اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام‌های بازرگانی صداوسیما افزایش می‌یابد


در مراسمی با حضور معاون امور مجلس و استانها و جمعی از مدیران ارشد و نمایندگان مردم استان مرکزی و کارکنان صداوسیما 32 پروژه فنی و عمرانی افتتاح شد و از تولیدات جدید صداوسیمای استان مرکزی رونمایی شد. خبرگزاری ایسنا: در مراسمی با حضور معاون امور مجلس و استانها و جمعی از مدیران ارشد و نمایندگان مردم استان مرکزی و کارکنان صداوسیما 32 پروژه فنی و عمرانی افتتاح شد و از تولیدات جدید صداوسیمای استان مرکزی رونمایی شد.

با آغاز به کار 20 ایستگاه فرستنده سامانه دیجیتال، پوشش دیجیتال استان 91 درصدی شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی و رونمایی از تولیدات رسانه ای جدید صداوسیمای استان مرکزی که همزمان با سیزدهمین سالروز تاسیس شبکه سیمای آفتاب برگزار شده بود با اشاره به اینکه رسانه از ابعاد مختلف حکم دایره المعارف را دارد، گفت: تقریبا چیزی را نمی توان تصور کرد که جایگاهی در صدا و سیما نداشته باشد.

وی اظهار کرد: علوم، هنر، اطلاع‌رسانی و فرهنگ در صداوسیما گنجانده شده است لذا اهمیت کار رسانه‌ای امروزه بر کسی پوشیده نیست و تاثیرگذاری در فضای رسانه‌ای نیازمند دو بال است که یکی از آن بال‌ها و جزء لاینفک صدا و سیما تکنولوژی و فناوری های به‌روز است که بی شک بدون آن ها نمی توان تصور کار رسانه ای داشت.

معاون امور مجلس و استان ها بیان کرد: سرعت رشد تکنولوژی به قدری زیاد است که لحظه ای درنگ و مکث در این جریان، عقب‌ماندگی چند ساله ای را به همراه دارد.

وی با اشاره به تحریم ها و تهدید های رسانه ای، ادامه داد: اگر واژه رقابت رسانه ای درمورد دیگر کشورها معنا داشته باشد این واژه در کشور ما در مواجهه با مجموعه رسانه های دنیا اساسا رقابت جای خود را به جنگ رسانه ای می دهد. امروز در تمام ابعاد به ویژه تولیدات رسانه ای مورد هجمه دشمن قرار گرفته ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه تکنولوژی و فناوری جایگاهمان را در دنیا تثبیت کنیم و همزمان پیشرفت داشته باشیم. عبور از آنالوگ به دیجیتال یکی از کارهای تکنولوژیکی بود که باید انجام می‌دادیم و در پنج سال گذشته از آرزوهای دست نیافتنی صدا و سیما بود.

او با تاکید بر کمبود بودجه، تحریم‌ها، موانع مختلف و وضعیت جغرافیایی کشور این نکته را متذکر شد که تقریبا در همه کشورها حتی کشورهای اروپایی برای پروژه‌های اینچنینی یک پروژه به مجلس ارائه شده و پس از تصویب و تامین اعتبار مشخص برای آن، کار آغاز می‌شود.

معاون امور مجلس و استان ها با اشاره به عدم تامین اعتبار لازم پروژه و تخصیص‌های قطره چکانی بیان کرد: به همت همکاران فنی سازمان و به همت بعضی از مهندسان گمنامی که انصافا باید وجودشانم را طلا گرفت، کار را آغاز کردیم و اصرار داشتیم پروژه تبدیل آنالوگ به دیجیتال تا پایان سال ۹۳ حد اقل در مراکز استان ها به بهره برداری برسد، که هم اکنون شاهدیم بدون پشتوانه لازم قانونی و بدون اعتبار با تکیه بر توانمندی همکاران فنی صدا و سیما میانگین آمار پوشش دیجیتال در سطح کشور به ۸۶ درصد رسیده است و در این استان که از متوسط کشور بالاتر بوده و با افتتاح امروز به 91 درصد رسیده است.

موسوی مقدم با یادآوری فرمایش حضرت امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این زمینه که ما می توانیم و اگر بخواهیم می توانیم بیان کرد: 10 سال پیش از این تمام ایستگاه های پر قدرت تا کم قدرت کشور نمایشگاهی بود از تولیدات کارخانجات دنیا و هم اکنون صد در صد تجهیزات نصب شده در ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی و اف ام کشور تولید داخل است.

در ادامه وی به پروژه مهم سیگنال رسانی‌زمینی STM1 و استقلال از ماهواره اشاره کرده و وعده داد تا انتهای نیمه اول سال آینده پوشش سامانه دیجیتال در سطح کشور تکمیل می‌شود.

او قاطبه نیروهای فنی سازمان را نیروهایی جوان تحصیل کرده در داخل کشور، متدین ارزشی و انقلابی خواند و تاکید کرد برخی از اقدامات بدنه فنی سازمان اگر بیان شود در ردیف مهمترین دستاوردهای ملی قابل ارائه و عرضه است.

وی در همین زمینه با اشاره به اینکه مطالعات لازم درخصوص هوشمندسازی و رسانه های تعاملی توسط سازمان انجام پذیرفته است اشاره کرد: برای تحرک جدی رسانه در این بخش می بایست اعتبارات لازم این پروژه های مهم نیز تامین شود.

او در بخش دوم از صحبتهای خود با اشاره به اهمیت محتوای برنامه های تولید شده توسط صدا و سیما، ابتدا به اهمیت شبکه های برونمرزی هیسپان تی وی و پرس تی وی و العالم اشاره کرد و اهمیت تاثیر آنها در روحیه استکبار ستیزی مردم کشورهای مختلف را برشمرده و افزود: تنها کشوری توانایی استقامت در برابر هجمه های رسانه ای را دارد که از پشتوانه فرهنگی برخوردار باشد که ما در این زمینه سرمایه های معنوی و اعتقادی ملی زیادی داریم که باید تبدیل به بسته های رسانه ای شود.

موسوی مقدم توضیح داد: در هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه استانی وجود ندارد که این شبکه ها امروز در خدمت آداب، رسوم، گویش ها و لهجه های محلی هر استان قرار دارد.

او در همین زمینه اشاره دقیقی به تاثیر شبکه‌های استانی بر زنده کردن لهجه ها و گویش ها و ملودی ها و سازهای بومی فراموش شده مناطق مختلف کرده و این امر را تنها متکای هویت و فرهنگ مردم مناطق مختلف دانست و مراکز استانی را در واقع مراکز استعدادیابی و پرورش هنرمندان در جای جای این مرز و بوم معرفی و تاکید کرد که در آینده این افراد از سرمایه های مورد اعتماد رسانه ملی خواهند شد.

همچنین ماموریت دیگر رسانه استانی را معرفی چهره های فرهنگی و فکری مناطق مختلف عنوان و تاکید کرد که باید از این چهره‌های ماندگار نه صرفا یک مستند بلکه یک فیلم سینمایی تولید و در عرصه ملی و بین المللی عرضه کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با ذکر اهمیت حضور رسانه در سند بالادستی توسعه استانها بیان کرد شبکه های استانی می‌توانند درخدمت سند توسعه قرار گرفته و با ایفای نقش اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و خبر رسانی (البته در صورت رفع موانع آنها) پیشرفت بخشهای مختلف استانها و توسعه آنها را تسهیل کند.

در انتها موسوی مقدم با تبریک سیزدهمین سالروز تاسیس شبکه آفتاب ضمن تجلیل از هنرمندان سیمای مرکز افتاب با تشکر از عموم همکاران و مدیران رسانه استانی آفتاب، تصریح کرد که صداوسیمای استان مرکزی در بازه زمانی 13ساله به جایی رسیده است که شاهدیم در حال یک جهش قابل ملاحظه ای است.

در این مراسم که به مناسبت هفته ی دفاع مقدس و سیزدهمین سالروز شبکه ی استانی آفتاب برگزار شد از چندین مجموعه و تولیدات فاخر صدا، سیما و خبر مرکز استان مرکزی رونمایی واز والدین شهید والامقام وحید فریدی تقدیر شد.


ویدیو مرتبط :
افزایش تعداد رایزنان بازرگانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبلیغ مصرف گرایی در پیام های بازرگانی صداوسیما



اخبار,اخبار فرهنگی,تبلیغات بازرگانی صداوسیما


اخبار  فرهنگی - تبلیغ مصرف گرایی در پیام های بازرگانی صداوسیما

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود شبکه تبلیغاتی مثل "بازار" همچنان پیام های بازرگانی در حد وسیع و افراطی از تمامی شبکه ها در حال پخش است که موجب گله مندی مخاطبان رسانه ملی شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت، درباره کمیت و کیفیت تبلیغات بازرگانی در صداوسیما اظهار کرد: متأسفانه سازمان صداوسیما یک بهانه ای مبنی بر درآمدزایی جهت برطرف کردن کسری دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: لازم است صداوسیما در جهت تبلیغات به سمتی حرکت کند که مجموعه نظام اسلامی و کانون خانواده آسیب نبیند.

وی با ابراز تأسف از عدم وجود نظارت بر تبلیغات بازرگانی صداوسیما، خاطرنشان کرد: نظارت بر تبلیغات بازرگانی که از رسانه ملی پخش می شود آنقدر قوی نیست تا جایی که می بینیم در ظهر ماه مبارک رمضان، تبلیغات کباب پز از تلویزیون پخش می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان این مطلب که مصرف گرایی و اسراف در تبلیغات بازرگانی بسیار نمایش داده می شود، گفت: برای مثال اگر تبلیغات خمیردندان در رسانه ملی را با شبکه های ماهواره خارجی مقایسه کنیم می بینیم در ماهواره ها اندازه خمیردندان روی مسواک اندازه یک نخود است اما در تبلیغات ایرانی سراسر مسواک را پر می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اقدام افتتاح شبکه ای تحت عنوان شبکه بازار اقدام خوبی بود تا افرادی که دنبال کالای خاصی هستند آن را بیابند اما با این حال همچنان تبلیغات بازرگانی در حد وسیع و افراطی از تمامی شبکه ها در حال پخش است که موجب گله مندی مخاطبان رسانه ملی شده است.


 اخبار فرهنگی - خانه ملت