اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پيشنهاد آژانس براي مبادله اورانيوم



 

 

مقام‌‌هاي چين اعلام كردند: ايران پيشنهاد آژانس براي مبادله اورانيوم را بپذيرد


«هی یافی» گفت كه به‌طور پيوسته با ایران در حال گفت‌وگوهای دوجانبه بوده‌ و از مقام‌هاي اين كشور خواسته‌ايم به‌عنوان قدم نخست پیشنهاد آژانس انرژی اتمی مبني بر مبادله سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران را بپذیرند.

ایلنا: نماینده چین در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، از ایران خواست که پیشنهاد مبادله سوخت هسته‌اي را براي جلب اعتماد جامعه بين‌الملل بپذيرد.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «هی یافی»، در جمع خبرنگاران گفت: «به‌طور پيوسته با ایران در حال گفت‌وگوهای دوجانبه بوده‌ و از مقام‌هاي اين كشور خواسته‌ايم به‌عنوان قدم نخست پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبني بر مبادله سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران را بپذیرند.»
وي پيش از اين با اعلام اين‌كه همچنان براي پيش گرفتن ديپلماسي در قبال ايران فرصت باقي است، نسبت به بي‌تاثير بودن اعمال محدوديت عليه اين كشور هشدار داده بود.
از طرف ديگر سخنگوی وزارت خارجه چین نيز تاكيد كرده است که کشورش ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در حل مسئله هسته‌ای ایران را امكان‌پذير می‌داند.
«ما ژائوشو» در اين‌باره گفت: «در حال حاضر، هنوز فضا برای تلاش‌های دیپلماتیک (در قبال برنامه هسته‌اي ايران) وجود دارد.»
ما ابراز امیدواری کرد که كشورهاي عضو گروه 1+5 در رويكردهاي خود وضعیت و دورنمای کلی را ملاک قرار دهند، انعطاف‌پذیر باشند و تلاش‌هاي دیپلماتیک را ادامه دهند.
وي با بيان اين‌كه حل مسئله هسته‌اي ايران تنها از طريق گفت‌وگو ممكن است، خواستار همكاري بيشتر جامعه بين‌الملل براي پيدا كردن راهكارهاي عملي براي حل اين مسئله شد.
ما همچنين گفت: «موضع چين در مخالفت با اشاعه هسته‌اي محكم و جدي است ولي در عين‌حال اعتقاد دارد كه تمامي كشورها حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را دارند.»
مقام‌هاي چين همواره تاكيد مي‌كنند كه اعمال تحريم عليه ايران ناكارآمد بوده و تنها باعث پيچيده‌تر شدن مسائل مي‌شود.


ویدیو مرتبط :
پاسخ بازرس اسبق آژانس به اتهامات آژانس علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل راننده آژانس برای سفر به شمال



 

 

 

 

سه مرد جوان که برای سفر به شمال راننده آژانسی را به قتل رسانده و ماشین او را به سرقت برده بودند، بعد از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص و حبس و تبعید محکوم شدند.



در ابتدای جلسه محاکمه این متهمان که دیروز برگزار شد، نماینده دادستان تهران در توضیح کیفرخواست خطاب به قضات شعبه ۷۱ گفت؛ اوایل سال گذشته خانواده مردی به نام مظفر به پلیس خبر دادند وی از خانه خارج شده و دیگر باز نگشته است.



ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند اما هیچ سرنخی از این مرد پیدا نشد. پلیس متوجه شد مظفر در یک آژانس کار می کرده. و روز حادثه نیز برای رساندن مردی که خود را یوسفی معرفی کرده به خیابانی در اطراف لواسانات رفته بود اما از آنجایی که یوسفی هیچ آدرس دقیقی به منشی آژانس نداده بود، پیگیری ماموران بی نتیجه ماند. این در حالی بود که هیچ اثری از ماشین این مرد پیدا نشد.



نماینده دادستان ادامه داد؛ ماموران چند روز بعد از این حادثه متوجه شدند مردی که تلفن همراهش به سرقت رفته، مدعی است سارق را پیدا کرده است.



این مرد به پلیس گفت در تحقیقاتی که از محل حادثه کرده متوجه شده جوانی به نام محسن که از سارقان سابقه دار نیز هست، گوشی او را به سرقت برده است. با ردیابی خط موبایل ماموران مکانی را که محسن در آنجا قرار داشت، شناسایی و وی را سوار یک خودرو بازداشت کردند.



در زمان دستگیری متهم یک دختر و دو پسر دیگر به نام های پیمان و وحید نیز در ماشین او بودند. پلیس شماره پلاک خودرو را بررسی کرد و متوجه شد ماشین سرقتی است.



با انتقال متهمان به دادسرا و آغاز تحقیقات از آنها مشخص شد این متهمان سارقان خودروی مظفر هستند. آنها اعتراف کردند راننده آژانس را به قتل رسانده اند و قصد داشتند همراه دختر جوان به شمال کشور سفر کنند اما دستگیر شدند. این مقام قضایی در ادامه گفت؛ من به عنوان نماینده دادستان تهران تقاضای صدور حکم قانونی را دارم.



در ادامه اولیای دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای قاتلان تقاضای صدور حکم قصاص کردند. سپس محسن متهم ردیف اول به دفاع از خود پرداخت.



وی گفت؛ اتهام قتل را قبول دارم و از اتفاقی که افتاده است، بسیار ناراحتم و تقاضای بخشش دارم. وی گفت؛ من به اتفاق وحید و پیمان دست به این سرقت و قتل زدم.



ماجرا از این قرار بود که یک روز قبل از حادثه من تلفن همراه مردی را به سرقت بردم و قرار بود به اتفاق دوستانم ماشینی را هم بدزدیم تا با هم به شمال کشور برویم. وحید با یک تاکسی تلفنی تماس گرفت، خودش را یوسفی معرفی کرد و قرار گذاشت تا راننده بیاید. ما گفته بودیم کنار خیابان ایستاده ایم و منتظر هستیم.



وقتی آن مرد آمد، دیدم فردی سن بالا است و می توان به راحتی بر او غلبه کرد. ما هر سه سوار ماشین شدیم و زمانی که به جایی خلوت رسیدیم من از پشت دستانم را دور گردن او انداختم و آنقدر فشار دادم تا خفه شد. بعد جسد را داخل رودخانه یی انداختیم.



وی ادامه داد؛ ماشین را برداشتیم تا به سمت شمال حرکت کنیم. در راه با دختری به نام نیلوفر آشنا شدیم و او را نیز سوار ماشین کردیم. به سمت شمال به راه افتادیم. در این مدت با هم بودیم تا اینکه شناسایی و دستگیر شدیم.



در ادامه جلسه دادگاه نوبت به متهم ردیف دوم رسید. پیمان گفت؛ من فکر نمی کردم کسی در این ماجرا کشته شود. قرار بود ما فقط ماشین را بدزدیم. من هم فقط برای سرقت به آنجا رفته بودم، البته این اتهام را قبول کرده ام.



در ادامه متهم ردیف سوم یعنی وحید در جایگاه حاضر شد و از خود دفاع کرد. بعد از پایان دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها هیات قضات وارد شور شدند و محسن را به اتهام قتل عمدی مظفر به قصاص و پیمان و وحید را به عنوان متهمان ردیف های دوم و سوم هر کدام به ۱۵ سال حبس و پنج سال تبعید محکوم کردند. متهمان پیش از این در دادگاه عمومی به جرم سرقت اتومبیل و تلفن همراه هر کدام به پنج سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.