اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوشیدن ساپورت در آمریکا ممنوع شد!


در حالی که پوشیدن ساپورت در مدارس غرب ممنوع شده است، در سایه بی توجهی مسئولین، تعداد ساپورت پوشان در جامعه روز به روز افزایش می یابد. سایت اصولگرای رجا نیوز گزارش داد: در حالی که پوشیدن ساپورت در مدارس غرب ممنوع شده است، در سایه بی توجهی مسئولین، تعداد ساپورت پوشان در جامعه روز به روز افزایش می یابد.


دانا به نقل از یاهو نیوز نوشت: پوشیدن ساپورت و شلوارهای تنگ برای دانش‌آموزان ایالت ماساچوست آمریکا ممنوع شد.
 
این ممنوعیت در حالی انجام گرفته است که تعدادی از دانش آموزان که بدون توجه به این قانون با پوشیدن ساپورت وارد مدرسه شدند، مدیران مدارس آنها را از مدرسه بیرون کردند.
 
مسئولین این مدارس معتقدند که پوشیدن لباس های تنگ و تحریک کننده مانع پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان می شود؛ آنها برای مقابله با افت تحصیلی دست به این اقدام زده اند.
 
در حالی‌که کشورهای غربی با وضع قوانین جدیدی سعی می کنند تا نوع پوشش مردم را در قالب چهارچوب در بیاورند، برخی از مسئولین فرهنگی کشور با بی توجه به رواج لباس های تنگ در جامعه به گسترش این لباس ها کمک می کنند.
 
این روزها شاهد رواج لباس های تنگ مانند ساپورت در جامعه هستیم و تعدادی مردم از این لباس ها به عنوان یک لباس رسمی برای شرکت در اماکن عمومی استفاده می کنند.
 
قطعاً مدهایی که از سوی غرب وارد جامعه ما می شود امروز به بلایی در جامعه تبدیل شده است و این مدها اکنون نگرانی غربی ها را هم برانگیخته است.


ویدیو مرتبط :
عوارض پوشیدن ساپورت برای زنان 18+

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا واردات فرش دستباف ایران را ممنوع کرد



 

 

فرش

 

 

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: دولت آمریکا از هفتم مهرماه امسال (29 سپتامبر 2010) واردات هر نوع فرش دستباف ایرانی به این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش شبکه ایران از اتاق ایران، اکبر هریسچیان‌ از امریکا به عنوان اصلی‌ترین واردکننده فرش دستباف و بزرگترین بازار صادراتی ایران نام برد و گفت: ‌زمان پایان این تحریم مشخص نیست.

وی درعین حال تصریح کرد که ‌گروهی از صادرکنندگان با اطلاع از تصمیم اخیر آمریکا در ماه‌های اخیر محموله‌های بسیاری را برای صادرات به آمریکا تدارک دیدند و در زمان حاضر فرش بسیاری برای صادرات در گمرک وجود دارد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به ایرنا می‌گوید که پیشتر و در دوران رونالد ریگان رییس جهموری اسبق آمریکا واردات فرش دستباف ایران به این کشور ممنوع اما پس از 14 سال این ممنوعیت رفع شد.

این فعال بخش خصوصی افزود:‌ در زمان تحریم فرش دستباف ایران تاجران، ‌کالای خود را از طریق کانادا به آمریکا ارسال می‌کردند.

هریسچیان با بیان اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش نگران اقدام مشابه اروپا بعنوان دومین بازار صادراتی بودند، افزود: ‌خوشبختانه اروپا تاکنون اقدامی در این خصوص نکرده و فرش ایران برای ورود به این قاره ممانعتی پیش رو ندارد.

یادآور می‌شود در زمان حاضر واردات پسته و خاویار ایرانی به آمریکا ممنوع است.

وی درباره افزایش 41 درصدی فرش دستباف در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیز گفت: عمده دلیل افزایش مربوط به تلاش تجار برای صادرات بیشتر فرش دستباف به امریکا است.

همچنین در چهارماه نخست امسال مجموع صادرات فرش دستباف 5/151 میلیون دلار با دو هزار و 440 تن وزن اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 10/41 و وزنی 5/47 درصد رشد را نشان می‌دهد.

میزان صادرات فرش دستباف در چهارماه سال گذشته 5/107 میلیون دلار با وزن یک هزار و 660 تن اعلام شده است..../تحلیل:عصرایران