اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوتین : هدف غرب سرنگونی حکومت ایران است



پوتین , تغییر رژیم , برنامه هسته ای, نخست وزیر روسیه

 

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه غرب را متهم کرد که تحت لوای مخالفت با برنامه هسته ای ایران به دنبال تغییر رژیم ایران است .

پوتین روز جمعه در سخنانی با انتقاد از رویکرد غرب گفت : " تحت پوشش تلاش برای جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی ، هدف آنها چیز دیگری است ، هدف آنها تغییر رژیم ( ایران ) است .

پوتین که در تلاش است برای سومین دوره به کاخ کرملین راه یابد و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه است که کمتر از دو هفته دیگر برگزار خواهد شد ، با اشاره به اینکه مسکو مخالف هر گونه تلاش برای تغییر رژیم ایران است ، افزود : " ما در تلاشیم تا موضعی اتخاذ کنیم که متفاوت از آن چیزی باشد که آنها می خواهند بر ما تحمیل کنند . "

نخست وزیر روسیه در ادامه با دفاع از موضع مسکو در وتوی قطعنامه مورد حمایت غرب و برخی از کشورهای عربی منطقه درباره بحران سوریه گفت : به باور من موضع ما در شورای امنیت ملل متحد در قبال سوریه نشان می دهد که ما نمی خواهیم دنباله رو باشیم .

نخست وزیر روسیه در ادامه با تاکید بر توانایی هسته ای کشورش گفت که مسکو این توانایی را حفظ خواهد کرد تا در برابر آمریکا توازن ایجاد کند .

دولت روسیه در هفته های گذشته و همزمان با حمایت صریح از حکومت سوریه مورد انتقاد کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه قرار گرفته است ، با این حال مقامات مسکو می گویند که هدف غرب بی ثبات سازی روسیه و تغییر رژیم بشار اسد و کشورهای غربی بدین منظور تلاش دارند تا از ابزارهایی چون شورای امنیت استفاده ابزاری کنند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
هدف تحریم های امریکا، ملت یا حکومت ایران؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوتین: اجازه سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهیم/ حمله مجدد اسرائیل، با پاسخ مواجه می‌شود



سرنگونی حکومت سوریه,سقوط بشاراشد,حمله اسرائیل به سوریه

هشدار تند رئیس‌جمهور روسیه به نتانیاهو

پوتین: اجازه سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهیم/ حمله مجدد اسرائیل، با پاسخ مواجه می‌شود

رئیس‌جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی شب گذشته خود با نخست‌وزیر اسرائیل، به وی در خصوص هرگونه حمله مجدد به خاک سوریه هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی دبکا، وابسته به محافل نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی از هشدار تند «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص ادامه حملات اسرائیل به قلمرو سوریه خبر داده است.

خبرگزاری‌ها شب گذشته از تماس تلفنی بین نتانیاهو و پوتین خبر داده بودند اما دبکا مطالبی را فاش کرده که ظاهرا از منابع خاص اطلاعاتی خود دریافت کرده است. پوتین نه‌تنها به نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل در خصوص ادامه حملات به خاک سوریه هشدار داده است بلکه تاکید کرده که ممکن است روس‌ها به حملات آتی پاسخ دهند!

 

سرنگونی حکومت سوریه,سقوط بشاراشد,حمله اسرائیل به سوریه

 

به‌نوشته دبکا، پوتین در این مکالمه تلفنی به نحوه پاسخگویی روس‌ها به حملات آتی به خاک سوریه اشاره نکرده است اما تصریح کرده که دستور تسهیل تجهیز سوریه به سلاح‌های پیشرفته روسی را صادر نموده است.

ممکن است منظور از سلاح‌های پیشرفته روسی، موشک‌های ضدهوایی اس – 300 و موشک‌های پردقت اسکندر باشد که بردی معادل 280 کیلومتر داشته و با دقتی تا شعاع 5 تا 7 متر اهداف را هدف قرار می‌دهند.

پوتین همچنین تاکید کرده است که نه به اسرائیل، نه به آمریکا و نه به هیچ کشور دیگری اجازه نمی‌دهد که حکومت سوریه را سرنگون کنند.

وی همچنین به نخست‌وزیر اسرائیل توصیه کرد که این مساله را به‌خاطر بسپارد!/فارس