اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پورمحمدی: فردوسی‌پور باید در قد و قواره و حدود اختیاراتش حرف بزند



پورمحمدی و فردوسی پور,اخبار سیاسی ورزشی, برنامه 90

پورمحمدی: فردوسی‌پور باید در قد و قواره و حدود اختیاراتش حرف بزند

کفاشیان مجوز نگیرد باید برود؛

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که برنامه 90 در مقابل سازمان بازرسی بارها مباحث خلاف قانون مطرح کرده و هیچ‌گاه فرصت پاسخگویی به آنها نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح امروز در نشست خبری خود با موضوع ورزش در جمع خبرنگاران ورزشی رسانه‌های گروهی اظهار کرد: حوزه ورزش اجتماعی‌ترین موضوع جامعه است.

اگر ما وزن ورزش و جایگاه آن را نتوانیم درک کنیم، عملا پاسخگوی خوبی به مشکلات آن نخواهیم بود. من موضوع جوانان و ورزش را به یک اندازه نمی‌دانم و معتقدم ورزش بالاتر از جوانان است و این بخش می‌تواند مستقلا از یک جایگاه ممتاز بهره‌مند باشد اما شکل تشکیلاتی وزارت ورزش و جوانان عملا این فرصت را گرفته است.

وی ادامه داد: بنده شخصا اعتقاد دارم حوزه‌های مختلف کشور باید به شکلی کاملا تخصصی و حرفه‌ای اداره شوند، لذا ورزش به عنوان یک مقوله کاملا تخصصی باید با مدیریت ورزشی اداره شود و از سیاست‌زدگی در این بخش جدا باید خودداری شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: سیاست‌زدگی ورزش نقطه آسیب جدی آن است همان طور که سیاسی‌شدن فرهنگ، یک آسیب جدی به آن وارد می کند. البته بنده این اعتقاد را هم دارم که یک رابطه تعاملی و داد و ستد خوب بین دو موضوع سیاست و ورزش باید شکل بگیرد.

وی در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: ما در ایران یک جامعه 12 میلیونی ورزشی داریم و قریب به 50 میلیون طرفدار و هوادار این مقوله هم در کشور ما وجود دارد. مطمئنا در جامعه‌ای که نزدیک به 30 میلیون سنین زیر 26 سال دارد باید به حوزه ورزش توجه بیشتری شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت نباید دخالت مستقیمی در امور ورزش داشته باشد، متذکر شد: مطمئنا دخالت دولت هر چه در ورزش بیشتر باشد این به ضرر دولت و هم ورزش خواهد بود.

شما ببینید وقتی شخصی از دولت به طور مسقتیم در امور یک فداسیون دخالت می‌کند جامعه‌ای از ورزشکاران را با مشکل مواجه کرده و چالش جدی برای آنها ایحاد می‌کند، پس ما بنا داریم اداره ورزش را به متخصصان آن واگذار کنیم و خود به عنوان متولی آن از ورزش حمایت کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در دوران نوجوانی فوتبالیست بودم و در پست مهاجم بازی می‌کردم، است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شخص خاصی را برای اداره وزارت ورزش در نظر گرفته‌اید؟ گفت: اینکه به شخص خاصی اشاره کنم امکان ندارد ولی مطمئن باشید وزیر ورزش من قطعا از جامعه ورزش خواهد بود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای گرفتن حق پخش تلویزیونی واقعی ورزش از صدا و سیما دارید، گفت: من دیدگاه‌هایم را در بحث صدا و سیما در آینده اعلام می‌کنم اما تلاش خواهم کرد حق ورزش را در این حوزه بگیریم، ضمن آنکه توجه داشته باشید صدا و سیما بار زیادی از ورزش را با برنامه‌های خود به دوش می‌کشد.

پورمحمدی در رابطه با برنامه‌هایش برای توسعه زیرساخت‌های ورزش گفت: خوشبختانه در دولت محمود احمدی‌نژاد منهای 2 سال گذشته بودجه خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد. در شرایط کنونی سرانه ورزشی برای هر نفر در کشورمان رشد بسیار خوبی داشته اما تا حد ایده‌آل فاصله داریم.

وی ادامه داد: اینکه من بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری شروع به توسعه زیر ساخت‌ها کنم امکان ندارد چراکه اوضاع اقتصادی کشور و بحث تورم، بیکاری و تقریبا کل اقتصاد به گونه‌ای است که حداقل با 2 سال وقفه چنین کارهایی را مواجه خواهد کرد. من به شخصه همه مشکلات مجلس را به لحاظ اقتصادی می‌دانم و می‌بینم در شرایط کنونی برخی از فدراسیون‌ها حتی بودجه کافی برای اعزام‌های خود ندارند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه لقمه‌های بزرگی که دولت در سال‌های اخیر برداشت مشکلات بسیاری را برای حوزه‌های مختلف کشور ایجاد کرد. من اعتقاد دارم اگر دولت قدری متعادل‌تر با قضایا برخورد می‌کرد و منابع در اختیار خود را به شکلی مطلوب‌تر در حوزه‌های مختلف هزینه می‌کرد اکنون این همه مشکل گریبان کشور را نمی‌گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای در حوزه بین‌الملل ورزش و همچنین در اختیار گرفتن کرسی‌های بین المللی برای ورزش ایران دارید گفت: اینکه مسئولان کشور ما به عنوان یک کشور انقلابی فکر می‌کنند فقط باید شعار انقلابی بدهند درست و کافی نیست. ما باید به دیپلماسی کشور برای تامین امنیت ارتقای جایگاه و بزرگی کشور خود در حوزه بین الملل هم فکر کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با موضوع دو شغله‌ها و بازنشسته‌های موجود در ورزش گفت: طبق قانون اگر هر مدیری از خارج محیط ورزش می‌خواهد به این بخش منتقل شود باید از شغل قبلی خود انصراف یا استعفا کند تا بتواند به این بخش بیاید.

متاسفانه برخی از دوستان می‌خواهند همه پست‌ها را در کار هم داشته باشند. مثلا یک نماینده مجلس می‌خواهد یک پست در وزارت ورزش، یک پست در کمیته ملی المپیک، یک پست در فدراسیون‌ها و یک پست هم در مجلس داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث بازنشسته‌ها نیز به شخصه مدافع استفاده بازنشسته‌ها در ورزش هستم. بنده اعتقاد دارم ورزش یک جامعه بزرگ است و اگر یک باشگاه میلیون‌ها هوادار دارد باید یک ریش سفید با سابقه که مورد وثوق همه هواداران است لیدری این باشگاه را بر عهده بگیرد. مطمئن باشید اولین روزی که اختیار کشور را بر عهده بگیرم این قانون را به تصویب خواهم رساند.

پورمحمدی در رابطه با مشکل کفاشیان برای ادامه کار در فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان مشکل بازنشستگی دارد که دولت برای او یک‌سال مجوز کار صادر کرد اما اگر مهلت یک‌ساله او به اتمام برسد و دولت مجوزی برای او صادر نکند کفاشیان نمی‌تواند یک لحظه هم در فدراسیون فوتبال بماند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه مخالف کاهش تیم‌های لیگ برتری است، افزود: من واقعا تاسف خوردم می‌خواهند تعداد تیم‌های لیگ برتری را کاهش دهند.

آنطور که  شنیدم گویا مربیان خارجی تیم ملی چنین تصمیمی را برای فوتبال ما گرفته‌اند در حالی‌که باید متخصصین ورزش ما در این خصوص نظر داده و تصمیم‌گیری کنند. متاسفانه این کار باعث می‌شود چند استان ما از لیگ برتر حذف شوند که خوب نیست.

وی در رابطه با اینکه چه برنامه‌ای برای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد، گفت: نه تنها استقلال و پرسپولیس، بلکه من اعتقاد دارم همه باشگاه‌های ورزشی ما باید به شکل خصوصی اداره شود. اینکه بودجه‌های بی‌حساب و کتاب و ناآشکار به فوتبال بیاید و بدون حساب و کتاب هم هزینه شود اصلا مطلوب بنده نیست.

پورمحمدی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر استعفای علی کفاشیان به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود حاضر است برای او مجوز کار صادر کند، گفت: مطمئن باشید اگر رئیس فدراسیون فوتبال مجوز یکساله‌اش به پایان برسد یک دقیقه هم اجازه ادامه کار در فدراسیون فوتبال را نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در این صورت ممکن است فیفا موضوع را دخالت دولت در ورزش شمرده و فوتبال ایران را تعلیق کند، گفت: اصلا اینگونه نیست. این بازی برنامه 90 و کسانی است که می‌خواهند به هر قیمتی در سمت‌های خود باقی بمانند. فیفا به هیچ‌وجه به اصول و قوانین اداره یک کشور ورود نمی‌کند و دوباره تاکید می‌کنم این بازی برنامه 90 است.

وی ادامه داد: ‌متاسفانه این برنامه در مقابل سازمان بازرسی بارها مباحث خلاف قانون مطرح کرد و هیچ‌گاه 5 دقیقه هم فرصت پاسخگویی به ما نداد. متاسفانه این آقایان در حق افکار عمومی ظلم کردند.

پورمحمدی در ادامه توضیحات خود افزود: ما یک سازمان کاملا تخصصی هستیم اما برخی ماجراجویان خلاف قانون در رسانه ملی صحبت کردند و به ما اجازه پاسخ دادن ندادند. مطمئنا من نمی‌توانم با آنها وارد جنگ شوم و اهل جنگ نیستم، اما اگر این فرصت را داشتم پاسخ همه این مباحث را می‌دادم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر شما رئیس جمهور شوید برنامه 90 را تعطیل خواهید کرد، گفت: قطعا این اتفاق نخواهد افتاد، اما عادل فردوسی‌پور باید در حد قد و قواره و حدود اختیاراتش حرف بزند. این نمی‌شود که ماجراجویان هر چه می‌خواهند بگویند و کسی هم واکنشی به آنها ندهد. عادل یکی از موفق‌ترین مجریان ماست که باید مدیریت شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا که موضوع تبانی در فوتبال را مطرح کرد، گفت: تبانی دولتی است. طبیعی است وقتی که پول‌های مفت دولتی به فوتبال بیایند زد و بند و تبانی هم اتفاق خواهد افتاد. به خاطر همین موضوع است که من تاکید دارم باشگاه‌های ورزشی هر چه سریع‌تر باید خصوصی شوند.

مطمئنا وقتی باشگاه‌ها خصوصی شوند و پول‌ها با حساب و کتاب و از جیب افراد خرج شود کسی به فکر تبانی و زد و بند نخواهد افتاد.

وی در پایان در رابطه با احتمال استفاده از  کفاشیان در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ما آنقدر آدم‌های متخصص و کارشناس در ورزش داریم که به یک یا دو نفر نگاه نکنیم./ایلنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شجاعت به قد و قواره نیست !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهران مدیری: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده/ فردوسی‌پور: پورمحمدی در «کُت» خودش نمی‌رود!



چهره‌ها برای تقدیر از یک مدیر تلویزیون جمع شدند

مهران مدیری: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده/ فردوسی‌پور: پورمحمدی در «کُت» خودش نمی‌رود!

مراسم تقدیر هنرمندان از علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سوم سیما، چهارشنبه، 26 مهرماه، با حاشیه‌های زیاد و حضور هنرمندان مطرح و چهره‌های سیاسی در ایوان شمس برگزار شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در این مراسم که بیشتر شبیه بزرگداشت بود تا مراسم تودیع، موسیقی و فضای غمگین، ناراحتی هنرمندان و برنامه‌سازان را از رفتن پورمحمدی نشان می‌داد.

علاوه بر این، دسته‌گلی بزرگ نیمی از سن را پر کرده بود که نشان‌دهنده قدردانی هنرمندان از پورمحمدی بود.

در این مراسم که چهره‌های مطرح ورزشی مثل فتح‌الله‌زاده (مدیرعامل باشگاه استقلال) و پولادگر (رییس فدراسیون تکواندو) نیز حضور داشتند، طیف گسترده‌ای از هنرمندان، روحانیون و مسئولین ورزش سیما حضور داشتند. مهران مدیری، کمال تبریزی، فریدون جیرانی، داریوش فرهنگ، بهروز افخمی، عادل فردوسی‌پور، همایون اسعدیان، پیمان قاسم‌خانی و امین تارخ از جمله افرادی بودند که در این مراسم درباره پورمحمدی سخن گفتند.

حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب‌رییس مجلس نیز در مراسم قدردانی هنرمندان از پورمحمدی حاضر شد و سخنانی مطرح کرد. مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان کل بازرسی کشور ، هم در مراسم روز گذشته حاضر بود.

در ابتدای این مراسم کلیپی از حضور پورمحمدی در جبهه‌های دفاع مقدس،‌ عملکرد او در شبکه اول، تودیعش در شبکه تهران و معارفه‌اش در شبکه سوم پخش شد. همچنین نگاهی گذرا به تولیدات تلویزیونی پورمحمدی در شبکه سوم سیما شد.

*** کمال تبریزی: پورمحمدی به هنرمندان اطمینان کرد

کمال تبریزی نخستین هنرمند از بین هنرمندان حاضر در مراسم بود که با دعوت سیدجواد هاشمی مجری این مراسم سخنان خود را آغاز کرد.

تبریزی گفت: در سازمان صدا و سیما همه مدیران خوب و شریف هستند فقط اگر تفاوتی با هم دارند این است که چون سر و کارشان با هنرمندان است نوع ارتباطشان با اهالی هنر که بسیار چموش هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند متفاوت است. در واقع پورمحمدی طوری به آنها اطمینان کرد که بیشترین راندمان را داشته باشند.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد اولین کارم در تلویزیون با اعتماد پورمحمدی شروع شد اگر این تعداد هنرمندان را داشته باشیم که با هنرمندان صمیمی باشند خیلی از مشکلاتمان حل می‌شود. ویژگی اصلی پورمحمدی برقراری ارتباط با هنرمندان است به همین دلیل است که شبکه سه بهترین آثار را دارد. من با او خداحافظی می‌کنم ولی فکر می‌کنم همه کسانی که اینجا هستند هیچگاه او را فراموش نخواهند کرد.

*** جیرانی: فکر می‌کردم صداقت‌ و صراحت ویژگی همه مدیران سازمان باشد که نیست

فریدون جیرانی تهیه‌کننده سابق برنامه هفت نیز گفت: من تهیه‌کننده و کارگردان حرفه‌ای تلویزیون نیستم و به لطف ضرغامی توانستم چند کاری در تلویزیون انجام دهم. من از روی حس کنجکاوی ژورنالیستی شروع به کند و کاو کردم و همه از یک مدیر با من صحبت می‌کردند؛ او مدیر شبکه سه بود حتی یک مدیر از صراحت پورمحمدی به من گفت و من نتیجه گرفتم که خصیصه‌های او صداقت‌، صراحت و سلامت است که در حرف‌ زدن‌های عادی‌اش هم وجود داشت. من فکر می‌کردم صداقت‌، صراحت و سلامت ویژگی همه مدیران سازمان باشد که نیست.

جیرانی تاکید کرد: بعضی‌ها متملق، چاپلوس و دورو هستند که او این‌طور نیست. خوشحالم در مورد مدیری حرف می‌زنم که متملق، چاپلوس و دورو نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

*** مهران مدیری: نمی‌دانم در بالا چه اتفاقی افتاده

مهران مدیری کارگردان سریال‌های طنز شبانه نیز که مدت زیادی بود در هیچ مراسمی از این دست حاضر نشده بود روی سن حاضر شد و گفت: من می‌توانم ادعا کنم که طولانی‌ترین سابقه همکاری با پورمحمدی را داشتم که 23 سال است. از سال 68 که به عنوان گوینده و بازیگر به رادیو آمدم با او همکار شدم. در واقع قضاوت قضاوتی است از 23 سال پیش تا به امروز.

مدیری افزود: در این مدت چه در رادیو و چه در ساخت سریال پشتیبانی و ساپورت زیادی شدیم. مهمترین ویژگی پورمحمدی برای ما هم صداقت، صراحت و رو بودن در گفتار، رفتار و عملکرد بود.

مدیری خطاب به پورمحمدی گفت: نمی‌دانم در بالا چه اتفاقاتی افتاده ولی شما مدتی استراحت کنید با خانواده سفر بروید، تا ظهر بخوابید، تلویزیون ببینید و کلا ببینید چه خبر است. این زمان زمان خوبی است و سازمان نیرویی مثل شما را از دست نخواهد داد. حتما در سمت بهتری مشغول خواهید شد.

او در پایان سخنانش گفت: پورمحمدی یک چهره بیشتر نداشت؛ «همینی که هست». اگر کسی را دوست داشته باشد، ساپورت می‌کند و اگر نه در رفتار و عملکردش نشان می‌دهد.

*** داریوش فرهنگ:‌ با دیوارکشی و خودی و غیرخودی کردن، کاری از پیش نمی‌رود

به گزارش ایسنا، داریوش فرهنگ نیز در مراسم تقدیر هنرمندان از پورمحمدی، سخنان خود را با شعر معروف «به نام خداوند جان و خرد» آغاز کرد و گفت: وقتی صحبت از جان و خرد می‌آید طبیعتا جان‌های بی‌مقدار و سطحی و کم‌مایه غرض نیست صحبت از جان‌های شیفته، عاشق و باانگیزه‌ای مثل برنامه‌سازانی است که اینجا نشسته‌اند، مثل پورمحمدی و همکار همیشگی‌اش محمدرضا تخشید (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه).

داریوش فرهنگ درباره پورمحمدی گفت: صفت اول این مدیر لایق اعتمادی بود که در همکاران خود جاری می‌کرد و مسئولیت همکاران نیز نسبت به این اعتماد بیشتر می‌شد. من 12 سال است پورمحمدی را می‌شناسم، ولی دو بار بیشتر به دفتر او نرفتم. می‌خواهم به آقای مدیری بگویم که سابقه‌ام در تلویزیون خیلی بیشتر از شماست. از سال 60 که «سلطان و شبان» را ساختیم، دو شبکه بیشتر نداشیم. ولی الان 20 شبکه داریم و همه شبیه هم هستند. همیشه فکر می‌کردم باید تلویزیون برای پیشکسوتانش موقعیت خاص‌تری ایجاد کند؛ هر 8-7 سال یک ‌بار نوبت من می‌شود که سریال بسازم.

او ادامه داد: اولین بار پورمحمدی را در سریال «راه شب» دیدم. ما در آن زمان دنبال یک پادگان بودیم. پیش آقای پورمحمدی رفتم و به او گفتم آیا می‌خواهید این کار را انجام دهید یا نه، پاسخ مثبت داد و با اینکه فیلم‌نامه‌ را نخوانده بود به ما اعتماد کرد و همان روز با تماس تلفنی او، پادگان آماده شد. تا زمانی که اعتماد بین مدیران و برنامه‌سازان نباشد هیچ چیز پیش نمی‌رود و هیچ کار انجام نمی‌شود نباید همه چیز را دوباره از صفر شروع کرد. وقتی بین مدیران و برنامه‌سازان فاصله ایجاد کنیم و دیوارکشی کنیم که یک عده خودی یا غیرخودی باشند، کارها خوب پیش نخواهد رفت. من در تمام عمرم نه خودی بودم و نه ناخودی. تمام تلاشم این بوده که بی‌خودی نباشم. دفعه دومی که پورمحمدی را دیدم، به خاطر یک سریال بود که همچنان در دست اجراست و هزار باید و نبایدی دارد که دوستان با آن آشنا هستند.

داریوش فرهنگ تاکید کرد: صفت دوم پورمحمدی حمایت است. وقتی به یک نفر اعتماد می‌کرد، از او حمایت می‌کرد و او پشت‌گرمی داشت. اما حالا حمایت به قدری ناچیز است که ما در آبمیوه‌فروشی که می‌خواهیم فیلمبرداری کنیم، به ما می‌گویند فیلمنامه بیاورید. این است اعتماد تلویزیون؟

او خطاب به جمعیت حاضر در ایوان شمس گفت: این جماعت شایسته هستند تا کاری انجام بدهند. حالا وقتش است که چشم‌ها را بشوریم و جور دیگری ببینیم. تکرار، ما را ویران می‌کند. آیا نباید در این شرایط خانه‌تکانی صورت بگیرد؟

*** امین تارخ: وقتی تهیه‌کننده شبکه سه باشد، 50 درصد مشکلات، حل است

در ادامه، امین تارخ نیز با اشاره به این نکته که جمع حاضر موجودی هنری کشور هستند و حضور بخش عمده‌ای از آنها در ایوان شمس نشان از حمایت و تقدیر از یک مدیر لایق دارد، گفت: اگر کسی صاحب صفت صداقت باشد بقیه صفت‌ها را هم خواهد داشت. چنین فردی به راحتی ارتباط برقرای می‌کند اعتماد می‌کند، دروغ نمی‌گوید و در مجموع چهره یک مدیر لایق و یک انسان والا را از خود به یادگار می‌گذارد.

او ادامه داد: مناسبات اداری به ما نشان داده که خیلی هم نباید نگران باشیم چون اگر کسی از پست و مقام کناره‌ می‌گیرد قطعا به پست بالاتری می‌رود. اطمینانمان این است که پورمحمدی از تلویزیون خداحافظی نمی‌کند و همین مدیریت و صداقت را در جای دیگری جاری می‌کند.

تارخ تاکید کرد: من به عنوان بازیگر همین قدر بس که بگویم وقتی سریالی به بازیگری پیشنهاد می‌شود و شبکه سوم تهیه‌کننده آن است 50 درصد مشکلات حل است.

*** ابوترابی: خیلی از مردم، تلویزیون را با شبکه سه روشن می‌کنند

حجت الاسلام ابوترابی، نایب‌رییس مجلس نیز در سخنانی گفت: آنچه بیان شد آیینه‌ای بود از مدیریت و منش برآمده از ارزش‌های متعالی دینی که همه بر صداقت اصرار داشتند. بعضی از مردم می‌گفتند وقتی می‌خواهیم تلویزیون را روشن کنیم، اولین شبکه، شبکه سه است. این موفقیت را باید به پورمحمدی تبریک گفت.

حجت الاسلام طباطبایی نیز که مستقیما از بیمارستان در مراسم تقدیر از پورمحمدی حاضر شده بود، نکاتی راجع به پیشینه خانواده پورمحمدی مطرح کرد و در پایان اضافه کرد: اگر کسی جای او بیاید وقتی می‌خواهد بگوید کجا بوده، باید بگوید جایی بودم که پورمحمدی بوده است.

سپس سیدجواد هاشمی، مجری این برنامه، بیانیه جمعی از روحانیون را در قدردانی از علی اصغر پورمحمدی خواند.

*** پولادگر: پورمحمدی همیشه گشاده‌رو بود

پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو، نیز از شخصیت‌های حاضر در این مراسم بود که گفت: همه در اینجا درباره مدیریت پورمحمدی در برنامه‌های مختلف شبکه سه صحبت کردند من به عنوان یک ایرانی و شهروند معمولی به خاطر شبکه پربیننده‌ای که راه‌اندازی کردند، از ایشان تشکر می‌کنم. سخت است که با وجود مخاطبان بسیار و سلیقه‌های زیاد همه را راضی نگه داریم.

او یادآور شد: در ابتدا بیش از 60 درصد و اواخر 40 تا 50 برنامه‌های شبکه سوم را برنامه‌های ورزشی تشکیل می‌داد. اگر امروز یک شبکه ورزش داریم مدیون پورمحمدی هستیم. تاثیرگذاری شبکه سه در ورزش قهرمانی را هم نباید نادیده گرفت. ایجاد انگیزه برای جوان‌ها که به ورزش قهرمانی رو بیاورند ناشی از همین مدیریت بود. پورمحمدی مدیر خوش‌اخلاقی است و حداقل نسبت به بچه‌های جامعه ورزش همواره ابروگشاده بود حتی اگر دستش گشاده نبود که از او پخش مستقیم بگیریم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

*** فردوسی‌پور: پورمحمدی توی «کُت» خودش نمی‌رود!

در ادامه این مراسم عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه‌کننده برنامه نود، با چهره غمگین در جایگاه سخنرانان حاضر شد و گفت: باید تشکر ویژه‌ای از پورمحمدی کنیم که شبکه سه در عرصه ورزش هم حرف اول را زده و می‌زند. صحبت کردن در مورد رفتن پورمحمدی سخت است. ما کرمانی‌ها اصطلاحی داریم که می‌گوید یک نفر در کت خودش رفته است، یعنی در لاک خودش فرو رفته، اما من می‌خواهم اینجا به همه بگویم که خیال نکنند پورمحمدی در کت خودش می‌رود.

فردوسی‌پور ادامه داد: ما دوستی خاصی با هم داشتیم و شاید مثل پدر و پسر بودیم. من خیلی اذیتش می‌کردم و او هم من را خیلی اذیت می‌کرد. حداقل الان دوشنبه‌ها می‌تواند راحت باشد.

او تاکید کرد: بی‌انصافی است که قدردان زحمتش نباشم. این مراسم خودجوش بود (از آن خودجوش‌های واقعی) و همه خودشان به شکلی خودجوش آمدند.

او خطاب به پورمحمدی گفت: ببخشید که دوشنبه‌ها زحمتتان دادیم. حالا این وظیفه را به کسی که بعد از شما می‌آید، تفویض می‌کنیم.

*** پیمان قاسم‌خانی: تماس فرت!

در بخش دیگری از این مراسم پیمان قاسم‌خانی، نویسنده سریال «مسافران»، متنی طنز را به نمایندگی از حسن معجونی (بازیگر سریال «مسافران») خواند. این متن نمونه‌ای از تماس‌های مسافران فضایی سریال «مسافران» با فضا بود که به مدیریت در ایران می‌پرداخت و با عبارت «تماس فرت» تمام می‌شد.

قاسم‌خانی در پایان خطاب به پورمحمدی گفت: جای شما همیشه خالی خواهد بود.

*** همایون اسعدیان:‌ تلویزیون که تیم فوتبال نیست تا جوان‌گرایی کند

همایون اسعدیان هم در صحبت‌هایی با بیان اینکه کمترین دیدار و آشنایی را با پورمحمدی داشته است، ادامه داد: ولی وقتی تلویزیون نگاه می‌کردم و خبر را خواندم، متاثر شدم. چون ذره‌ای هوش دارم که در شرایطی که همه نگرانند چه چیزی از تلویزیون پخش می‌شود و به همه بر می‌خورد ساخت و پخش نود کار آسانی نیست. شک نیست که عادل فرودسی‌پور فرد باهوشی است ولی بدون پشتوانه نمی‌شد این کار را انجام داد.

او سپس به استدلال جوانگرایی برای جابه جایی پورمحمدی اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال که نمی‌خواهیم بسازیم که بخواهیم جوانگرایی کنیم. عقل ناقص من می‌گوید در مدیریت باید در جوانگرایی شک کرد. من در این قضیه تردید دارم.

***بهروز افخمی: امیدوارم بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم

بهروز افخمی نیز گفت: من آشنایی کمی با پورمحمدی داشتم، ولی از طریق برادرم در جریان کارش بود حتی این اواخر علاقه‌مند بودم خود برای شبکه سه کار کنم و سریال بسازم و فقط دنبال موضوع می‌گشتم که پیشنهاد کنم. امیدوارم جای دیگری شرایطی پیش بیاید که بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم.

*** پورمحمدی: باید از کسانی که می‌خواهند در تلویزیون مدیر شوند، ‌امتحان عقل بگیریم

علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر پیشین شبکه سه سیما، نیز از هنرمندان حاضر در مراسم تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: در طول دوران کاریام اگر خدا قبول کند خدمت زحمات زیادی به شما هنرمندان دادم که از همه معذرت می‌خواهم؛ خصوصا به مدیرانی که بیشتر با آنها در ارتباط بودم زحمت دادم.

او ادامه داد: ما پورمحمدی‌ها چند برادر هستیم و بهترینمان علی بود که شهید شد. ما حمال‌های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می‌کنیم، اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم، ولی بندگان خدا هستیم و سعی می‌کنیم برای بندگان خدا نوکری نکنیم. تلاش من در طول زندگی‌ام این بوده که هیچ زمانی اهل تملق و چاپلوسی نباشم و رضایت خدا را در نظر بگیرم. اگر موفقیتی هم بوده سعی شده برای رضایت افراد نباشد. من اهل هیچ روزنامه، حزب، سیاست و دار و دسته خاصی نبودم. به قول فردوسی‌پور ما با افرادی که کار می‌کردیم، اختلاف نظر داشتیم اما به خاطر کار بوده. اگر اخلاص داشته باشیم و رضایت خدا را در نظر بگیریم خداوند خودش کمک می‌کند و مسیرها باز می‌شود و طوری پشتیبانی می‌شوید که خودتان نمی‌فهمید که از کجا بوده است.

پورمحمدی سپس به حضورش در شبکه تهران اشاره کرد و گفت: در شبکه تهران فضا برای کار من خوب نبود و من را اذیت می‌کردند به طوری که نتوانم کار کنم اما کم کم خدا کمک کرد و دیدند که من بی‌اخلاق نیستم آنها حتی به یک روزنامه پول دادند تا نمره من را صفر بدهند.

او خاطره‌ای از حضورش در مشهد و درخواست از امام رضا (ع) تعریف کرد و گفت: از امام رضا خواستم که آبرویم نرود و خوب کار و خدمت کنم. امام رضا هم لطف کرد و طوری شد که در ماه رمضان آن سال از غروب آفتاب تا نیمه شب شبکه تهران با برنامه‌هایی مثل جشن رمضان و پاورچین بهترین شبکه بود.

مدیر سابق شبکه سه تاکید کرد: اگر نخواهیم برای تبلیغات، آمار دادن و ظاهرسازی کار کنیم، باید صداقت و اخلاص در کارمان باشد. خداوند به ما کمک می‌کند. هیچ وقت با رقم‌سازی و آمارسازی کارمان جلو نمی‌رود اگر من بخواهم به دنبال شهرت و قدرت باشم و از شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح استفاده ابزاری کنم کارم جلو نمی‌رود.

او از کارمندان، مدیران شبکه سه نیز تشکر کرد و ادامه داد: از ضرغامی هم تشکر می‌کنم. از مدیران خود نیز تشکر می‌کنم که به من اطمینان کردند هر چند من مدیر تو سری‌خوری که نوکری کند، نبودم.

پورمحمدی افزود: از دارابی - معاون سیما- هم که برای رفاه و بهبود حالم و اینکه استراحت کنم، این بار را از روی دوشم برداشت، تشکر می‌کنم. من با ضرغامی هم حرف‌هایی زدم و گلایه‌هایی دارم که اینجا مطرح نمی‌کنم. شب قبل از مراسم تودیعم هم گلایه‌هایی به ضرغامی داشتم. به او گفتم شما رسانه تلویزیون را رها کرده‌اید. به شما گفته‌اند کارتان به تلویزیون نباشد، ما خودمان آن را اداره می‌کنیم. ولی شما نباید اجازه بدهید فردی که در تلویزیون مدیر بوده و دو نفر هم از او راضی نبودند، بر ما مسلط شود.

مدیر سابق شبکه سه گفت: فردی که کاری غیررسانه‌یی داشته، نباید به امثال پورمحمدی، پورحسین، طلوعی، کرمی و رستم‌وندی دستور بدهد. نباید به آدم‌های هنرمند یک آدم بی‌هنر مسلط باشد. ما وقتی می‌خواهیم مدیر منصوب کنیم، نمی‌گویم امتحان هنر ولی یک امتحان عقل از او بگیریم که خیلی ساده هم است.

پورمحمدی تاکید کرد: امتحان عقل چیز خوبی است اگر ما اینجاییم به این خاطر است که می‌خواهیم بگوییم تدبیر نبوده. چرا باید جوری شود که گفته شود جلسه تودیع ممنوع است. با یک نوکر اینطور برخورد نمی‌کنند. حتی کسی که 20 سال خانه شما کار کرده باشد، وقتی می‌خواهد برود با آیینه و آب بدرقه‌اش می‌کنید. نمی‌گویی که ممنوع است. به روزنامه رسمی صدا و سیما هم نمی‌گویی که ممنوع است اسم او را بیاورید یا زنگ نمی‌زنیم به افراد که اگر در این مراسم شرکت کنید، فلان می‌شود. اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس چه کسی خودی است؟ تمام این اتفاقات به خاطر بی‌تدبیری است. ان‌شاءالله با تدبیر و درایت بیشتر روز به روز شاهد برنامه‌های بهتری از تلویزیون باشیم.

پورمحمدی برای مجید زین العابدین مدیر جدید شبکه سوم نیز آرزوی موفقیت کرد.

*** مصطفی پورمحمدی: اصغر آقا کارش را با عزت تمام کرد

مصطفی پورمحمدی، رییس بازرسی کل کشور، نیز دقایقی درباره مدیر سابق شبکه سه صحبت کرد.

پورمحمدی گفت: همه گفتند مراسم بغض‌آلود بود. اما چرا این طور تعبیر کنیم؟ یک همکار با عزت و احترام کارش را تمام کرده باید خوشحال باشیم که او با خوبی این دوره را تمام کرده و این همه دعاگو دارد. من خیلی خوشحالم که این وضعیت را دارد اگر طور دیگری این ماموریت را به پایان می‌برد باید بغض در گلویمان می‌ماند. خوشحالم که مهلت اصغر آقا در این دوره به خوبی تمام شد برای او آرزوی توفیق، عاقبت به خیری و سلامت داریم.

*********

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم همسر علی‌اصغر پورمحمدی به ذکر مسائلی پرداخت و گفت: من سخنران نیستم که بخواهم از کلمات خاصی استفاده کنم. خیلی خودمانی از دوستانی که در این مدت با همسرم همکاری کردند و گاهی خشم او را تحمل کردند، تشکر کنم. هرجا من و دخترانمان در خانه بودیم و می‌دیدیم کسی برنامه خوبی اجرا می‌کند، از او می‌خواستیم که به او زنگ بزند یا به او می‌گفتیم که کمی آرام‌تر باشد.

همسر پورمحمدی ادامه داد: البته او خیلی اهل تشکر نیست ولی انسانی بسیار عاطفی است و بحث‌هایی که گاهی در منزل می‌شد باعث می‌شد من به همکاران او حسودی‌ام شود. او همکارانش را واقعا دوست داشت و حالتی پدرانه داشت که همه آنها را طوری تربیت کند که بااخلاق باشند و هر جا رفتند موفق شوند.

او سپس به ذکر خاطره‌ای از تلاش پورمحمدی برای ثبت روز تولد حضرت فاطمه (س) به عنوان روز مادر پرداخت.

***

حاشیه‌ها

*** منصور سهراب‌پور‌، سیدامیر پروین حسینی، فریدون جیرانی، فرید شب‌خیز، مهرام رسام، علیرضا افخمی، کمال تبریزی، سعید نعمت‌الله، سامان گلریز، سروش صحت، سعید آقاخانی، خشایار الوند، بهزاد کریمی، سیدجواد هاشمی، آرش قادری، محمدرضا شفیعی، داوود هاشمی، داریوش فرهنگ، مهران مدیری، حمید نعمت‌الله، رضا جاودانی، مزدک میرزایی، عادل فردوسی‌پور،‌ مهدی هاشمی‌نسبت، عباس عزالی‌، بهروز افخمی، پیمان و مهراب قاسم‌خانی‌، شقایق دهقان، بهاره افشاری، مهران غفوریان‌، حمید لولایی‌، بهنوش بختیاری، شهین تسلیمی، مجید صالحی، اصغر نقی‌نژاد، اسماعیل عفیفه، علی ضیاء، حسن فتحی، حسین محجوب، محمد صالح اعلاء، ستاره و لاله اسکندری، زهرا سعیدی، مرجانه گلچین، سعید سلطانی، بیژن بنفشه‌خواه و بهنام تشکر از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

*** داریوش فرهنگ پیش از آغاز سخنانش با اشاره به جمعیت حاضر گفت: همه تلویزیون اینجا هستند. پس چه کسی کار می‌کند؟!

*** سیدجواد هاشمی که اجرای این مراسم را به عهده داشت اشاره‌ای داشت به اینکه پورمحمدی از هر شبکه‌ای که رفته، آن شبکه نابود شده.

*** جو حاکم در مراسم بسیار غمگین بود و کلیپ‌هایی با تم احساسی پخش می‌شد، کلیپ‌هایی مثل «خداحافظ» و «کس و کارم»

*** در میان سخنان پورمحمدی جمعیت حاضر او را تشویق کردند که پورمحمدی خطاب به آنها گفت: دست نزنید، چون من جوگیر می‌شوم و حرف‌هایی می‌زنم که برایم بد می‌شود و بعدا یقه من را می‌گیرند.

او همچنین در پایان صحبت هایش گفت: چیزهای را که نوشته بودم، دیگر نخواهم گفت. و با اصرار حاضران هم مطالب نوشته‌شده‌اش را نخواند.

*** در پایان این مراسم بازار عکس یادگاری با هنرمندان و امضا گرفتن از آنها داغ بود./ایسنا