اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوشش ایرانی اسلامی در ادارات از فروردین


پوشش طراحی شده برای خانم‌های شاغل در دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری تهران از فروردین‌ماه اجرا می شود.

مهر: استاندار تهران با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی پوشش اداری باید مبتنی بر پذیرش اجتماعی افراد باشد، گفت: پوشش طراحی شده برای خانم‌های شاغل در دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری تهران از فروردین‌ماه اجرا می شود.

مرتضی تمدن در مراسم رونمایی از لباس فرم زنان شاغل استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی تهران با تاکید بر ضرورت اهمیت تجلی فرهنگ در روش‌ها و آثار زندگی گفت: طرح تحول اجتماعی از گام‌های موثری است که برای توسعه فرهنگ در کشور به تصویب رسیده است.

به گفته وی، اجرای ساماندهی پوشش اداری کارکنان دولت به صورت طرح ملی از استان تهران آغاز شده و در ادامه به تمام دستگاه‌های اجرایی دولت در سراسر کشور منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی به عنوان حرکت اصلی اقدامات دولت خدمتگزار است اظهارکرد: طرح تحول اقتصادی، اداری و اجتماعی براساس توجه اصلی دولت در جهت اصالت دادن و تکریم مردم در این عرصه انجام شده است.

استاندار تهران همچنین با اعلام اجرای پوشش طراحی شده برای خانم‌های شاغل در دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری تهران از فروردین‌ماه گفت: این موضوع با همکاری دستگاه‌های مدیریتی از اواخر فروردین محقق می‌شود.

تمدن با اعلام اینکه طراحی لباس فرم مناسب برای آقایان شاغل هم در دستور کار قرار دارد، افزود: این موضوع مطالبه‌ای از طرف کارکنان دولت بود تا پوشش مناسب با محیط کار و شرایط اداری که جنبه فرهنگی داشته باشد و دارای ویژگی‌های ایرانی ـ اسلامی باشد برای آنان تامین شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیادی که برای رسیدن به الگوی ایرانی و اسلامی پوشش مشاغل دولتی انجام شده است ، عنوان کرد: در این زمینه دولت کمک‌های مالی انجام می‌دهد اما به طور مشخص تامین هزینه‌ها از سوی کارکنان دولت مدنظر است.

تمدن در ادامه با بیان اینکه استفاده از این پوشش‌ها الزامی و اجباری نیست، گفت: اما از این جهت که هر فرد متناسب با محیط کار خود باید لباسی را پیش‌بینی کند طراحی این الگوها در انتخاب پوشش مناسب به افراد کمک می‌کند و حتی اگر بودجه‌ای برای تامین پوشش مناسب تامین نشود در نهایت فرد متناسب با محیط کاری خود لباسی را تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه پیچیدن یک نسخه یکسان برای تمام ادارات اشتباه است، گفت: ویژگی دوم این پوششها قابلیت انطباق آنان با زمان و تنوعشان از حیث توجه به سلایق و شرایط هر شغل است.


ویدیو مرتبط :
حجاب و پوشش اسلامی-ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین: یک زن ایرانی با پوشش اسلامی در مسابقات سه‌گانه لندن شرکت می‌کند



شیرین گرامی,عکس شیرین گرامی

ادعای تایید نشده نشریه انگلیسی
گاردین: یک زن ایرانی با پوشش اسلامی در مسابقات سه‌گانه لندن شرکت می‌کند

یک نشریه انگلیسی خبری در خصوص حضور یک زن ایرانی در مسابقات سه گانه لندن منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ نشریه گاردین انگلیس در گزارشی اعلام کرد یک زن 24 ساله ایرانی قرار است آخر هفته تاریخ ساز شود و در مسابقه‌های سه گانه با پرچم سه رنگ سبز، سپید و سرخ جمهوری اسلامی ایران شرکت کند.

در این گزارش آمده است: "شیرین گرامی به 8500 ورزشکاری خواهد پیوست که از 83 کشور برای شرکت در مسابقه سه گانه هاید پارک به انگلیس آمده‌‌اند. او با لباسی اسلامی در شنای 1500 متر، 40 کیلومتر دوچرخه سواری و 10 کیلومتر دوومیدانی شرکت خواهد کرد.

گرامی که ساکن انگلیس است چهار ماه پیش به سران وزارت ورزش و جوانان نامه نوشت و آنها را ترغیب کرد که می‌تواند با پرچم ایران در مسابقه‌های سه گانه شرکت کند. او چند هفته پیش به ایران سفر کرد تا پیگیر نامه خود شود.

«وقتی به ایران رفتم آنها متوجه شدند که در این راه بسیار جدی هستم. حاضرم برای رسیدن به هدفم همه کار انجام دهم. از حمایت برخی‌ها برای انجام شدن کارهایم تحت تاثیر قرار گرفتم.»

سران فدراسیون سه گانه ایران به گرامی گفتند که او می‌تواند در این مسابقه‌ها شرکت کند. گرامی با حجاب کامل که بدن وی را از سر تا پا می‌پوشاند ظاهر خواهد شد تا تمامی خواسته‌های ایران در این زمینه محقق شود. مسئولان برگزاری این مسابقه‌ها نیز قول داده‌اند جایگاهی را برای گرامی فراهم کنند تا وی بتواند بلافاصله پس از خروج از آب،‌ لباس‌های خود را حضور در مراحل بعدی مسابقه‌های سه گانه عوض کند."/فارس