اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پورمحمدی: کمیته رفع حصر در دولت تشکیل نشده است/ دولت در رفع حصرها دخالت نمی‌کند



کمیته رفع حصر,موسوی و کروبی

پورمحمدی در جمع خبرنگاران:
کمیته رفع حصر در دولت تشکیل نشده است/ رئیس‌جمهور وزرا را ملزم به ارائه لیست اموالشان کرد

وزیر دادگستری گفت: کمیته رفع حصر در دولت تشکیل نشده و دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت مواضع قاطعی را درباره سلامت اداری و مبارزه با فساد داشته است و با جدیت تمام این موضوع را پیگیری می‌کند. 
 
وی افزود: ستاد مبارزه با فساد به صورت جدی پیگیر مباحث مربوط به سلامت اداری است. 
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: دولت کارگروهی را متشکل از 5 نفر برای ایجاد دولت الکترونیک تشکیل داده و به طور حتم زمانی که دولت الکترونیک تشکیل شود، بخشی از فساد در دستگاهها کاسته می‌شود. 
 
پورمحمدی خاطر نشان کرد: طرحی در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق اصل 142 قانون اساسی مبنی بر ارائه لیست اموال رئیس‌جمهور و معاونین وجود دارد که در این راستا مجلس تمامی مقامات ارشد و نیروی انتظامی و نهادهای عمومی را نیز ملزم کرده است که لیست اموال خود را از آغاز تا پایان مسئولیتشان ارائه دهند که دولت از این طرح حمایت می‌کند. 
 
پورمحمدی با بیان اینکه دفترچه‌های ارائه لیست اموال مسئولین به دولت داده شده است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور از مدافعین این طرح بوده و هستو دفترچه لیست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کرده و همه وزرا را نیز ملزم کرده که لیست اموال خود را ارائه کنند.
 
وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا کمیته‌ای با عنوان رفع حصر در دولت تشکیل شده است، گفت: دولت چنین کمیته‌ای را تشکیل نداده و در این امور دخالت نمی‌کند. 
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تفتیش بدنی برخی از خانواده‌های زندانیان در هنگام ملاقات اظهار داشت: این موضوع امری عادی بوده و باید گفت که در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها قوانین سخت گیرانه‌ای در این حیطه وجود ندارد.
 
وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اتفاق رخ داده در خصوص دختران میرحسین موسوی گفت: این موضوع بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و دولت در این امور دخالت نمی‌کند. 

/باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
عزم دولت برای رفع موانع صادرکنندگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش دولت روحانی برای رفع حصر بی‌نتیجه به اتمام رسید



وضعیت پرونده کروبی با موسوی ,زندانیان سیاسی

وزیر دادگستری: دولت در رفع حصرها دخالت نمی‌کند/تلاش دولت روحانی برای رفع حصر بی‌نتیجه به اتمام رسید

امروز از وزیر دادگستری نقل قولی منتشر شده كه نشان دهنده یك عقب نشینی دیگر توسط دولت تدبیر و امید است.

وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

 

این در حالیست كه آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی، صراحتا قول داده بود در صورتیكه به ریاست‌جمهوری برسد، یكی از اولویت‌هایش پایان دادن به حصر آقایان موسوی، كروبی و خانم زهرا رهنورد و همچنین تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی خواهد بود.

 

روحانی البته پس از انتخاب هیچ سخنی در باره این قول خود بیان نكرده و بیشتر ترجیح داده بود با رایزنی‌های پشت پرده گشایشی در این زمینه حاصل نماید اما اظهارات امروز پورمحمدی حاوی پیام خاصی است زیرا وزیر دولت روحانی كه در عدم دخالت این دولت در موضوع حصر صراحت می‌كند، نشان می‌دهد كه تلاش ‌های اخیر روحانی، شمخانی و همچنین پورمحمدی برای پایان یافتن حصر خانگی موسوی،‌رهنورد، كروبی به نتیجه‌ای نرسیده است.

بنا به برخی اخبار مقامات امنیتی و قضایی دولت شامل شمخانی (دبیر شورای امنیت ملی كشور)، علوی (وزیر اطلاعات) و پورمحمدی (وزیر دادگستری) به اضافه شخص رییس‌جمهور تاكنون چند ملاقات‌ در زمینه موضوع حصر با مقامات عالی‌رتبه كشور داشته‌ اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و اظهارات امروز وزیر دادگستری حاوی این پیام است كه دولت تدبیر و امید در این موضوع نیز «تدبیرش» به شكست و «امیدش» به ناامیدی تبدیل شده است!

در همین رابطه یك منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: احتمال اتخاذ تصمیم رفع حصر در آینده نامشخص (آن هم با شروط و شرایطی خاص) وجود دارد اما این امر اگر به وقوع بپیوندد؛ دیگر ربطی به دولت روحانی نداشته و توسط مقامات دیگری اتخاذ خواهد شد لذا ظاهرا تیم دولت به این نتیجه رسیده كه فعلا به طور كامل پای خود را از این ماجرا عقب كشیده و علی شمخانی نیز تلویحا در این مورد به نزدیكان خود گفته است دیگر در این زمینه تلاش و دخالتی نخواهد نمود. این در حالیست كه خبرهایی مبنی بر پایان حصر در اعیاد قربان یا غدیر منتشر شده بود كه هر دو عید نیز آمدند اما هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

گفتنی اینكه مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز (چهارشنبه) در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند! وزیر دادگستری در همین خصوص در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقاتی که در روز غدیر و در مورد دختران میرحسین موسوی رخ داده بود گفت: این موارد بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است!

 

پور محمدی در رابطه با تفتیش بدنی نیز اظهار داشت: تفتیش امری عادی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورهاست این امر انجام می‌شود./بهار