اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیامك گنج یابی شیوه مدرن كلاهبرداری



كلاهبرداری,راههای كلاهبرداری

   

كلاهبرداری از طریق پیامك شیوه ای است كه كلاهبرداران را با توجه به عدم دقت مالباختگان به مالهای نامشروع فراوانی رسانده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، كارشناس پلیس فتا با اشاره به این موضوع افزود:با توجه به پرونده های تشكیل شده مشخص شد مدتی است كه افرادی كلاهبردار با ارسال پیامكی مبنی بر پیدا كردن گنج و زیر خاكی با مشخصات جعلی اقدام به كلاهبرداری می كنند به این نحوه كه از ناآگاهی افراد، سوء استفاده كرده و طی پیامك از شما می خواهند كه در پیدا كردن گنج شریك شده و یا آن را با قیمت مناسبی خریداری كنند و مخاطبان ناآگاه نیز در این فرآیند وارد شده و در نهایت كلاهبرداران رابه خواسته های خود می رسانند در ضمن از مردم درخواست می شود تا با اینگونه پیامكها پاسخ نداده و در اسرع وقت مراتب را به پلیس فتا گزارش كنند.... / باشگاه خبرنگاران جوان



ویدیو مرتبط :
نکاتی مهم پیرامون گنج و گنج یابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری زن رمال با پیامك



 

 

 

كلاهبرداری زن رمال با پیامك

 

زن رمال كه با ارسال پیامك و ملاقات حضوری با دختران و زنان جوان برای شكستن طلسم هایشان از آنها كلاهبرداری می كرد، در شهرستان محلات دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، رسیدگی به این پرونده هفته گذشته با شكایت ۲ زن مبنی بر كلاهبرداری از سوی یك زن رمال، در دستور كار ماموران آگاهی شهرستان محلات از توابع استان مركزی قرار گرفت.

با تحقیق از شاكیان معلوم شد، آنها در دام یك زن رمال گرفتار شده اند و او ۳۶ میلیون تومان از آنها كلاهبرداری كرده است. یكی از شاكیان در اظهاراتش به پلیس گفت: از چندی پیش با نامزدم اختلاف پیدا كردم. یك روز در بازار با زن میانسالی آشنا شدم كه ادعا می كرد نسخه خوشبختی می نویسد و مشكلات مردم را حل می كند. او ادعا كرد طلسمی در زندگی ام وجود دارد كه اگر شكسته نشود، ممكن است زندگی ام تباه شود.

شاكی اضافه كرد: او شماره تلفن همراه خود را به من داد و خواست در صورت نیاز فقط برای او پیامك ارسال كنم. چند روز بعد پیامكی برایش فرستادم و خواستار ملاقات با او شدم. زن رمال در پاسخ پیامكم، نشانی خانه ام را خواست و روز بعد به دیدنم آمد.

طلسم های رمال نمی شكست

وی با اشاره به كلاهبرداری های زن رمال گفت: زن رمال از كیف خود كاسه ای بیرون آورد و چند سكه درون آن انداخت و ۲ شمع روشن كرد. سپس وردهایی خواند و یك نسخه برایم نوشت و در قبال آن ۳۰۰ هزار تومان از من پول گرفت و گفت ۳ ماه بعد این طلسم شكسته می شود. قرار شد ۱۰ جلسه دیگر نیز او را ملاقات كنم.

شاكی اضافه كرد: هر بار به او پیامك می زدم و پول درخواستی را به حساب بانكی اش واریز می كردم. او پس از دریافت پول به ملاقاتم می آمد و هر بار نسخه ای همراه اشیای بی ارزش به من می داد تا آن را چند روزی درون رختخوابم یا كنج خانه پنهان كنم. اما با این اوصاف وضعیت زندگی ام روز به روز بدتر می شد. در جریان این ملاقات ها وقتی فهمید یكی از اقوامم نیز با شوهرش مشكل دارد، از من خواست آنها را با هم آشنا كنم.

وی افزود: من هم زنی كه از اقوامم بود را به خانه ام دعوت كردم. او نیز مانند من با زن رمال از طریق پیامك ارتباط برقرار می كرد. در آخرین ملاقاتمان، زن رمال مهره ماری را به ما داد و خواست تا پیراهن هایی كه با آب زعفران شسته و وردهایی را كه بر آنها خوانده، به مدت یك هفته بپوشیم تا مشكلاتمان به طور كامل حل شود، اما این بار نیز بی فایده بود. با تلفن همراه او تماس گرفتیم اما خاموش بود. شاكی اضافه كرد: در مجموع، زن رمال از من ۶ میلیون تومان و از زن فامیلمان ۳۰ میلیون تومان گرفت و متواری شد.

در پی شكایت این ۲زن ، زن رمال تحت تعقیب قرار گرفت و ۲ روز پیش در شهرستان محلات دستگیر شد.

سرهنگ میرزایی، سرپرست معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان مركزی در این باره گفت: با تحقیق از زن رمال معلوم شد او ساكن اراك است و از چندی پیش با سفر به شهرهای تهران و مشهد از دانشجویان به بهانه حل مشكلات آنها كلاهبرداری كرده است. علاوه بر آن از دختران دم بخت و زوج های نازا نیز كلاهبرداری كرده است.

میرزایی افزود: متهم با كلاهبرداری در این شهرها وقتی تحت تعقیب پلیس قرار می گیرد، دوباره به اراك بازمی گردد و با سفر به شهرستان محلات، رمالی و كلاهبرداری های خود را از سر می گیرد. بنابراین گزارش، زن رمال با قرار قانونی در بازداشت به سر می برد. تحقیقات تكمیلی از او ادامه دارد.... / جام جم آنلاین