اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوران درخشنده پیگیر «طلاق عاطفی»


پوران درخشنده از نگارش فیلمنامه‌ای درباره طلاق عاطفی خبر داد و تاکید کرد: سینما فقط سرگرمی نیست!

خبرگزاری ایسنا: پوران درخشنده از نگارش فیلمنامه‌ای درباره طلاق عاطفی خبر داد و تاکید کرد: سینما فقط سرگرمی نیست!

این کارگردان سینما درباره پروژه تازه خود توضیح داد: مدتی است مشغول تحقیق درباره طلاق عاطفی هستم. تاکنون چهار ورسیون از فیلمنامه نوشته شده اما هیچ کدام راضی کننده نبوده است زیرا حس می‌کنم جامعه جلوتر از ما حرکت می‌کند و وقتی فیلمنامه‌ای عقب‌تر از تحولات اجتماعی باشد، جذابیتی نخواهد داشت.

درخشنده با بیان اینکه نام موقت این فیلمنامه «طلاق عاطفی» است، اضافه کرد:‌در حال حاضر همراه با دانشجویان مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی دانشگاه تهران مشغول تحقیق و پژوهش هستیم. پرسش‌نامه‌هایی را آماده کرده‌ایم و گفت‌وگوهایی با نسل‌های مختلف به ویژه دهه 70 داشته‌ایم. فکر می‌کنم به جایی رسید‌ه‌ایم که به زودی بتوان نگارش فیلمنامه را آغاز کرد.

این هنرمند سینما که همواره دغدغه خود را نسبت به مسائل اجتماعی نشان داده است، نبود مهرورزی و عشق‌ورزی را یکی از بزرگترین آسیب‌های اصلی جامعه امروز برشمرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات ما مدیریت نکردن و نبود مهر است و این چنین است که فاصله‌ها، بی‌تفاوتی‌ها و دلزدگی‌ها بیشتر می‌شود. در این وضعیت است که با مسایلی مانند ازدواج سفید، بی‌تعهدی، نداشتن تحمل، فرار از مهر، گسترش اعتیاد و رواج مواد توهم‌زا روبرو می‌شویم چرا که همه این‌ها پیامدهای نبود مهر و توجه است. به همین دلیل امروزه شاهدیم که بیشتر خانه‌ها به خوابگاه تبدیل شده و دیگر محل امن خانواده‌ها نیست.

کارگردان فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»،«بچه‌های ابدی» و «پرنده کوچک خوشبختی» اضافه کرد:‌ دوست دارم اگر قرار است فیلمی ساخته شود، حتما پیامی هم داشته باشد چون متأسفانه بازخوانی و بازنگری مسائل خانوادگی ما جزو موضوعاتی است که همواره مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

او با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل خانوادگی در مدیوم‌های هنری خاطرنشان کرد:‌ آمار بالای طلاق عاطفی نشان می‌دهد راهی نداریم جز نهادینه کردن مسائل خانوادگی و اینکه به مباحث فرهنگی رنگ تازه‌ای ببخشیم. از نظر من سینما فقط سرگرمی نیست و محلی است که باید مسائل اجتماعی را در آن مطرح کنیم.

پوران درخشنده در پایان درباره زمان نگارش این فیلمنامه گفت: فکر می‌کنم به زودی به نتیجه برسم و بتوانم نگارش فیلمنامه را آغاز کنم و امیدوارم اردیبهشت‌ماه بتوانیم وارد مراحل بعدی بشویم.


ویدیو مرتبط :
طلاق عاطفی چیست؟ دلایل طلاق عاطفی و راه های جلوگیری از آن | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با حضور پوران درخشنده، رادیو فرهنگ سینمای كودك را آسیب شناسی می كند



 

  با حضور پوران درخشنده، رادیو فرهنگ سینمای كودك را آسیب شناسی می كند

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه فرهنگ، برنامه زنده «هفت اقلیم» کاری از گروه فرهنگ و هنر است که دوشنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به بهانه بیست و چهارمین جشنواره کودک و نوجوان همدان میزبان پوران درخشنده خواهد بود.

رضا درستکار کارشناس برنامه «هفت اقلیم» در گفتگویی زنده با پوران درخشنده وضعیت سینمای کودک و نوجوان را آسیب شناسی خواهند کرد.

پوران درخشنده که سالهاست در حوزه کودک و نوجوان فیلم سازی می کند، امسال نیز با فیلم «خواب های دنباله دار» در جشنواره کودک و نوجوان همدان شرکت کرده است.

گفتنی است ارتباط زنده با همدان و بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان از دیگر بخش های این برنامه است.

«هفت اقلیم» با همکاری مهدی آزادی، حسن آزادی، تهیه کنندگی فیروز سراب تهیه و اجرا می شود.... / خبرگزارى ایسنا