اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پورمحمدی و سه راه حل در برابر بدهکاران بانکی



اخبار,اخبار اقتصادی ,بدهکاران بانکی

 

اخبار اقتصادی - پورمحمدی و سه راه حل در برابر بدهکاران بانکی

حجت الاسلام و المسلمن مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری روز سه شنبه اعلام کرد که برای دریافت طلب و دیون بانک ها از بدهکاران سه راه حل وجود دارد.

وی در گفت و گوی اختصاصی با  ایرنا در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود : برخی طلبکاران می توانند از طریق سازمان ثبت طلب خود را دریافت کنند.

پورمحمدی درباره راه دوم نیز گفت : بانک ها یا طلبکارانی که از طریق سازمان ثبت نمی توانند طلب خود را دریافت کنند، تلاش کنند تا با رایزنی دیون خود را به نقد و اقساط از بدهکاران وصول کنند.

وزیر دادگستری آخرین راه حل را پیگیری از طریق مجاری قضایی عنوان کرد و گفت: قسمت های حقوقی موسسات مالی و بانک ها باید برای گفتن دیون و معوقات فعال شوند.

وی با بیان اینکه دادن فهرست بدهکاران بانکی دردی را دوا نمی کند، گفت: قوه قضاییه برای کمک به ستاد دیون و دریافت معوقات بانکی مصمم است.

پورمحمدی که در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رییس جمهور و ارائه فهرست بدهکاران بانکی به قوه قضاییه سخن می گفت ، تاکید کرد: بانک ها و طلبکاران باید به طور جدی برای دریافت مطالباتشان اقدام کنند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: قوه قضاییه کاملا آماده و برای کمک به ستاد دیون مصمم است.

وی افزود: رییس قوه قضاییه به تمام مجاری قضایی نیز دستور داده است تا با جدیت نسبت به بازپس گیری دیون اقدام کنند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: همه باید همت کنیم تا انشاء الله در این راستا به نتیجه برسیم.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
یکی از بدهکاران بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاکننده اطلاعات سه میلیون کارت بانکی: با تغییررمز هم کاری درست نمی شود!



افشاکننده اطلاعات سه میلیون کارت بانکی: با تغییررمز هم کاری درست نمی شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افشا کننده اطلاعات کارت بانک‌ها در یک پست جدید نوشته است که: با عوض کردن رمز هم کاری درست نمی شود و حتما باید کارتها باطل شود و کارت جدید صادر گردد.

 

به گزارش الف، افشا کننده اطلاعات کارت بانکها در یک پست جدید نوشته است که:"با عوض کردن رمز هم کاری درست نمی شود و حتما باید کارتها باطل شود و کارت جدید صادر گردد. این فرد در ادامه اضافه کرده است که حتی این کارت های جدید هم نباید از دستگاه های کارتخوان شرکت "انیاک" استفاده کنند، زیرا دوباره همان قصه تکرار می شود. وی همچنین تعداد دقیق کارتهای ابطالی را ده میلیون براورد کرده است!

 

بنا بر این گزارش، پس از افشای اطلاعات، بانک مرکزی با اطلاع رسانی نادرست موجب تشویش اذهان هموطنان شد.

 

براساس اطلاعات موجود نیاز به تغییر رمز وجود نداشت و مسئولان بانک مرکزی می توانستند در هفته های آینده به تدریج اقدام به تغییر رمزها کنند چرا که هیچ خسارت مالی دارندگان کارت را تهدید نمی کرد. به نظر می رسد که این فرد نیز با استفاده از فرصت پیش آمده در صدد بازی با امنیت روانی مردم است.

 

چراکه حتی اگر هر سه تِرَک هر کارت هم توسط ایشان منتشر شود چون مردم کلمه عبور کارتهای خود را عوض کرده اند باز هم مشکلی ایجاد نمی شود.ضمن آنکه بانک مرکزی مجوز این شرکت را باطل اعلام کرده است و اکنون علاوه بر افشاکننده رمزهای کارتهای بانکی، مدیر شرکت آنیاک نیز تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفته است.

 

خ.زارع این اطلاعات را از طریق پست مدیریتی در شرکت اجرا کننده پروژه به دست آورد است و نه به عنوان یک عامل فنی مستقل؛ و این اصلا به این معنی نیست که یک عامل غیرمورد اعتماد هم می توانست به همین اطلاعات دسترسی داشته باشد.

 

پس این الزاما یک حفره امنیتی نیست بلکه مشکل امنیتی پروسه های مبتنی بر اعتماد به افراد دخیل در سیستم است که البته آقای زارع با خیانت در امانت این مشکل را پدید آورده اند.

 

این فرد همچنین گفته است که با این اطلاعات به سراغ مسوولین بانک ها رفته و درخواست کرده که است به ازای هر پسورد مبالغی به او بپردازند. ولی مسوولین مربوطه با رد این معامله تنها حاضر شده اند در مقابل نشان دادن محل نشت اطلاعات هزینه کنند. گویا این معامله صورت نگرفته و آقای زارع با خروج از کشور اطلاعات را منتشر کرده است. انتشار اطلاعات محرمانه و نقض حریم خصوصی افراد اولین جرم این فرد می باشد.

 

نقش بی بی سی فارسی

بی بی سی هم با توجه به وضعیت پیش آمده در صدد بحرانی نشان دادن موضوع بر آمده است. مصاحبه و چهره پردازی بی بی سی از فردی که با سوء استفاده از اعتماد مسوولین شرکت مربوطه، اطلاعات خصوصی مردم را افشا کرده است بخودی خود جرم است و بایستی تحت پیگرد قانونی از سوی مجاری حقوقی قرار گیرد.

 

ضمن اینکه مصاحبه با فردی که درخواست باج نموده است و نیز اطلاعات متناقضی از نحوه دسترسی خود به این اطلاعات می دهد اقدامی غیر حرفه ای محسوب می شود.

لازم به یاد آوری است انگلیس شبکه پرس تی وی را بخاطر یک مصاحبه ده ثانیه ای با مازیار بهاری خبرنگار مجله نیوزویک که ادعا کرده بود از روی متن در زندان چیزی خوانده و تحت عنوان مصاحبه از پرس تی وی پخش شده بود به جرم نقض موازین نزاکت و اخلاقیات روزنامه نگاری یکصدهزار پوند جریمه کردند.

 

هیچ پولی از حساب مردم کشیده نشده است

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ضمن پاسخ به ادعاهای جدید هکر 3 میلیون کارت بانکی که گفته بود با تغییر رمز، مشکل امنیتی کارتها حل نمی‌شود، گفت: تا این لحظه هیچ پولی از حساب‌های بانکی مردم برداشت نشده است.

حکیمی با تاکید بر اینکه ادعای این فرد واقعی نیست، تصریح کرد: برای برداشت پولی از حسابی باید مولفه های لازم از جمله اینکه حداقل کارت بانکی، رمز اول و دوم و cvv2 کارت را در اختیار داشته باشد./انتخاب