اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پول‌های ملت ایران در «حریم سلطان»


درست زمانی كه مردم سرگرم اخبار ساكتین و كاسبین فتنه بودند ، كاسبان و ساكتان تحریم ، در جایی دیگر بدون دغدغه كار خود را پیش می‌بردند. تا همین چند سال پیش هر دهه یك پرونده بزرگ فساد مالی و اقتصادی خودنمایی می‌كرد و همگان را مبهوت حجم و ابعاد و اندازه می‌ساخت اما حالا اگر نه هر هفته كه هر ماه یك پرونده فساد اقتصادی ایران در گوشه‌ای از جهان گشوده می‌شود.

پایگاه خبری انتخاب: درست زمانی كه مردم سرگرم اخبار ساكتین و كاسبین فتنه بودند ، كاسبان و ساكتان تحریم ، در جایی دیگر بدون دغدغه كار خود را پیش می‌بردند. تا همین چند سال پیش هر دهه یك پرونده بزرگ فساد مالی و اقتصادی خودنمایی می‌كرد و همگان را مبهوت حجم و ابعاد و اندازه می‌ساخت اما حالا اگر نه هر هفته كه هر ماه یك پرونده فساد اقتصادی ایران در گوشه‌ای از جهان گشوده می‌شود.

قانون نوشت: پرونده‌ای كه هم اینك پیش‌روست ، فاصله‌ای عظیم با بزرگ‌ترین پرونده فساد اقتصادی ایران، یعنی پرونده سوء‌استفاده سه هزار میلیارد تومانی مه‌آفرید خسروی دارد. قضیه این بار نه بر سر سه هزار میلیارد تومان كه بر سر 87 میلیارد یورو است. یعنی با احتساب قیمت چهار هزار تومان برای هر یورو، این پول معادل 348 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ بیش از صد برابر رقم پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی ایران.  البته این تمام ماجرا نیست . علاوه بر این رقم ، قاچاق یك و نیم تن طلا ، احتمالا كوه یخی است كه از آب بیرون زده است.

رضا ضراب تاجر 29 ساله ایرانی كه نامش در میان اوراق این پرونده به چشم می‌خورد كسی است كه برخی از وی به عنوان عامل دور زدن تحریم‌ها یاد كرده‌اند . درست مثل بابك زنجانی. همان مرد جوانی كه این روزها سر‌و‌ته همه اخبار درباره اقتصاد و سیاست و ورزش و سینما به وی گره می‌خورد اما همچنان تبلیغات شركت هواپیمایی‌اش هر شب در ساعات پربیننده پخش می‌شود و می‌گویند چك عظیم‌المبلغ تامین اجتماعی را نیز باز پس نداده است . ایران و تركیه فراز و نشیب های فراوانی در روابط تاریخی خود داشته‌اند اما این بار ، در شرایطی كه بسیاری از ایرانیان پای شبكه «جم تی وی» مثلث‌های عشقی پوچ و زندگی تجملاتی قهرمانان تركیه‌ای را پیگیری می‌كنند، معلوم می‌شود پول ایران حتی در جیب وزرای این كشور نیز قرار گرفته است . داستان این بار فراتر از مثلث‌های عشقی است.

 قصه قصه پول است و سوء استفاده. تنها پای سوم مثلث پولی بابك زنجانی و رضا ضراب ، هنوز رخ ننموده است. در اخباری كه در روزنامه‌های تركیه درباره این ماجرا منتشر شده است نام‌های مهمی خودنمایی می‌كند. در میان اخبار این پرونده نام بانك ملی این بار نیز می‌درخشد . با رو شدن این ماجرا انگار پازل فرار خاوری از ایران نیز در حال كامل شدن است و می‌توان حدس زد وی نه برای سه هزار میلیارد تومان كه چند سنگ از كوهی بزرگ بود و اتفاقا از ایران هم خارج نشده بود، كه برای پول‌های بزرگ‌تر از این و ماجراهایی پیچیده‌تر فراری زودهنگام را طراحی كرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این پول در فاصله سال های 2009 تا 2012 از ایران خارج شده است و خاوری در مهرماه سال 1390، برابر با سپتامبر 2011 از ایران خارج شده است . به این ترتیب وی اطلاعات ذی‌قیمتی در خصوص این پرونده نیز در دل دارد .  به نظر می‌رسد در پس شرایط غیرعادی تحریم برای مردم كشورمان، شرایطی غیرعادی اما شیرین، برای عده‌ای قلیل نیز رقم خورده است. هر چند 4ماهی از پایان دولت احمدی‌نژاد می‌گذرد اما این طور به نظر می‌رسد كه این دوران ، دوران یك دولت نبود. دولت پیشین در قامت صد دولت با اختیاراتی عجیب و غریب و تصمیماتی عجیب و غریب‌تر ظاهر شد و حالا رو شدن گوشه گوشه پرونده‌های ریز و درشت فساد اقتصادی‌اش در اینجا و آنجای جهان، ابهت اعداد را برای افكار عمومی از میان برده است.

اینجاست كه معلوم می‌شود بحران دولت یازدهم نه مسكن مهر است و نه پرداخت نقدی یارانه‌ها. وقتی در سه سال 87 میلیارد یورو ، یعنی بیش از تمام پول حاصل از فروش نفت در یك سال، آن هم قبل از تحریم ، از ایران خارج می‌شود ، كسری هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه نقدی طبیعتا مشكلی پیش پا افتاده می‌شود. در میان 49 نفری كه در پرونده فساد اقتصادی در تركیه دستگیر شده‌اند نام فرزندان چند وزیر این كشور نیز به چشم می‌خورد . می‌گویند وزرای مذكور استعفا داده‌اند و از حضور در افكار عمومی پرهیز دارند.حالا باید دید این پرونده با كدام مقامات و مسئولان ایرانی گره می‌خورد كه اگرچنین شود عزمی برای خجالت از مردمی كه فشار سنگین تحریم را با تمام وجود تحمل كردند ، وجود دارد؟


ویدیو مرتبط :
خاندان پهلوی با پول ملت ایران چه كردند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه ایران با پول ملت علیه نمایندگان ملت جوسازی می‌کند



قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی:

روزنامه ایران با پول ملت علیه نمایندگان ملت جوسازی می‌کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در اخطار بند ۹ اصل سوم قانون اساسی گفت: براساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تبعیضی وجود دارد چرا که دولت دارای روزنامه است ولی مجلس از این وسیله محروم است بنابراین روزنامه دولتی ایران همواره از پول ملت علیه نمایندگان ملت استفاده کرده است.

به گزارش  مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی) ، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی تاکید کرد: روزنامه ایران همواره از بودجه ملت علیه نمایندگان ملت موضعگیری کرده است بنابراین براساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تبعیضی وجود دارد چرا که دولت دارای روزنامه است ولی مجلس از این وسیله محروم است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: جهت هزینه عمرانی حوزه انتخابیه هر نماینده ۱۳۱ میلیارد تومان هزینه می‌شود ولی این رقم برای هر وزیر دولت ۸۲۰۰ میلیارد تومان است بنابراین مجلس با استناد به خبری که روزنامه ایران درج کرده است باید مدعی شود که وزرای دولت ۸۲۰۰ میلیارد تومان دریافت می‌کنند که البته طرح این مساله شرعی نیست./مجلس نیوز