اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوستر«A Walk Among the Tombstones»


فیلم سینمایی هیجانی "قدمی در میان سنگ قبرها" (A Walk Among the Tombstones) محصول استودیوی Universal Pictures قرار است 19 سپتامبر 2014 اکران شود.

 
 
 

صبح بخیر: فیلم سینمایی هیجانی "قدمی در میان سنگ قبرها" (A Walk Among the Tombstones) محصول استودیوی Universal Pictures قرار است 19 سپتامبر 2014 اکران شود. کارگردان و فیلمنامه نویس این فیلم هیجانی اسکات فرانک است و لیام نیسون، دن استیونز، دیوید هاربور و بوید هولبروک در آن نقش آفرینی کرده اند.

این فیلم که بر اساس سری رمان های اسرارآمیز پرفروش لارنس بلاک ساخته شده است، ماجرای مت اسکودر (با بازی لیام نیسون)، افسر سابق پلیس نیویورک، را روایت می کند که حالا به عنوان کارآگاه خصوصی بدون مجوز و خارج از حوزه قانون کار می کند.

 وقتی اسکودر با اکراه می پذیرد که به یک قاچاقچی هروئین (دن استیونز) کمک کند تا افرادی را که همسرش را دزدیده و وحشیانه به قتل رسانده اند شکار کنند، متوجه می شود که این افراد اولین بار نیست که چنین جرمی مرتکب می شوند و آخرین بارشان نیز نخواهد بود. اسکودر که مرزهای بین درست و غلط برایش محو شده است، در کوچه های نیویورک سیتی به دنبال این مجرمین است تا آنها را دستگیر کند قبل از آنکه آنها مرتکب قتل های بیشتری شوند.

پوستر فیلم سینمایی A Walk Among the Tombstones

پوستر فیلم سینمایی A Walk Among the Tombstones

پوستر فیلم سینمایی A Walk Among the Tombstones

پوستر فیلم سینمایی A Walk Among the Tombstones


ویدیو مرتبط :
تریلر A Walk Among the Tombstones 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی فیلم های روز: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)


بعد از گذراندن دو دهه در انگلستان، بیل برایسون به ایالات متحده بر می‌گردد. در امریکا، بیل به این نتیجه می‌رسد که بهترین راه برای پیوند با زادگاهش این است که همراه یکی از قدیمی‌ترین رفقایش جادۀ آپالاچی[۱] را با پای پیاده در نوردد.

وب‌سایت نقد فارسی:

نام فیلم: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)

ژانر: ماجرایی،کمدی،درام

مدت زمان: ۱۰۴ دقیقه 

کارگردان : Ken Kwapis

نویسندگان : Rick Kerb, Bill Holderman

بازیگران : Robert Redford, Nick Nolte, Emma Thompson

هزینه تولید: ۸ میلیون دلار

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

کمپانی توزیع کننده: Broad Green Pictures

منتقد: جیمز براردینلی - امتیاز ۶.۳ از ۱۰ (۲.۵ از ۴)


معرفی فیلم های روز: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)

خلاصه داستان : بعد از گذراندن دو دهه در انگلستان، بیل برایسون به ایالات متحده بر می‌گردد. در امریکا، بیل به این نتیجه می‌رسد که بهترین راه برای پیوند با زادگاهش این است که همراه یکی از قدیمی‌ترین رفقایش جادۀ آپالاچی[۱] را با پای پیاده در نوردد.

دو تا مرد گنده پیاده جادۀ آپالاچی را پشت سر می‌گذراند: این طرح شبیه فرمول فیلمهای برنده جشنوارهها به نظر نمی‌رسد، کما این که بعداً هم معلوم میشود که چنین قابلیتی را ندارد. مانند تمام فیلمهای جادهای، موفقیت (یا عدم موفقیت) «پیاده روی در جنگل»(A Walk in the Woods) به شدت به رابطه بین دو بازیگر اصلی فیلم، در این مورد رابرت ردفورد و نیک نولتی، متکی است. و گرچه این دو به خوبی توانستهاند از پس کاراکترهای خود بربیایند، به عنوان زوجی نامأنوس چندان به هم نمیخورند. انگار چیزی این وسط کم است. شاید [بهتر بود] این فیلم بیست سال پیش با بازی والتر ماتئو و جک لمون ساخته میشد. یا حتی ده سال پیش، همان طور که قرار بود، با حضور پل نیومن و رابرت ردفورد.....

معرفی فیلم های روز: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)

بعضی وقتها «پیاده روی در جنگل» به طرز عجیبی جالب میشود، اما مثل بسیاری از کمدیهای دیگر به نیمه راه نرسیده از نفس میافتد. برخی از شوخیها به طرز غیرمنتظرهای سخیف هستند، حداقل اگر آن را با متر و معیار رابرت ردفورد بسنجیم «سخیف» به نظر میرسند. این بازیگر اسطوره‌ای همه کارهای درست و خوب رو انجام میدهد و دیالوگهای چرت و پرت و بازی‌های فیزیکی لوده را به نولتی می‌سپارد. البته در این بین دیالوگهای هوشمندانه و حاذقانه کم نیستند. فکر میکنم یکی دو بار حین تماشای فیلم خندیدم، اما شوخیها مثل خود فیلم به طور کلی ماندگاری کمی دارند. نیمه اول فیلم به مراتب لذتبخشتر از نیمه دوم است.

داستان بیشتر راجع به تعامل قابل پیش‌بینی بین دو «رفیق ناجور»، یعنی بیل برایسون (ردفورد) و استفن کاتس (نولتی)، است تا درباره مسیری که این دو طی میکنند. «طبیعت وحشی»(Wild) در سال گذشته با بازی ریس ویترسپون خیلی بهتر توانسته بود خطرات گذر از یک مسیر وحشی ۳۵۰۰ کیلومتری از جورجیا تا مِین را به تصویر بکشد. در این فیلم خطراتی مانند خرسها، درهها و پرتگاهها و آب و هوای بد به مثابه شاه‌بیت[۲] عمل میکنند. با تبعیت از فرمول فیلمهای جادهای، «پیاده روی در جنگل» به بخشهای کاملاً مجزایی تقسیم میشود: افتادن در دام همراهیِ آزاردهنده ترین کوهنورد برای طی مسیر، لاس زدن با مالک جذاب مسافرخانه و.... این فیلم همچنین پیامی دارد که ممکن است یودا[۳] با آن مخالف باشد: آن‌چه واقعاً اهمیت دارد تلاش کردن است.

معرفی فیلم های روز: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)

برایسون، سفرنامه‌نویس مشهور، تصمیم میگیرد از روی هوس جادۀ آپالاچی را با پای پیاده طی کند- شاید این یک بحران میانسالی به تأخیر افتاده باشد یا شاید یکی از آرزوهای محال زندگی وی باشد. همسرش، کاترین (اما تامسون)، اجازه نمیدهد که به تنهایی به این سفر برود. بعد از فرستادن پیام به بیشتر دوستان قدیمیاش و جواب رد شنیدن، مجبور میشود تا از تنها کسی که علاقمند به این سفر است دعوت کند- مردی که ده‌‌ها سال است او را ندیده و البته خاطرات خیلی خوشی هم با او ندارد. کاتس کار خاصی در زندگیاش انجام نداده و خیلی از تناسب اندام به دور است و به نظر میرسد که به زور بتواند حتی یک مایل را پیاده طی کند چه برسد به بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر را.

فیلمنامه از کتاب غیرداستانی بیل برایسون اقتباس شده است و توسط کن کواپیس، که رزومۀ کاری پر و پیمانی در تلویزیون و چند کار بلند سینمایی (مانند خواهرخواندگی شلوارهای مسافر/The Sisterhood of the Travelling Pants) دارد، کارگردانی شده است. گاهی اوقات حس میکنیم که کواپیس می خواهد شکوه این مسیر را به تصویر بکشد، اما گرچه چند نمای تماشایی از کوهها دیده میشود، لحظات کارت پستالی فیلم آن قدر زیاد نیستند که تحسین بیننده را برانگیزند. علاوه بر این، صحنهای وجود دارد که طراحی تقلبی فیلم یک صحنه را خراب میکند. این سکانس کلیدی با کوههای سرامیکی و نقاشی افتضاحِ پس زمینه به قدری مصنوعی است که حواس بیننده را پرت می‌کند.

معرفی فیلم های روز: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)

گرچه از دورانی که رابرت ردفورد ستاره بود ده‌ها سال میگذرد، اما او هنوز میتواند با کاریزمای درونی و شخصیت دوست‌داشتنی‌اش توجه دوربین را به خود جلب کند. ردفورد بدل خوبی برای حماقت‎های نولتی است؛ و تعجب‌برانگیز است که این دو نمی‌توانند بهتر از این، آن‌طور که آب و روغن با هم مخلوط می‌شوند، با هم بُر بخورند. لحن شاد فیلم مانع از این میشود که «پیاده روی در جنگل» خیلی بی روح و خشک شود و در مقایسه با سایر فیلمهای این ژانر (مانند «طبیعت وحشی» و «به سوی طبیعت وحشی») هرگز احساس نمیکنید که طبیعت چیزی بیشتر از دغل‌بازی چموش باشد. پیام ضمنیِ فیلم درباره اخلاقیات است: سالخوردگان ممکن است ذهن چالاکی داشته باشند اما جسم‌شان است که اغلب یاری نمیکند. هر اِلمان تلخ و شیرینی ناشی از این واقعیت به سرعت با تزریق یک شوخی در فیلم از بین می رود. فیلم با یکدندگی نمیخواهد که بیشتر از یک لحظۀ گذرا جدی باشد. «پیاده روی در جنگل» لذتبخش است اما پیش پا افتاده است و بیشتر یک سرگرمی گذرا است تا یک اثر سینمایی ارزشمند.

-------------

معرفی فیلم های روز: A Walk in the Woods (پیاده روی در جنگل)

[۱] Appalachian Trail یا به اختصار A.T جاده‌ای است به طول تقریبی ۳۵۰۰ کیلومتر مورد استفادۀ کسانی که قصد سفر با پای پیاده (hiking) را دارند. جادۀ آپالاچی با عبور از جنگل و سرزمین‌های بکر و وحشی اسپرینگ مانتن در ایالت جورجیا را به مانت کتادن در ایالت مِین در شمال شرق ایالات متحدۀ امریکا متصل می‌کند.

[۲] به انگلیسی punchlines: بخش پایانی یک لطیفه، آثار طنزآمیز یا عبارات نغز است که معمولاً یک واژه یا جمله‌ای است که شنوندگان را می‌خنداند یا به فکر فرو می‌برد.

[۳] Yoda یکی از شخصیت‌های جنگ‌ ستارگان ساختۀ جرج لوکاس.