اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پوتین در دیدار با جان کری: حتی ردیابی سفرهای شما در جهان هم دشوار است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جان کری و ولادمیر پوتین با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما با یکدیگر بدنبال یافتن راههایی برای حل بحران ها هستیم.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، ولادیمیر پوتین در دیدار با جان کری گفت: ما می بینیم که شما چه تلاش هایی برای حل برخی از مسائل بسیار ضروری انجام می دهید و حتی ردیابی سفرهای شما در سراسر جهان دشوار است. شما می دانید ما با یکدیگر به دنبال یافتن راههایی برای حل بحران هایی هستیم که بیشترین فوریت را دارند.

وی افزود: من می دانم پس از نشست پاریس، طرف آمریکایی پیشنهادات خود را برای حل برخی از این بحران ها از جمله سوریه ارائه کرده است. امروز مذاکرات مهمی در وزارت امور خارجه روسیه انجام شد. لاوروف وزیر امور خارجه همین الان جزییات پیشنهادات شما و برخی از مسائل باقیمانده را که قرار است بیشتر بررسی گردد، به من اطلاع داده است. من خوشحالم که این فرصت فراهم است با شما دیدار و درباره تمام مسائل گفتگو کنیم.

جان کری وزیرامور خارجه آمریکا نیز با اشاره به گفتگوها با همتای روسی خود گفت: تلاش مشترک خوبی انجام شد و ما از آنچه که تاکنون به دست آورده ایم بسیار تشکر می کنیم. شما با پرزیدنت اوباما در نیویورک و سپس در پاریس گفتگو کردید و هردو به تلاش از طریق لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و من برای رسیدن به رویکردی که بتوانیم برای توافق درباره اوکراین و سوریه کوشش کنیم،متعهد شدید.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در ارتباط با سوریه،وین 1 و وین 2 شروع بسیار خوبی بودند و فرصت هایی را فراهم کردند و من فکر می کنم تردیدی نیست که لاوروف و من با یکدیگر توافق داریم که آمریکا و روسیه توانایی ایجاد تغییر عمده در این زمینه را دارند. بنابراین من اکنون به دنبال ادامه گفتگوها هستم و از جدیت شما درباره این مسائل تشکر می کنم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: بشار اسد نمی تواند در آینده رهبر سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به مسکو اعلام کرد باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت غیر ممکن است.

وی افزود: آمریکا آماده همکاری با روسیه برای نابودی داعش است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدوار کرد سازمان ملل متحد قطعنامه ای را درباره گام های بعدی مذاکرات سوریه تصویب کند.

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دیدار سعد حریری با جان کری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی تلفنی پوتین و اوباما: ایران و عربستان از تنش بیشتر جلوگیری کنند / جان کری با عادل الجبیر دیدار می کند



اخبار,اخبار سیاست  خارجی , تنش میان ایران و عربستان

کاخ کرملین روسیه می‌گوید رئیس‌جمهوری آن کشور و همتای آمریکایی او، در تماسی تلفنی، خواستار کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی شده‌اند.

در بیانیه‌ای که در این مورد صادر شده آمده است که رهبران دو کشور همچنین در مورد اوکراین، پیدا کردن راه‌حلی برای بحران سوریه و اوضاع شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک ۲۳ دی ماه گفته‌است، مکالمه تلفنی ایده‌ای از طرف واشینگتن بود و روز سه‌شنبه انجام شد.

تا کنون چند کشور برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض اعلام آمادگی کرده و گروهی از رهبران جهان خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

در عین حال قرار شده جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده نیز سفری به لندن داشته باشد و با وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کند. یکی از اهداف این سفر نیز، گفت‌وگو در مورد این بحران دیپلماتیک، عنوان شده‌است.

 
 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب