اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام تبریک احمدی‌نژاد به پاپ/ عالی‌جناب فرانسیس اول...



پاپ فرانسیس اول,تبریک احمدی نژاد به پاپ

پیام تبریک احمدی‌نژاد به پاپ فرانسیس اول

 رییس جمهور ایران در پیامی به فرانسیس اول انتخاب وی را به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان، تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ‌متن پیام محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

عالی‌جناب فرانسیس اول

رهبر کاتولیک‌های جهان

انتصاب شایسته جناب‌عالی را به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

حضرت عیسی مسیح(ع) و دیگر انبیاء الهی، محبت و دوستی و آرامش را برای بشریت به ارمغان آوردند و بشارت‌دهنده عزت و سعادت همگان هستند. رسالت مشترک پیامبران الهی، دعوت به توحید و در سایه آن، ظلم‌ستیزی و برقراری عدالت، هدایت به سوی تعالی و پیشرفت و دعوت به معنویت مبتنی بر مهرورزی می‌باشد.

جهان امروز، گرفتار در بحران‌های متعدد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و نیاز به اصلاح ساختارهای ناعادلانه بین‌المللی بر همگان مشهود است که این مهم، جز با مساعی مشترک و مشارکت همگانی در مدیریت جهانی و براساس آموزه‌های رفیع و اشتراکات فراوان ادیان ابراهیمی از جمله صلح، آزادی، پاکی، عدالت، نوع‌دوستی و رفاه و هم‌چنین رفع تبعیض و ستم محقق نخواهد گردید.

ضمن ابراز امیدواری به برقراری صلح و عدالت در جهان و احترام متقابل به کرامت همه انسان‌ها توسط کلیه کشورها و دولت‌ها، از خداوند متعال، موفقیت و سلامتی جناب‌عالی و سربلندی تمامی آحاد بشر را مسألت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران

خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
پاپ فرانسیس را بهتر بشناسیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا احمدی نژاد دوباره برای اوباما پیام تبریک نفرستاد؟



تاریخ گاهی اوقات تکرار نمی شود!

چرا احمدی نژاد دوباره برای اوباما پیام تبریک نفرستاد؟

روز 17 آبان 87 احمدی نژاد در پیامی به اوباما انتخاب او را تبریک گفت اما این بار پیامی برای اوباما نفرستاد 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

باراک اوباما یکبار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد اما اگر از محمود احمدی نژاد بپرسیم اوبامای ۱۳۹۱ چه فرقی با اوبامای ۱۳۸۷ دارد ، چه پاسخی خواهد داد؟!

شاید در وهله اول این سوال عجیب جلوه کند اما وقتی به این موضوع توجه کنیم که در ۱۷ ابان ۱۳۸۷ ، به محض اعلام خبر پیروزی باراک اوباما ، احمدی نژاد پیام تبریکی برای او فرستاد ولی در روزهای اخیر و پس از انتخاب مجدد اوباما ، احمدی نژاد چنین نکرد ، باید پذیرفت که این سوال ، احتمالا در بسیاری از ذهنها شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، احمدی نژاد در پیام تبریک سال ۸۷ خود به مناسبت انتخاب باراک اوباما و کسب اکثریت آرای شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطاب به رئیس جمهور جدید این کشور تصریح کرده بود: از این که توانستید آرای اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات را به خود جلب کنید تبریک می گویم. می دانید فرصت هایی که از ناحیه خداوند به بندگان هدیه می شوند زودگذرند و می توانند در مسیر کمال انسان و صلاح ملت ها و یا خدای ناکرده در مسیر سقوط علیه ملت ها به کار گرفته شوند.

امیدوارم جنابعالی با ترجیح مصالح حقیقی مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهای سیری ناپذیر اقلیتی خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آورید و نام نیکی از خود به جای بگذارید. ملت های جهان انتظار دارند که سیاست های مبتنی بر جنگ طلبی، اشغالگری، زورگویی، فریبکاری، تحقیر ملت ها و تحمیل روابط تبعیض آمیز و غیرعادلانه بر آنان و برمناسبات جهانی که موجب انزجار همه ملت ها و اکثریت دولت ها از حاکمان آمریکا و مشوه شدن حیثیت مردم آن کشور شده است به رفتاری مبتنی بر عدالت و احترام به حقوق انسان ها و ملت ها، دوستی و عدم دخالت در امور دیگران تبدیل گردد و دایره دخالت های دولت آمریکا به مرزهای جغرافیایی آن کشور محدود شود. به ویژه در منطقه حساس خاورمیانه، انتظار آن است که رفتار ناعادلانه شصت ساله به سوی استیفای  کامل حقوق حقه ملت ها به خصوص ملت های مظلوم فلسطین، عراق و افغانستان تغییر جهت دهد.

این پیام تبریک در آن سال در حالی صادر شد که پیش از آن احمدی نژاد نامه ای به جورج دبلیو بوش نوشته بود که از طرف رئیس جمهور سابق آمریکا بی جواب ماند و حتی سعی آن روز دوستان و همراهان احمدی نژاد در «الهام» جلوه دادن آن نامه هم نتیجه چندانی نداشت و ارسال نامه هایی که بی جواب می ماند به نقطه ضعفی در سیاست خارجی احمدی نژاد تبدیل شد . علی رغم این موضوع ،پس از ارسال پیام تبریک، بسیاری از رسانه ها و صاحب نظران اصولگرا حاضر به انتقاد از این اقدام احمدی نژاد نشدند. 

مثلا در حالی که روزنامه کیهان به عنوان شاخص ترین رسانه جریان اصولگرایان همواره درباره مسایل روز کشور، اعلام موضع می کند، در آن روزها هیچ تحلیلی درباره نامه احمدی نژاد منتشر نکرد و صرفا به انتشار متن نامه و بازتاب های بین المللی آن بسنده کرد.

اما جالب اینجاست که این روزنامه تیتر اول خود را به رابطه صهیونیست ها و رییس جمهور منتخب آمریکا اختصاص داده بود، آن هم به این صورت: «خبرگزاری ها: اکثر مردان اوباما طرفدار اسراییل هستند»! رسانه ملی نیز در بخش خبری نیمه شب خود، پیام احمدی‌نژاد را با حذف جملاتی كه شامل تبریك به اوباما بود منعكس نمود. به طوری كه گویی آقای احمدی نژاد تنها به نصیحت اوباما پرداخته و هیچ اشاره‌ای به انتخابات و نتایج آن نكرده بود!

این بار اما تقریبا معلوم بود که احمدی نژاد ، چه رامنی پیروز می شد و چه اوباما ، پیام تبریک یا نامه نصیحت نخواهد فرستاد ، اما این موضوع بیشتر از آنکه به دلیل تغییر اوباما باشد از مسائل دیگری نشات می گیرد:

۱- احمدی نژاد در سالهای قبل از ۱۳۸۸ نوعی احساس آزادی عمل در سیاست خارجی داشت ، به نحوی که در آبان ۱۳۸۶ در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که به نظر می رسد رییس جمهور به تنهایی سیاست خارجی ایران را هدایت می کند، گفت:« این حرف تقریبا درستی است» ، در حالی که اینک و بخصوص پس از سفر اخیر نیویورک وی فهمیده که چنین احساس و برداشتی درست نیست . در این وضعیت معلوم است که وی نمی تواند پیام تبریک مجدد برای اوباما بفرستد.

۲- در سفر اخیر احمدی نژاد به نیویورک وی چندین بار درباره موضوع مذاکره با آمریکایی ها سخن گفت ولی کوچکترین عکس العملی از آن طرف در قبال این سخنان دیده نشد . تجربه های قبلی احمدی نژاد در ارسال نامه به بوش و پیام تبریک به اوباما ، نشان می داد که این اقدامات از طرف وی ، اگر مضر نباشد ، مفید هم نبوده است . با این تجربه (بخصوص در طرح موضوع مذاکره در نیویورک ) اگر احمدی نژاد پیام تبریک می فرستاد عجیب بود!

۳- حامیان سابق احمدی نژاد امروز به منتقدانش تبدیل شده اند و ارسال پیام تبریک به اوباما، دیگر از سوی امثال کیهان و صدا و سیما به روش ۴ سال پیش تحمل نخواهد شد. مطمئنا این موضوع نیز از نظر احمدی نژاد دور نبوده است!/سایت فریادگر