اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پژو دست به دامن تویوتا شد!



پژو دست به دامن تویوتا شد

پژو به زودی با تویوتا شریک می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شرکت خودروسازی پژو که این روزها به دلیل بسته شدن کارخانۀ اولنه در فرانسه و حذف 8 هزار فرصت شغلی در اوج بحران اقتصادی به سر می برد، سیگنال های مثبتی را به شرکت ژاپنی تویوتا برای شراکت ارسال کرده است. قرار است پژو در کارخانۀ سولنورد در شمال فرانسه با تویوتا شریک شود.در جریان مذاکراتی که طی هفته های اخیر میان شرکت تویوتا و پژو در جریان بود، قرار است به زودی پژو خودروهایی را در اندازه های متوسط برای شرکت تویوتا ارسال کند و تویوتا نیز آنها را در اروپا به صورت تجاری و با نام و مارک خودش وارد بازار کند. اما در بیانیۀ مشترکی که از سوی دو گروه منتشر شده، اشاره به کارخانۀ سولنورد نشده است.کارخانۀ سولنورد که در حدود 2800 کارگر دارد و تولیدکنندۀ اتومبیل های پژو 807، سیتروئن سی 8 است از سال 2011 و به دنبال اعلام شرکت فیات مبنی بر کناره گیری از شراکت در وضعیت بدی به سر می برد. مدیران شرکت پژو این تصمیم را نقطۀ عطفی در بهبود وضعیت و آیندۀ این شرکت دانستند. ژان-فرانسوا فابر یکی از اعضای سندیکای کارگری فرانسه می گوید: با کناره گیری فیات و عدم جایگزینی آن در تولید، 600 شغل در معرض تهدید قرار داشتند، اما با میزان تولیدی که تویوتا می تواند در این واحد داشته باشد، 300 تا 400 شغل از حذف شدن نجات می یابند. طی روزهای اخیر بسته شدن کارخانۀ پژو در اولنۀ فرانسه نگرانی های زیادی در خصوص حذف 8 هزار فرصت شغلی به وجود آورده بود./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
BBC دست به دامن جیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"قذافی ضدصهیونیست" دست به دامن اسرائیل شده بود



 

 

قذافی ضدصهیونیست دست به دامن اسرائیل شده بود

 

قذافی در آخرین روزهای عمر حکومتش، تلاش می کرد با برقراری رابطه با اسرائیل، راه نجاتی پیدا کند.

به نقل روزنامه الوطن چاپ کویت، سیف الاسلام پسر قذافی قبل از سقوط حکومت پدرش در تماس تلفنی با "ایوب کارا" وزیر توسعه اسرائیل پیشنهاد می کند در مقابل به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی لیبی و مذاکره با جنبش حماس برای آزادی نظامی اسرائیلی گلعاد شالیط ، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز حملات خود را علیه لیبی و مراکز قذافی متوقف و حکومت آمریکا نیز از ادامه حکمرانی قذافی در لیبی حمایت کند.

سیف الاسلام حتی اعلام آمادگی کرده بود با سفر به اسرائیل، در پارلمان این رژیم سخنرانی کند.

این در حالی است که حکومت قذافی همواره علیه اسرائیل موضع می گرفت و او سعی می کرد چهره ای ضدصهیونیستی از خود ترسیم کند!

در آن زمان شماری از کشورهای غربی و عربی به رهبری ناتو، بر فراز لیبی منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده بودند.

قذافی پیش از این راهکار مشهوری را برای حل مشکل فلسطین و اسرائیل مطرح کرده بود که براساس آن، این دو ادغام و کشور جدید "اسراطین" تشکیل شود.

قبل از این هم خبرهایی درباره وجود تماس هایی میان حکومت قذافی و اسرائیل منتشر می شد.

روزنامه الوطن کویت علاوه بر این جزئیاتی را از اقدامات غیرمعمول قذافی در دوره حکومتش منتشر کرده است.

براساس این گزارش، معمر قذافی رهبر حکومت سرنگون شده لیبی در دوره حکمرانی خود تاریخ رسمی اسلام را از مبدا هجرت پیامبر از مکه به مدینه به مبداء میلاد پیامبر اسلام تغییر داده بود.

قذافی همچنین نقل احادیث و روایات از سنت نبوی و پیامبر اسلام را در لیبی ممنوع اعلام کرده و گفته بود که تنها قرآن مورد استناد قرار بگیرد.

از دیگر موضوعات جالب درباره حکومت قذافی می توان به اجبار درج عبارت "آمریکا به جهنم" یا "آمریکا به درک" در نامه نگاری های دولتی اشاره کرد.

هنگامی که در سال 1986 مراکز استقرار قذافی در لیبی بمباران شد قذافی در سخنرانی گفت "طز فی امیرکا"(آمریکا به جهنم). او دستور داد در تمامی نامه های اداری و نامه نگاری های مردم با مراکز و موسسات دولتی حتی مدارس این عبارت "آمریکا به جهنم"درج شود.

مثلا اگر شهروندی نامه ای را برای ثبت نام فرزندش به مدرسه می نوشت مجبور بود در انتهای نامه نیز این عبارت را نیز درج کند که "آمریکا هم به جهنم."

قذافی در تمامی سال های اخیر هم بارها در سخنرانی هایش از این عبارت استفاده می کرد.../عصرایران