اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوتین: نفت گران خواهد شد


ولادیمیر پوتین از فصل سرما به عنوان عاملی یاد کرده که باعث افزایش بهای انرژی خواهد شد.

خبرآنلاین: ولادیمیر پوتین از فصل سرما به عنوان عاملی یاد کرده که باعث افزایش بهای انرژی خواهد شد.

کاهش چشمگیر بهای نفت در بازارهای جهانی بسیاری از کشورهای صادرکننده نفت را نگران و آن ها را با خطر کسری بودجه مواجه کرده است با این حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حداقل در ظاهر تلاش می کند که خود را چندان نگران بازار نفت نشان ندهد.

 او در تازه ترین اظهارنظرش گفته که فصل سرما در راه است و به همین خاطر انتظار دارد تا بخشی از کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی طی ماه های پیش رو جبران شود. آقای پوتین پیش بینی کرده که بازار نفت در سه ماهه نخست سال آینده میلادی یا تا اواسط سال آینده به تعادل بازگردد.

 البته منظور آقای پوتین از تعادل همان افزایش قیمت ها است. با این همه اما فعلا اقتصاد روسیه وضعیت چندان خوشایندی ندارد. میزان ذخایر ارزی روسیه از 457 میلیارد دلار در آغاز سال جاری میلادی به 370 میلیارد رسیده و ارزش روبل روسیه نیز در روز دوشنبه به میزان 8 درصد کاهش یافت.

اکنون ارزش هر دلار آمریکا در بازار روسیه به بیش از 51  روبل رسیده در حالی که اوایل سال جاری میلادی هر دلار آمریکا کمتر از 40 روبل روسیه ارزش داشت. نگرانی ها در مورد فرار سرمایه از روسیه به حدی رسیده که برخی از بانک های این کشور همین حالا نیز محدودیت هایی را برای برداشت ارزهای خارجی مانند دلار و یورو وضع کرده اند. بهای نفت برنت نیز امروز به 67.5 دلار برای هر بشکه رسید که کمترین حد طی پنج سال اخیر است.

افت قیمت ها در بازار انرژی و همچنین تحریم های غرب باعث شده اند که اقتصاد روسیه تحت فشار مضاعفی قرار بگیرد و اکنون ولادیمیر پوتین چشم به آسمان دوخته تا بلکه برودت هوا در فصل سرما به کمک او و اقتصاد روسیه بیاید.


ویدیو مرتبط :
پوتین:ترکیه برای نفت داعش هواپیمای ما را سرنگون کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نفت:قیمت بنزین حتماً گران می‌شود‌



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وزیر نفت:قیمت بنزین حتماً گران می‌شود‌

وزیر نفت تأکید کرد که قیمت بنزین به طور حتم افزایش خواهد کرد اما میزان افزایش آن را باید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مجلس ‌تعیین کنند.

 فارس: رستم قاسمی وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره انتشار آمارهای مختلف از سازمان بین‌المللی انرژی پیرامون کاهش میزان صادرات نفت گفت: هیچ چنین مسئله‌ای صحت ندارد و صادرات نفت ما کاهش ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره انتشار اخبار در مورد انباشته شدن 30 میلیون نفت در نفتکش‌های ایران بر روی آب افزود: چنین مسئله‌ای به هیچ‌ عنوان صحت ندارد و نفت ما به خوبی در حال فروش است.

وزیر نفت در پاسخ به سؤال دیگری درباره میزان افزایش قیمت بنزین تصریح کرد:‌ قیمت بنزین به طور حتم افزایش خواهد کرد اما میزان افزایش آن را باید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مجلس ‌تعیین کنند./فارس