اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پژو رسماً اعتراف کرد/ کاهش 31درصدی فروش درپی تحریم ایران



پژو سیتروئن, شرکت فرانسوی پژو سیتروئن

پژو رسماً اعتراف کرد/ کاهش 31درصدی فروش درپی تحریم ایران

خبرگزاری فارس: شرکت پژوی فرانسه با اشاره ضمنی به زیان خود از تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد تحت تاثیر این تحریم‌ها فروش سی‌کی‌دی این شرکت در نیمه نخست ۲۰۱۲ با کاهش ۳۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 143 هزار دستگاه رسید.

 شرکت فرانسوی پژو سیتروئن در گزارش عملکرد خود در نیمه نخست 2012 به کاهش شدید فروش خود در اثر تحریم ها علیه ایران اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، فروش محصولات این شرکت در قالب سی کی دی در جهان طی نیمه نخست 2012 با کاهش 31.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. ایران محصولات این شرکت را در قالب سی کی دی وارد می کند.

پژو در گزارش عملکرد خود در این باره نوشت: فروش واحدهای سی کی دی این شرکت در نیمه نخست 2012 به 143 هزار واحد رسید که کاهش 31.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

این گزارش افزود: «تحریم های فزاینده علیه ایران تامین مالی فروش واحدهای سی کی دی به مقصد ایران را غیرممکن ساخت که در نتیجه این شرکت فروش چنین واحدهایی به ایران در نیمه نخست 2012 و در راستای مقررات بین المللی را متوقف کرد».

بر اساس این گزارش کل فروش محصولات پژو سیتروئن در جهان طی این مدت با کاهش 13 درصدی نسبت به نیمه نخست 2012 مواجه شده و به 1.619 میلیون دستگاه رسیده است. از این رقم 1.476 میلیون دستگاه به صورت مونتاژ بوده که با کاهش 10.7 درصدی مواجه شده است، 143 هزار دستگاه به صورت سی کی دی بوده و بقیه به صورت تولید کامل در کارخانه های اختصاصی این شرکت تولید شده است..../فارس


ویدیو مرتبط :
اعتراف کارشناس بی بی سی، تحریم تکنولوژی به سود ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش پژو در دنیا ۱۰ درصد کاهش یافت/ سهم ۹۰ درصدی ایران در کاهش فروش



کاهش فروش پژودردنیا,شرکت خودروسازی پژو فرانسه,کاهش فروش محصولات شرکت خودروسازی پژو فرانسه

رویترز گزارش داد

فروش پژو در دنیا ۱۰ درصد کاهش یافت/ سهم ۹۰ درصدی ایران در کاهش فروش

شرکت خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد فروش محصولات این شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی 9.8 درصد کاهش یافت که از این رقم 8.7 درصد ناشی از توقف فروش به ایران است.

به گزارش  فارس به نقل از رویترز، شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد: در نیمه نخست سال 2013 فروش جهانی این شرکت 9.8 درصد کاهش یافته و به 1.46 میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس بیانیه این خودروساز، فروش محصولات پژو از 1.62 میلیون دستگاه در سال 2012 به 1.46 میلیون دستگاه در سال جاری کاهش یافته است که نشان از کاهش فروش 160 هزار دستگاهی این شرکت در نیمه نخست سال 2013 نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

همچنین، این شرکت فرانسوی، در این مدت، جایگاه خود را در بازار رو به انقباض خودروی اروپا از دست داده اما این کاهش تاحدی با فروش محصولات پژو در چین و آمریکای لاتین جبران شده است.

 

در ادامه این گزارش آمده است، با این حال، عملکرد پژو در جهان در اثر توقف فروش به ایران در سال گذشته به علت تحریم‌ها، تحت تاثیر قرار گرفته است. تصمیم پژو مبنی بر توقف فروش قطعات سی‌کی دی این شرکت به ایران سبب شد تا فروش این نوع خودور به علت از دست دادن بازار ایران، 142 هزار دستگاه کاهش یابد.

 

به گزارش فارس، از آنجایی که فروش محصولات پژو در 6 ماهه نخست امسال 160 هزار دستگاه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و 142 هزار دستگاه آن مربوط به کاهش فروش به ایران است، از این رو می‌توان گفت که قسمت اعظم کاهش فروش پژو در جهان به کاهش فروش به ایران مربوط است به طوری که این گزارش در پایان اذعان کرده است که بدون در نظر گرفتن ایران، کل فروش جهانی این شرکت فرانسوی تنها 1.1 درصد کاهش یافته است.

 

به نوشته این گزارش، فروش پژو در اروپا که تقاضا برای خودرو‌های جدید در این بازار با کاهش 7 درصدی روبرو شده، 13 درصد کاهش یافته است. با کاهش بیشتر فروش شرکت پژو در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نسبت به سایر شرکت‌های خودروسازی، سهم این خودروساز در بازار اروپا از 12.9 به 12.1 کاهش یافته است.

 

پژو جزو آن دسته از خودروسازان اروپایی است که از رکود 5 ساله صنعت خودرو در اروپا به شدت خسارت دیده‌ است و این رکود سبب زیان 5 میلیارد یورویی (6.4 میلیارد دلاری) برای این شرکت و دریافت کمک از دولت در سال 2012 شده است.

 

فدریک بنزت رئیس برند سیتروئن در یک کنفرانس خبری گفت: استراتژی ما برای توسعه فروش بین‌المللی به منظور کاهش وابستگی به بازار اروپا در جریان و در حال پیشرفت است.

فروش این خودروساز در چین در نیمه نخست سال جاری میلادی، 32 درصد افزایش یافت و به 278 هزار دستگاه رسیده است، همچنین این شرکت در نظر دارد تا به توسعه بازار چین در 6 ماهه دوم سال جاری شتاب بخشد.

 

فروش محصولات این شرکت در آمریکای لاتین نیز 21 درصد افزایش یافته که بیش از 3 برابر رشد 6 درصدی این بازار به علت فروش خوب پژو 208 بوده است. این خودرو در نخستین سال ساختش فروشی برابر با 400 هزار دستگاه در جهان به ثبت رسانده است.

فارس