اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پورشه سواران در صف دریافت سبد کالا!


نماینده مردم اراک با اشاره به ناهماهنگی در توزیع سبد کالا به افراد کم درآمد، گفت:در مرحله قبلی توزیع سبدکالا حدود ۱۰ هزار نفر از کسانی که دارای خودروهایی چون پورشه و بنز بودند، سبد کالا دریافت کردند.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک با اشاره به ناهماهنگی در توزیع سبد کالا به افراد کم درآمد، گفت:در مرحله قبلی توزیع سبدکالا حدود ۱۰ هزار نفر از کسانی که دارای خودروهایی چون پورشه و بنز بودند، سبد کالا دریافت کردند.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، آصفری نماینده مردم اراک در تذکری با اشاره به توزیع سبد کالاها در دور گذشته، اظهار داشت: متاسفانه آماری که در مرحله قبل توزیع سبد کالاها به دست ما رسیده نشان می دهد که حدود ۱۰ هزار نفر از کسانی که دارای خودروهای گرانقیمت همانند پورشه و بنز بودند سبد کالا دریافت کردند، اما عده ای از افراد بیکار و کارگران در فهرست دریافت سبد کالا قرار نگرفته بودند که این موضوع اصلا قابل پذیرش نیست.

وی با انتقاد از اقدامات اخیر سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون حل مشکلات آلاینده ها در اقصی نقاط کشور، تصریح کرد: مسئله آلودگی هوا را نمی توان با برگزاری کنگره و همایش های سیاسی حل کرد.

نماینده مردم اراک در تذکر پایانی خود با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: با این گونه صحبت ها و رفتارها نمی توان اصول مبارزه با مفاسد اقتصادی را محقق کرد زیرا باید کار اجرایی انجام شود و با کسانی که با اموال بیت المال وام های میلیاردی گرفته اند، برخورد جدی شود.


ویدیو مرتبط :
کشته شدن در صف سبد کالا!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش نیویورک تایمز از صف های طویل دریافت سبد کالا: مردم ایران بیشتر ترجیح می دهند یارانه پولی بگیرند




اخبار اقتصادی - گزارش نیویورک تایمز از صف های طویل دریافت سبد کالا: مردم ایران بیشتر ترجیح می دهند یارانه پولی بگیرند

نیویورک تایمز به انتقاد برخی رسانه های تندرو اصولگرا از دولت روحانی بابت توزیع یارانه سبد کالا نیز پرداخته که از نظر این رسانه ها پرداخت سبد کالا همزمان با جشن های سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی "تحقیر آمیز" توصیف شده است.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی به صف های طویل دریافت یارانه کالایی که از روز یکشنبه در تهران و دیگر شهرهای دیگر ایران آغاز شده، پرداخته است.

به گزارش عصر ایران در این گزارش با توجه به محتویات سبد کالا که برنج هندی، دو مرغ یخ زده ترکیه ای، تخم مرغ، روغن و پنیر است می نویسد دولت روحانی این یارانه کالایی را بیشتر به دلیل مقابله با گرانی مواد غذایی عرضه کرده است و جامعه هدف دریافت این سبد کالایی 15 میلیون خانوار کم درآمد ایرانی است که ماهانه زیر 500 هزار تومان (170 دلار) در آمد دارند.

نیویورک تایمز می افزاید از زمان روی کار آمدن روحانی تورم این کشور از 42 درصد به 37 درصد رسیده است و توزیع سبد کالا نیز اقدامی است در راستای سیاست های مهار تورم دولت در بخش مواد غذایی و مایحتاج زندگی مردم.

 

اخبار,اخبار اقتصادی, سبد کالای دولت

 
این گزارش میدانی در ادامه به وضعیت دریافت این سبد کالایی در ایران پرداخته و در گفت و گو با برخی شهروندان در صف دریافت این یارانه کالایی می نویسد: بیشتر مردم ترجیح می دهد یارانه را دریافت کنند، اما به صورت پولی نه کالایی .

زهرا فارسی 46 ساله که در صف دریافت سبد کالا در مقابل سوپر مارکتی در غرب تهران در هوای بسیار سرد ایستاده است می گوید: کاش دولت به جای این یارانه کالایی پول آن را پرداخت می کرد.

یک مرد دیگر در فروشگاهی در نزدیکی میدان آرژانتین تهران می گوید این سبد کالا به هیچ وجه کافی نیست و اگر دولت می خواهد واقعا این سبد کالا به دردی بخورد باید هر ماه چنین سبد کالایی بدهد.
وی می افزاید: درآمد من کافی نیست و باید دستکم دو برابر شود تا بتوانم دستکم نیازهای اولیه زندگی ام را تامین کنم.

نیویورک تایمز در ادامه انتقادات وارده به توزیع سبد کالا را مورد توجه قرار داده و به انتقاد برخی رسانه های تندرو اصولگرا از دولت روحانی بابت توزیع یارانه سبد کالا پرداخته که از نظر این رسانه ها پرداخت سبد کالا همزمان با جشن های سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی "تحقیر آمیز" توصیف شده است.

این گزارش همچنین به مرگ دو نفر در روز یکشنبه در نخستین روز توزیع سبد کالا اشاره کرده و نوشته است گفته می شود این دو نفر در اثر ازدحام جمعیت نمرده اند، بلکه در صف دریافت سبد کالا سکته  کرده اند.

اظهارات محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در انتقاد از صف های طویل دریافت یارانه سبد کالا و نیز "تلاش رسانه های ضد انقلاب برای بهره گیری از هر سوژه ای علیه نظام " بخش دیگر این گزارش را تشکیل می دهد.


اخبار,اخبار اقتصادی, سبد کالای دولت

اخبار اقتصادی - عصر ایران