اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام اوباما به مناسبت حلول ماه رمضان


«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: بر صیانت از حقوق مدنی همه آمریکایی ها صرف نظر از ظاهر یا مذهب آنها متعهد هستم و با قاطعیت در کنار مسلمانان آمریکا می ایستم.

خبرگزاری ایرنا: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: بر صیانت از حقوق مدنی همه آمریکایی ها صرف نظر از ظاهر یا مذهب آنها متعهد هستم و با قاطعیت در کنار مسلمانان آمریکا می ایستم.

اوباما در این پیام که بر روی وب سایت کاخ سفید منتشر شده است، افزود: در حالی که حلول ماه جدید آغازگر ماهی مقدس است، من و میشل (همسر اوباما) بهترین آرزوها را برای مسلمانان آمریکا و سراسر جهان داریم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: برای بسیاری این ماه، فرصتی برای تمرکز بر رشد معنوی، بخشش، صبر و تحمل و انعطاف پذیری و حفظ وحدت در میان جوامع مسلمان است. هر درس در جایگاه خودش عمیق است و در کنار هم، یکپارچگی هماهنگ را نشان می دهد.

اوباما تصریح کرد: در حالی که مسلمانان آمریکا ماه مقدس را جشن می گیرند، یادآوری می کنم که همه ما یک خانواده آمریکایی هستیم. من در مخالفت با همه صداهایی که تلاش می کنند بین ما تفرقه بیندازند و آزادی های مذهبی و حقوق مدنی مان را محدود کنند، با قاطعیت در کنار مسلمانان آمریکا می ایستم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: من همچنان بر صیانت از حقوق مدنی همه آمریکایی ها صرف نظر از مذهب یا ظاهر آنها متعهد هستم و بر اصول مشترک انسانی و کمک به صلح و عدالت برای همه تاکید دارم.

اوباما خاطر نشان کرد: بسیاری از مسلمانان ممکن است نتوانند امسال در آسایش خانه های خود ماه رمضان را گرامی بدارند یا حتی استطاعت مالی آن را نداشته باشند. ما باید به همکاری با هم، برای رفع درد و رنج این افراد کمک کنیم. این شرایط نادر، تعهدات جمعی ما را برای حراست از شان انسانی همگان یادآوری می کند.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام تاکید کرد: ما به استقبال از مهاجران و پناهجویان در کشورمان از جمله مسلمانان ادامه خواهیم داد.

اظهارات اوباما در استقبال از پناهجویان مسلمان در حالی مطرح شده که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با ورود مسلمانان به این کشور در صورت پیروزی اش در انتخابات مخالفت کرده است.

این نامزد جنجالی جمهوری خواه وعده داده در صورتی که به کاخ سفید برود، کمیته ای به سرپرستی شهردار سابق نیویورک تشکیل خواهد داد که مامور بررسی آنچه خواهد بود که او «ترویسم مسلمانان افراطی» نامید و طرح جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا را اجرا خواهد کرد.

ترامپ در اظهارات دیگری که عقب نشینی از مواضع قبلی اش را نشان می داد، مدعی شد که جلوگیری از ورود پناهجویان مسلمان به خاک آمریکا آنها را وادار خواهد کرد که برای حل این مشکل به مبارزه با داعش روی آورند.

بر اساس یک برآورد رسانه ای در آمریکا، بین دو تا هفت میلیون مسلمان در این کشور ساکن هستند و جمعیت مسلمانان آمریکا به دلیل مهاجرت، افزایش زاد و ولد و گرایش روز افزون به دین مبین اسلام در حال افزایش است.


ویدیو مرتبط :
پیام تبریک المفلحون به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام تبریک اوباما و جان کری به مناسبت حلول ماه رمضان



اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

اوباما در خاتمه بیانیه ای خود آورده است: یک بار دیگر دوست دارم مسلمانان آمریکا را برای مراسم سالیانه افطار ماه رمضان دعوت کنم و از خدمات مسلمانان آمریکا قدردنی نمایم؛ از طرف خانوداه ام به شما رمضان کریم را تبریک می گویم.

پیام تبریک اوباما و جان کری به مناسبت حلول ماه رمضانباراک اوباما و جان کری رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان آمریکا و سایر کشورها تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا در پیام اوباما آمده است: با آغاز ماه جدید قمری و ماه مبارک رمضان به همراه میشل همسرم، گرم ترین تبریک ها را به همه کسانی که در آمریکا و سراسر جهان روزه می گیرند، عرض می کنیم.

اوباما در پیام خود تصریح کرده است: رمضان زمانی است که در آن خانواده ها و جوامع برای افطار و عبادت دور هم جمع می شوند و سنت های غنی و متنوع جوامع مسلمان و فرهنگ اسلامی را نشان می دهند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است: ماه رمضان همچنین زمانی کاملا روحانی و معنوی برای اندیشیدن، احیای قدرشناسی و شناخت هر چه بیشتر رحمت خداست. مسلمانان هر روز ماه رمضان را به عنوان روز تقویت صبر خود با روزه داری و هر شب این ماه را با عبادت به عنوان شب شکرگزاری ارج می نهند. ماه رمضان زمانی برای تقویت ایمان، شفقت و بخشش و گذشت و ایستادگی و صبر از طریق تحمل سختی است. در این ماه بخشش، مسلمانان در سراسر جهان دنبال کمک به کسانی می روند که تحت تاثیر جنگ، گرسنگی، فقر و بیماری قرار گرفته اند.

'مسلمانان آمریکا به همراه دیگر هموطنان خود فعالیت های بین ادیان و مذاهب برگزار می کنند که باعث تفاهم بیشتر بین یکدیگر می شود و به ما یاد آوری می کنند که ما به عنوان خانواده بزرگ آمریکا همگی با یکدیگر متحد باشیم.

اوباما در خاتمه بیانیه ای خود آورده است: یک بار دیگر دوست دارم مسلمانان آمریکا را برای مراسم سالیانه افطار ماه رمضان دعوت کنم و از خدمات مسلمانان آمریکا قدردنی نمایم؛ از طرف خانوداه ام به شما رمضان کریم را تبریک می گویم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و بیان داشت: برای مسلمانان جهان این ماه بویژه غذای روح است و ارزش های جهانی و انسانی را تقویت می کند.

وزیر خارجه آمریکا می افزاید: ماه رمضان همچنین فرصتی است برای نشان دادن توجه به مسئولیت همه مردم از همه ادیان برای کمک به نیازمندان؛ از جمله کسانی که دچار فقر هستند و قربانیان جنگ در کشورهایی نظیر میانمار، عراق، لیبی، نیجریه، سومالی، سوریه و یمن.

در پیام کری تاکید شده است: در این ماه ما به مذاکره با دولت های مسلمان و جوامع مسلمان در داخل و خارج از آمریکا ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است: یکی از نقاط قوت ملت ما تنوع شهروندان و شرکای آن در خارج است و یکی از عناصر اساسی دیپلماسی ما علاقه به ارتباط روشن با دیگران در حمایت از حقوق اساسی و شرافت و کرامت تک تک انسانهاست؛ رمضان تاکیدی است بر زیبایی وحدت، خوردن جمعی، عبادت جمعی و کار جمعی.

وی در خاتمه نوشته است: با شروع ماه مبارک رمضان، رمضانی کریم و پر از سعادت و شادی را برای همه مسلمانان آرزومندم.

 

اخبار بین الملل - ایرنا