اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام دوستانه ترکیه به عراق


نخست وزیر ترکیه در پیامی به همتای عراقی خود تاکید کرد که آنکارا قصد اعزام نیروهای بیشتر به عراق را ندارد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر ترکیه در پیامی به همتای عراقی خود تاکید کرد که آنکارا قصد اعزام نیروهای بیشتر به عراق را ندارد.

نخست وزیر ترکیه در پیامی به حیدرالعبادی،‌ همتای عراقی خود گفت: ما هرگز نیروهای اضافی به شمال عراق نخواهیم فرستاد تا حساسیت عراقی‌ها را برنیانگیزیم.

با وجود این پیام، داوود اوغلو نگفت که آنکارا درخواست العبادی را برای عقب نشینی نیروهای ترکیه‌ای از عراق قبول کرده است.

داوود اوغلو تاکید کرد: ترکیه آماده افزایش همکاری خود با عراق است و در نتیجه نباید به کسانی که از همکاری میان بغداد و آنکارا ناراضی هستند اجازه داد که به هدفشان برسند.

داوود اوغلو پس از آن چنین پیامی را فرستاد که العبادی آنکارا را به "استفاده از تمامی گزینه‌ها از جمله رفتن به شورای امنیت در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ترکیه‌ای" تهدید کرد.

به گفته منابع نزدیک به داوود اوغلو، وی طی پیام خود العبادی را در جریان "برنامه آموزشی" نیروهای ترکیه در منطقه بعشیقة در نزدیکی موصل و ماموریت‌ها و فعالیت‌های نیروهای موجود در آنجا گذاشته است. وی تاکید کرده که ترکیه همچنان به حمایت از عراق در مبارزه با داعش ادامه می‌دهد.

همچنین کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که فردا (سه شنبه) نشستی را در خصوص ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای به عراق برگزار خواهد کرد.

یک منبع عالی رتبه عراقی تاکید کرد که با وجود ضرب الأجل 48 ساعته عراق به ترکیه برای خارج کردن نیروهای خود اما نیروهای ترکیه‌ای هنوز از عراق خارج نشده‌اند.

این منبع گفت: احتمال دارد ترکیه با هدف تسویه حساب با اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ترکیه و نیروهای کرد در سنجار نیروهای خود را در شمال عراق مستقر کرده باشد.

روز پنج شنبه ترکیه ده‌ها سرباز خود را به پادگانی در نزدیکی موصل در شمال عراق اعزام کرد و اعلام کرد که این اقدام در راستای برنامه آموزشی بوده اما مقامات بغداد این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت خود اعلام کردند.


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگنده های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند



 

 

رسانه های خارجی لحظاتی پیش از حملات جنگنده های ارتش ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

به گزارش مهر، شبکه الجزیره در خبر فوری گزارش داد جنگنده های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند.

امروز در اثر حمله شورشیان کرد به مقر سربازان ترکیه در استان حکاری این کشور 24 سرباز کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند که این اقدام خشم آنکارا را بر انگیخت.

هنوز مقامهای ترکیه رسماً در این باره اظهار نظری نکرده اند اما روزنامه "حریت" به نقل از خبرگزاری کردی "فرات" اعلام کرد که واحدهای ارتش ترکیه از مرزها عبور کرده و با شورشیان در داخل خاک عراق درگیر شدند.../تحلیل:مهر