اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهپاد آمریکایی تحت تعقیب جنگنده ایرانی


پنتاگون اعلام کرد که جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرار داد.

خبرگزاری فارس:  پنتاگون اعلام کرد که جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرار داد.

وزارت دفاع آمریکا خبر منتشر شده مبنی بر تعقیب و گریز یک جنگنده‌ ایرانی و یک پهپاد آمریکایی در آسمان خلیج فارس را تائید کرد.

سی‌ان‌ان در خبری مدعی شده بود که جنگنده ایرانی در خلیج فارس یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار داده است، همچنین اشاره‌ای به حضور جنگنده‌های آمریکایی نشده بود، اما «جورج لیتل» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که دو جنگنده آمریکایی نیز این پهپاد را همراهی می‌کرده‌اند.

 به گفته وی این حادثه روز سه‌شنبه هفته گذشته رخ داده است. وی نوع جنگنده ایرانی را نیز اف-4 اعلام کرده و ضمنا مدل پهپاد آمریکایی که سی ان ان آن را پریدیتور اعلام کرد، تائید کرده است.

سه مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است جزئیات این حادثه را تائید کرده‌اند. این مقامات گفته‌اند که پهپاد آمریکایی از نوع «پریدیتور» بوده است. این نوع پهپاد از جمله هواپیماهای بدون سرنشین جنگی و مسلح آمریکا است.


ویدیو مرتبط :
جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرارداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گریز هواپیمای آمریکایی از تعقیب جنگنده روسی



اخبار,اخبار بین الملل ,بحران اوکراین

 

اخبار بین الملل - گریز هواپیمای آمریکایی از تعقیب جنگنده روسی

یک هواپیمای شناسایی امریکا ماه گذشته برای در امان ماندن از عملیات رهگیری جنگنده روسیه مجبور به نقض حریم هوایی سوئد شده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی امریکا گزارش داد: یک هواپیمای شناسایی امریکا ماه گذشته برای در امان ماندن از عملیات رهگیری جنگنده روسیه مجبور به نقض حریم هوایی سوئد شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، تایمز نوشت: این حادثه در 18 ژوئیه پس از نزدیک شدن جنگنده های روسیه به هواپیمای شناسایی الکترونیکی نیروی هوایی امریکا از نوع آر.سی - 135 رخ داد که به ادعای این روزنامه در حریم هوایی بین المللی برفراز دریای بالتیک پرواز می کرد.

به نوشته تایمز، فرماندهی ارتش امریکا در اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: فرمانده هواپیما در یک برخورد حرفه ای و ایمن شروع به مانور دادن هواپیما برای جلوگیری از رویارویی با جنگنده روسیه کرد.

مناسبات امریکا و روسیه به دلیل بحران اوکراین به پایین ترین سطح خود از زمان خاتمه دوران جنگ سرد رسیده است.

واشنگتن، مسکو را به دامن زدن به بحران اوکراین از طریق حمایت تسلیحاتی از جدایی خواهان متهم می کند.

تایمز نوشت: امریکا عملیات جمع آوری اطلاعات خود را در منطقه با استفاده از هواپیماهای شناسایی آر.سی -135 افزایش داده است .

به نوشته رسانه های سوئد، این ماجرا ماه گذشته هنگام پرواز هواپیما در نزدیکی کالینینگراد یک منطقه به شدت نظامی روسیه بین لهستان و لیتوانی بوقوع پیوست .
اخبار بین الملل - ایرنا