اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهنای باند رایگان به 100 سایت برتر کشور


سر خط اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 10 دی ماه 1391 را در زیر بخوانید:

خبرآنلاین: سر خط اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 10 دی ماه 1391 را در زیر بخوانید:

  •  دکتر مهدی اخوان بهابادی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه های دیجیتال گفت : شورایعالی فضای مجازی به 100 سایت برتر کشور پهنای باند رایگان و اینترنت پر سرعت خواهد داد. وی افزود: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال لیستی از 100 وبسایت برتر و پربیننده کشور را با کار کارشناسی دقیق تهیه کند تا شورایعالی فضای مجازی تسهیلاتی همچون به نزدیک صفر رساندن هزینه های میزبانی و نیز پهنای باند اینترنت این سایتها را فراهم کند.


  •     رییس کل اداره انفورماتیک و خدمات نوین بانک ملی با اشاره به اینکه دریافت مانده حساب، سرویس مورد علاقه بیشترمشتریان این بانک است، اظهار داشت:‌ خرید شارژ و همچنین انتقال به حساب دیگران از دیگر سرویس‌های مورد استفاده در کشور به شمار می‌آید.


  •     سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: براساس آخرین آمارهای دریافتی 87 درصد از مشترکان تلفن همراه متقاضی پیامک های تبلبغی هستند.


  •     پیامک کلاهبرداری برای متقاضیان حج در جامعه افزایش یافته و کلاهبرداران از طریق پیامک به اعلام می کنند که شما برنده زیارت خانه خدا شدید و به همان بانکی که حساب دارید بروید، سپس  شماره کارت بانکی، رمز کارت و شماره حساب را خواسته و پس از مدتی متوجه می شوید چیزی به حساب واریز نشده، بلکه مبلغی هم از موجودی بانکی برداشته شده است.


  •     فروشندگان گوشی‌های سامسونگ معتقدند 3 Galaxy S با وجود قیمت بالای یک میلیون تومان ،در لیست پرفروش ترین‌های این برند در ایران قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
آموزش مدیریت و تقسیم پهنای باند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای پروژه ضربت برای پهنای باند اینترنت کشور



اخبار,اخباراجتماعی , ظرفیت شبکه اینترنت

اوایل امسال معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که با اجرای پروژه ضربت ظرفیت پهنای باند اینترنت کشورمان دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته محمود خسروی در خرداد ماه سال 1393 پروژه ای به نام ضربت طراحی شده که با اجرای این طرح ظرفیت شبکه اینترنت دو برابر ظرفیتی شد که از زمان تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت تا آن زمان واگذار شده بود.

بدین ترتیب و طبق گفته رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، نیروهای این شرکت در زمان اجرای این پروژه شبانه روز کار می کردند به نحوی که گاهی در یک شبانه روز چهار down time وجود داشته بدون این که شاهد هیچ اختلالی در شبکه باشیم.

بر این اساس در سال گذشته با اجرای پروژه EPEG تعهدات بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت برای اتصال مسیر چابهار و جاسک به آستارا را اجرایی شده است.

همچنین پروژه تدبیر که در انتهای سال 1392 کلید زده شده بود در سال 1393 دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

در هر حال امسال قرار است شرکت ارتباطات زیرساخت کشور پروژه امید را اجرایی کند که با اجرای آن شبکه IP داخلی به هشت برابر افزایش می یابد و با اجرای پروژه توانا نیز با تمر کز تولیدات و محصولات داخلی در کارها و پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت زمینه توسعه صنعت داخلی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم می شود.


 اخبار ا جتماعی  -  ایسنا