اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیامک، راز پرستار سارق را فاش کرد




اخبار حوادث - پیامک، راز پرستار سارق را فاش کرد

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری پرستاری خبر داد که از حساب بیمارش بعد از مرگ پول برداشت کرده بود.

 به گزارش مردم سالاری، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش زنی جوان به نام «نسرین» با حضور در پلیس فتا، اعلام کرد که از حساب مادرش مبلغ حدود سه میلیون تومان به صورت اینترنتی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه «نسرین» در اظهارات خود عنوان کرد در حالی متوجه برداشت غیرمجاز از حساب مادرش با پیامک شده است که مدت 36 روز است مادرش فوت کرده، افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا واکاوی زوایای پنهان این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه بررسی کارآگاهان نشان داد که سارق یا سارقان احتمالی از طریق حساب بانکی این زن فوت شده و در ترفندی ماهرانه اقدام به واریز پول به حساب فروشنده‌ای کرده‌اند، گفت: بررسی ماموران نشان داد که مقصد تمامی پول‌های برداشت شده از حساب متوفیه، یک بوتیک در یکی از خیابان‌های معروف پایتخت است.

 کاکوان با بیان اینکه ماموران در مهندسی معکوس توانستند رده‌پای پسری 27 ساله را در این پرونده بیابند، ادامه داد: «سیاوش» با حضور در پلیس فتا عنوان کرد که تمامی این اقدامات مجرمانه را به درخواست مادرش انجام می‌داده است!

 وی با بیان اینکه طبق اظهارات این پسر جوان، شناسایی و دستگیری مادر وی به نام «ملوک» در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داد که «ملوک» پرستار صاحب حساب بوده است و این زن پس از حضور در پلیس فتا عنوان کرد که پول را به درخواست متوفیه برداشت کرده است اما این زن در حالی این ادعا را مطرح می‌کرد که 34 روز بعد از مرگ صاحب حساب این پول برداشت شده بود.

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: «ملوک» پس از برملاء شدن ادعای دروغینش، بار دیگر بهانه‌ای دیگر مطرح کرد. کاکوان با بیان اینکه سرانجام ملوک در دام تناقض‌گویی‌های خود اسیر شد و پرده از راز سرقتش برداشت، عنوان کرد: این زن عنوان کرد که در روزهای آخر عمر صاحبخانه، از دسترسی‌اش به کارت و رمز آن سوء استفاده کرده و اقدام به فعال‌سازی رمز اینترنتی این کارت کرده بود و پس از مدتی از مرگ این زن، از شلوغی فضا استفاده کرده و برای خود و فرزندانش لباس خریداری کرده است.

 وی با بیان اینکه این زن به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت، گفت: از فروشندگان تقاضا می‌شود که حتما در هنگام خرید، مدارک شناسایی خریدار را رویت کرده و حتی اطلاعات کلی خریدار را یادداشت کنند تا در صورت لزوم بتوانند هویت فرد را شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه به فروشندگان توصیه می‌شود که ضمن رویت کارت شناسایی خریداران، پول را به حسابی عودت دهند که از آن پول برداشت شده است، گفت: گاها خریداران از فروشنده می‌خواهند که پول اضافه را به حساب دیگری عودت دهند اما پیشنهاد می‌شود که پول به حسابی که از آن برداشت شده، برگردانده شود.
اخبار حوادث - مردم سالاری
 


ویدیو مرتبط :
فاش شدن راز فراستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختران سارق راز سرقت 90 میلیونی طلاها را فاش كردند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دختران سارق راز سرقت 90 میلیونی طلاها را فاش كردند

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد از دستگیری دو دختر نوجوانی خبر داد كه در یك نقشه شوم طلاهای 90 میلیونی زوجی را ربودند.

سرهنگ عبدی‌پور در گفت و گو با ایسنا، در تشریح خبر كشف سارقان طلاهای 90 میلیونی گفت: در 27 خرداد ماه سال جاری یك فقره پرونده از كلانتری بازار یاسوج مبنی بر سرقت منزل دامپزشكی به نام «امید» برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینكه پس از ارجاع پرونده، كارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی محل سرقت متوجه شدند كه هیچ‌گونه آثار شكستگی در و پنجره كه نشان از ورود سارق یا سارقان احتمالی باشد وجود ندارد، گفت: با توجه به این گزارش به نظر می‌آمد كه سرقت داخلی است.

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه پس از تشخیص داخلی بودن سرقت تحقیقات از صاحبخانه و همسرش آغاز شد گفت: امید در اظهارات خود عنوان كرد كه كلیه طلاهای آنان به ارزش تقریبی 90 میلیون تومان به سرقت رفته است.

عبدی‌پور با بیان اینكه تحقیقات ویژه برای واكاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز شد گفت: كارآگاهان در تحقیقات دریافتند كه دختری 18 ساله به نام «زینب» آخرین فردی بوده كه طلاها را در منزل شاكی مشاهده كرده است.

وی با بیان اینكه تحقیقات نامحسوس از زینب برای تعیین نقش وی در سرقت 90 میلیونی ادامه داشت، گفت: بررسی‌ها ادامه داشت تا اینكه شوهرخاله زن امید در تماس تلفنی با شاكی عنوان كرد كه مقداری از طلاهای مسروقه داخل حیاط منزل وی افتاده كه ماموران به محل مراجعه و مقداری از طلاهای مسروقه را یافتند.

عبدی‌پور با بیان اینكه تحقیقات ادامه داشت تا اینكه در اولین روز تیرماه شاكی در هنگام خروج از منزل یك برگ یادداشت داخل حیاط خود پیدا می‌كند، گفت: در آن برگه نوشته شده بود كه مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد از سوی یك راننده تاكسی به شاكی تحویل داده خواهد شد كه در بررسی‌ها مشخص شد راننده تاكسی كه از قضا، شماره پلاك خودرو نیز درون یادداشت وجود داشت بسته را تحویل نداده است.

وی با بیان اینكه پس از عدم‌تحویل پاكت حاوی پول از سوی راننده خودرو، شماره این خودرو استعلام شد كه مالك خودرو عنوان كرد كه خودرو را چندی پیش به شخص دیگری فروخته است گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این كه راننده این تاكسی شناسایی و این فرد در اظهارات خود عنوان كرد كه چندی پیش یك بسته كه داخل نایلون مشكی رنگ پیچیده شده بود توسط زنی تحویل داده شد كه به آدرس شاكی تحویل بدهند. اما چندین مرحله به منزل امید مراجعه اما فردی در منزل حضور نداشت.

عبدی‌پور با بیان اینكه با توجه به اظهارات راننده «علی» مشخص شد كه درون پاكت مشكی رنگ مبلغ یك‌میلیون و 820 هزار تومان وجه نقد وجود داشت، گفت: این در حالی است كه سه عدد كلید كه توسط سارق یا سارقان احتمالی از روی كلیدهای منزل شاكی ساخته بود نیز درون پاكت وجود داشت.

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه با توجه به نوع حادثه تحقیقات گسترده برای شناسایی سارق یا سارقان انجام شد گفت: زینب 18 ساله كه محصل نیز بود به همراه دختری 19 ساله به نام فائزه شناسایی و این نوجوانان با هماهنگی‌قضایی احضار و صراحتا به سرقت منزل امید اقرار كردند.

وی با بیان اینكه زینب در اظهارات خود عنوان كرد كه چند روز پیش در منزل امید مهمان بودم كه طلاهای آنان را دیده و محل نگهداری آنان را متوجه شدم گفت: بر اساس اظهارات زینب، وی موضوع سرقت را با فائزه كه یكی از همكلاسی‌های وی بود در میان گذاشته و نقشه سرقت از سوی زینب اجرایی می‌شود.

عبدی‌پور با بیان اینكه بر اساس اظهارات زینب مقرر شده بود كه زینب به منزل شاكی رفته و كلید خانه را بردارد گفت: زینب معترف شد كه هنگامی كه وارد منزل شاكی شده بود، در تماس تلفنی با فائزه از او خواستم كه به جلوی در منزل شاكی بیاید و هنگامی كه فائزه آمد كلیدهای منزل را مخفیانه و به دور از چشم صاحبخانه بیرون برده و به فائزه داده‌ام.

وی با بیان اینكه فائزه نیز پس از ساختن كلیدهای یدك، مجددا كلیدهای اصلی را به زینب تحویل می‌دهد تا زینب كلیدها را به دور از چشم صاحبخانه در سر جایش بگذارد، گفت: زینب معترف شد كه بعدازظهر آن روز متوجه شد كه شكات در منزل حضور ندارند و به همین دلیل به اتفاق فائزه و با استفاده از كلیدهای یدك ساخته شده وارد منزل شده و اقدام به ربودن طلاهای صاحبخانه كرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه فائزه نیز در اظهارات خود، سخنان زینب را تایید كرد گفت: آنان معترف شدند كه طلاهای مسروقه را به پنج تن از طلافروشی‌های یاسوج و دو تن از طلافروشی‌های شهرستان ممسنی فروخته‌اند كه با هماهنگی‌های قضایی این هفت مالخر نیز در عملیاتی دستگیر شدند.

وی در پایان افزود: متهمان به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند./ایسنا