اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهپادهای داعش ساخت آمریکا هستند


پهپادهای گروه های تروریستی که اخیرا ارتش سوریه آنها را در اطراف شهر ازرع در ریف درعا سرنگون کرد، ساخت آمریکا هستند.

خبرگزاری ایسنا:‌ پهپادهای گروه های تروریستی که اخیرا ارتش سوریه آنها را در اطراف شهر ازرع در ریف درعا سرنگون کرد، ساخت آمریکا هستند.

یک تیم ویژه بعداز بررسی پهپادهای سرنگون شده اعلام کرد که این پهپادها ساخت آمریکا و از نوع« switch-blade» است.

این پهپادها که برای عملیات تروریستی بمب گذاری شده اند و وزنشان به حدود پنج کیلوگرم می رسد به تازگی در اختیار گروه های مسلح تروریستی در جنوب سوریه قرار گرفته اند.

اطلاعات دریافتی حاکی است که اتاق عملیات الموک در امان پایتخت اردن که از گروه های مسلح تروریست حمایت می کند، آنها را در اختیار این گروه ها قرار داده است.

پهپاد های سرنگون شده توسط ارتش سوریه می توانند به مدت یازده دقیقه و در حدود ده کیلومتر پرواز کنند.

هدایت این پهپادها از یک ایستگاه زمینی صورت می گیرد و این ایستگاه با دریافت تصاویر ارسالی آنها را به سوی هدف هدایت می کند.

این پهپادها از یک سکوی زمینی که شبه لوله های خمپاره انداز هستند ، پرتاب می شوند.


ویدیو مرتبط :
پهپادهای آمریکا بر فراز مناطق قاچاق نفت داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پهپادهای آمریکا مواضع داعش را بمباران می کنند، نیروهای نظامی ایران جلوی تروریست ها را می گیرند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نیرو های تروریستی داعش


 اخبار سیاست خار جی - روایت نیویورکر از چگونگی همکاری ایران و آمریکا در عراق:
پهپادهای آمریکا مواضع داعش را بمباران می کنند، نیروهای نظامی ایران جلوی تروریست ها را می گیرند

 دوشنبه ایران و امریکا به همراه هیئت هائی از انگلیس ، چین ، فرانسه ، آلمان و روسیه دوباره برای مذاکره در باره جزئیات توافق هسته ای در وین گرد هم خواهند آمد. این مذاکرات در حالی آغاز می شود که که واشنگتن و تهران ناگهان خود را در مقابل آرمانی مشترک برای جلوگیری از تجزیه غیر منتظره عراق مشاهده کردند . در حالی که چند هزار تروریست دولت اسلامی شام و عراق ( آی اس آی اس ) درحال بازکردن راه خود با آتش در عراق هستند، به نظر می رسد برای هردو کشور راهبردهای پیشین در حال شکست خوردن است .

به گزارش تیک ، واشنگتن و تهران استفاده از لحن مشابهی را آغاز کرده اند . روز جمعه رئیس جمهور اوباما در اظهارات خود زمین چمن جنوبی کاخ سفید گفت ، « هیچ کس علاقه ندارد شاهد این باشد که تروریست ها دوباره در عراق پایگاهی به دست بیاورند و هیچ کس نیز از هرج و مرج در عراق سودی نمی برد » . یک ساعت بعد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران ، از طریق تلفن از تهران به من گفت ، « با ثبات کردن دولت عراق به نفع همه است . اگر امریکا درک کند که این گروه ها تهدیدی برای امنیت منطقه محسوب می شوند ، و اگر امریکا واقعاً می خواهد علیه تروریسم و افراط گرائی مبارزه کند ، این یک آرمان جهانی مشتر محسوب می شود » .

اوباما گفت که واشنگتن ، در سراسر منطقه « دیپلماسی را پیگیری » می کند . ظریف به من گفت که در دو روز گذشته با همسایگان عراق از طریق تلفن گفتگو می کرده است . اوباما در باره خطرات « اشغال اماکن مقدس شیعیان » از سوی افراطیون سنی هشدار داد . ایران بزرگترین کشور شیعه در جهان است و منافع این کشور در عراق بر حمایت از اکثریت شیعه در عراق متمرکز شده است .

کارشناسان در توئیتر از هم اکنون در حال گمانه زنی در مورد توان همکاری عملی بین دو کشور هستند . در میان این نظرات : پهپاد های امریکائی اهداف « آی اس آی اس » را بمباران کنند و در نتیجه باعث ایجاد پوشش هوائی برای نیروهای نظامی ایران شوند که به آنجا اعزام شده اند تا از رسیدن نیرو های تروریستی دولت اسلامی شام و عراق به بغداد جلوگیری کنند .

ظریف در گفتگو با ما گزارشاتی را که حاکی از اعزام گروه هائی از سپاه را برای کمک به دولت نخست وزیر نوری المالکی بود تکذیب کرد.

به نظر می رسد امروز تهران نیز مانند واشنگتن از ظهور یا بازگشت شبه نظامیان سنی از سوریه گرفته تا افغانستان نگران است . ظریف در ماه مارس یه من گفت، « همه از سوی افراط گرائی تهدید می شوند . این امر باعث تغییر محاسبات و ملاحظات راهبردی برای همه کسانی شده است که به صلح و ثبات در این منطقه علاقمند هستند ...... من فکر می کنم ما همه باید به این حقیقت واقف شویم که این یک تهدید است و با هم در این مورد همکاری کنیم ، نه اینکه بر علیه یکدیگر عمل کنیم »
اخبار سیاست خارجی - تیک