اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوتین: غنی سازی اورانیوم، حق ایران است



ولادیمیر پوتین , غنی سازی اورانیوم، حق ایران

 پوتین: غنی سازی اورانیوم، حق ایران است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس شانگهای به بیشکک رفته است تاکید کرد غنی سازی اورانیوم حق ایران است.

به گزارش آریا، پوتین گفت کشورش از آمادگی ایران برای همکاری بیشتر با آژانس بین المللی انرژی اتمی و شفافیت بیشتر در برنامه هسته ای خود استقبال می کند.


ولادیمیر پوتین همچنین از تصمیم سوریه برای پیوستن به پیمان ممنوعیت سلاحهای شیمیایی استقبال کرد و گفت این اقدام دمشق نشان می دهد سوریه در مقاصد خود جدی است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر موضع مسکو در مخالفت با مداخله نظامی در سوریه تأکید کرد .


وزارت امور خارجه چین هم از تصمیم سوریه برای پیوستن به پیمان ممنوعیت سلاحهای شیمیایی استقبال کرد./آریا

 

 


ویدیو مرتبط :
چرا ایران اورانیوم غنی می کند، اما ما تنباکوی قلیان؟!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوتین: غنی‌ سازی اورانیوم حق ایران است


رئیس‌جمهور روسیه گفت : ایران حق فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله غنی‌سازی اورانیوم را دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور روسیه گفت : ایران حق فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله غنی‌سازی اورانیوم را دارد.

 با اشاره به نقش مهم روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: موضع ما بر اساس این اعتقاد است که ایران حق فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز را از جمله غنی سازی اورانیوم و البته تحت نظارت آژانس بین‌المللی اتمی دارد.

وی افزود : امیدواریم که با ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران کسی به دنبال منافع یکجانبه درباره موضوعی که به راه حلی متوازن نیاز دارد، نباشد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین درباره داعش گفت: به نظر ما ظهور داعش در عراق و سوریه یک چالش غیرمنتظره و خطرناک نه تنها برای این کشورها بلکه برای دیگر کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. آنچه در عراق و سوریه روی می‌دهد نتیجه دخالت خارجی و بی مسئولیت در امور منطقه و استفاده یکجانبه از زور و برخوردهای دوگانه و تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد است.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی اکچووالی داد، پوتین در مصاحبه با روزنامه الاهرام مصر پوتین افزود: متاسفانه باید یادآوری کنم که اقدامات، راهبرد و روشهای اعضای ائتلاف ضد داعش با توجه به تهدید موجود نامناسب بوده است. روسیه بارها خواهان انسجام جامعه بین‌المللی برای مقابله با تروریسم براساس قوانین بین المللی و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی تمامی کشورها شده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در این مصاحبه درباره کاهش بهای نفت خام گفت:یک بازار انرژی با ثبات و قابل پیش بینی با منافع تمامی کشورها سازگار است. با وضع موجود لازم است که تمامی بازیگران بازار بین المللی نفت خام تلاش های خود را در جهت ایجاد شرایط برای چشم اندازی باثبات در بازار انرژی جهان و تحولات مربوط به آن به کار گیرند.

وی درباره تحولات اوکراین گفت:من می خواهم این موضوع را یادآوری کنم که بحران اوکراین ناشی از روسیه نیست بلکه ناشی از اقدامات آمریکا و متحدان غربی آن برای تحمیل خواسته‌های خود بر خواسته‌های تمامی طرف هاست. ما شاهد نزدیک شدن بیش از پیش ناتو به مرزهای روسیه و بی توجهی به منافع کشورمان هستیم. ما بارها به آمریکا و متحدان غربی آن درباره عواقب دخالت آنها در امور اوکراین هشدار داده ایم اما آنها توجهی به نظرات ما نکرده اند.

وی افزود: استفاده از زور و تلاشهای کی یف برای اعمال فشارهای اقتصادی بر دونباس تنها اوضاع را پیچیده تر می کند. این بن بستی است که به فاجعه‌ای بزرگ منتهی می‌شود.