اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوزخند و حیرت روس ها از اطلاعات ایران!


حجت الاسلام مصلحی افزود: امروزه دستگاه اطلاعاتی ایران در وضعیتی قرار دارد که به خوبی می تواند اتفاقات و حوادث منطقه و جهان را پیش بینی کند.

حجت الاسلام حیدر مصلحی بعد از ظهر جمعه در دهمین یادواره 75 شهید و پنج شهید گمنام و اربعین شهدای اقتدار که در ورزشگاه مشکین دشت جنب یادواره شهدای غدیر برگزار شد، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نشان از بصیرت پذیری آنها است.
 
وی ابراز داشت: عده ای از افراد به دنبال بالا بردن سطح توقع ها، خدشه دار کردن چهره ولایت و امامت و طرح نقشه و توطئه برای نابودی انقلاب اسلامی هستند که بهترین پاسخ به این فتنه ها هوشیاری و بصیرت پذیر ملت اسلامی است.ایران در جنگ اطلاعاتی برتر از دیگر کشورها است.
 
وزیر اطلاعات گفت: در حال حاضر در دنیا جنگ اطلاعاتی سنگین و قوی وجود دارد و به حمدالله نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورها برتری دارد که این امر مستکبران جهانی را انگشت به دهان کرده است.
 
حجت الاسلام مصلحی افزود: امروزه دستگاه اطلاعاتی ایران در وضعیتی قرار دارد که به خوبی می تواند اتفاقات و حوادث منطقه و جهان را پیش بینی کند.

وی ادامه داد: در کشور روسیه برخی موضوعات رخ داد که دستگاه اطلاعاتی ایران آن را از قبل پیش بینی کرده بود و زمانی که این موضوع ها را به مقامات روسیه عنوان کردیم با پوزخند جواب ما را دادند ولی بعد از مدتی که آن موضوع ها در کشور روسیه اتفاق افتاد متحیر شدند.
 
وزیر اطلاعات اظهار داشت: مستکبرین جهانی علی رغم میلیاردها دلار هزینه برای نابودی انقلاب اسلامی اما تاکنون نتوانسته این هدف خود را اجرایی کند و برتری ایران در جنگ اطلاعاتی افتخاری برای دستگاه اطلاعاتی است.


منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
اطلاعات حیرت آور مسی از فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روس ها آب پاکی را ریختند باردیگر بد عهدی همسایه شمالی ایران



 

 

 

 روس ها آب پاکی را ریختند باردیگر بد عهدی همسایه شمالی ایران

 

روس ها آب پاکی را ریختند

بار دیگر بد عهدی همسایه شمالی ایران

در نهایت پس از ماهها " کش و قوس " روز گذشته " نیکلای ماکاروف " رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اعلام اینکه کشورش سامانه دفاع ضد هوایی اس 300 را به ایران تحویل نخواهد داد ، بهانه این بدعهدی را به گردن تحریم های شورای امنیت ملل متحد انداخت و گفت که طبق تحریم های شورای امنیت فروش هر گونه سیستم نظامی سنگین از جمله موشک های ضد هوایی به ایران ممنوع است . ( همان تحریم هایی که روسیه تا کنون به همه آنها رای مثبت داده و حتی از دادن رای ممتنع هم امتناع کرده است !)

البته اگر وقتی به حافظه تاریخی مان مراجعه کنیم و رفتارهای همسایه شمالی با خودمان در قرون اخیر را جمع و تفریق و ضرب و تقسیم کنیم ، باید اعتراف کنیم که انتظاری جز این گونه بدعهدی ها از همسایه "بی پرنسیپ " شمالی نیست و اتفاقا نه تنها روس ها شایسته سرزنش نیستند بلکه این ما هستیم که شایسته سرزنش می باشیم ، چرا که دهها بار از این مار گزیده شده ایم و باز دلمان خوش است و به این "افعی "اعتماد کرده و صدها میلیون دلار پول بی زبان خود را بدون تضمین ، پیش پیش به او می دهیم و انتظار داریم این همسایه " بد عهد " سر موعد مقرر به عهدش وفا کند . زهی گمان باطل !

امروز بازی دو گانه روس ها در همه موضوعات بین المللی  برای همه جهان روشن شده و دنیا فهمیده است که این "ابرقدرت سابق زخم خورده " نه به فکر صلح و امنیت بین المللی است و نه اینکه به فکر رفاه و آزادی و امنیت مردمانش است ، بلکه باند امنیتی – نفتی حاکم بر روسیه تنها و تنها به فکر منافع کوتاه مدت و بلند مدت خود هستند .

سال ها و سال ها ناظران ، استراتژیست ها و حتی مقامات عالی رتبه و میان رتبه روسیه با تاکید بر اینکه حتما موشک های اس 300 روسی را به ایران تحویل خواهند داد ، می افزودند که این موشک ها چون هیچ خاصیت تهاجمی ندارند و صرفا یک ابزار دفاعی صرف هستند و به غیر از اینکه به تقویت صلح و امنیت منطقه ای و جهانی کمک می کنند ، هیچ تاثیری در تخریب امنیت منطقه نخواهند داشت و از این رو مسکو این سیستم دفاع ضد هوایی را به ایران خواهد داد .

حتی بسیاری از تحلیلگران روسی و مقامات این کشور می گفتند که مسکو اتفاقا به خاطر جلوگیری از بروز جنگ در خاورمیانه این موشک ها را حتما به ایران خواهد داد تا اگر اسراییل یا آمریکا یا هر طرف دیگری را سودای حمله به ایران باشد ، این سیستم دفاع ضد هوایی با برقراری نوعی موازنه در محاسبات طرفهای مهاجم تاثیر گذار باشد و فکر حمله از سرشان به در شود .

حتی روس ها با این قبیل تحلیلها کلی "ژست " صلح طلبی هم می گرفتند و بدون اشاره به اینکه صدها میلیون دلار بابت این معامله تسلیحاتی به جیب زده اند ، بر سر ایران و مردم منطقه بابت فروش این سیستم " منت " هم می گذاشتند .

اما اظهارات رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه " آب پاکی را روی دست همه ریخت " و مشخص شد همانگونه که انتظار می رفت روسیه بار دیگر در تاریخ چند قرنی روابط با همسایه جنوبی اش به " بد عهدی " دست یازید و بار دیگر زیر تعهداتش زد .

البته روس ها ظاهرا بهانه خوبی پیدا کرده اند و آن " تحریم های شورای امنیت  " است ، مشخص نیست که اگر این موضوع هم نبود بهانه را از کجا تهیه می کردند  ؟! اما به هر حال از این همسایه بد عهد شمالی پیش بینی  این قبیل رفتارها دور از انتظار نیست و اتفاقا این ما هستیم که شایسته سرزنش هستیم که چرا پس از طی قرن ها بازی خوردن از این همسایه قدرتمند شمالی ، باز هم به آن اعتماد می کنیم و سرمایه های ارزشمند مملکت خود را بدون اینکه تضمینی عینی داشته باشیم ، به پای چنین دولت های بدعهدی می ریزیم که تجربه تاریخ نشان داده که این کشور جز آسیب و ضرر به ما نزده است .

غوری در تاریخ نشان می دهد که روسیه برای ما ( به گمان راقم این سطور ) حتی از آمریکا و انگلیس هم   بدتر بوده چرا که اگر کارنامه انگلیس و آمریکا از ابتدای حضور در ایران را بررسی کنیم بالاخره چند قدم مثبت آنها که ( خواسته یا ناخواسته ) به نفع ملت و مردم ایران تمام شده باشد را هم می توان یافت ، اما بیابید قدمی از همسایه قدرتمند شمالی را که به نفع و سود ملت ایران بوده باشد  !!!

و در پایان ذکر یک نکته به همسایه شمالی لازم است و آن اینکه : آیا با تحلیل های سابق خودشان در توجیه فروش موشک های اس 300 به ایران ، حالا می پذیرند که با عدم ارسال این سامانه به ایران قدمی در راه آغاز جنگی ویرانگر در منطقه خاورمیانه برداشته اند یا نه....../تحلیل:عصرایران