اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهلو گیری چند فروند ناو جنگی روسیه در سواحل ایران





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پهلو گیری چند فروند ناو جنگی روسیه در سواحل ایران

فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریای خزر با اعلام خبر پهلو گرفتن چندین فروند ناو روسی در یکی از بنادر ایران گفت: این ناوها در سال 2013 در یكی از بنادر ایران پهلو می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت خبری دولتی آر تی روسیه؛ "سرگئی الکمینسکی" فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریای خزر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اعزام ناوگان جنگی روسیه به سواحل ایران گفت: در حال حاضر در حال تدوین برنامه برای اعزام ناوهای روسی  به یکی از بنادر ایران هستیم كه این امر در سال 2013 محقق خواهد شد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال كه زمان دقیق سفر ناوهای روسیه به سواحل ایران چه زمانی است،افزود: هنوز زمان دقیق سفر ناوهای روسیه به سواحل ایران مشخص نشده است.   فرمانده دریای روسیه در دریای خزر در انتها به تاریخ قبلی پهلو گرفتن ناوهای روسیه در سواحل ایران كه به سال 2007 بر می‌گردد اشاره كرد و وجود هرگونه روابط رسمی میان ناوگان جنگی دو كشور را رد كرد./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ورود ناو جنگی ایران به دریای خزر در کنار ناوهای روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا ناو جنگی ایران عازم سواحل امریکا شده است؟



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , ناو جنگی ایران

 

اخبار سیاست خارجی - چرا ناو جنگی ایران عازم سواحل امریکا شده است؟

امریکا سال هاست در آب های خلیج فارس محلی که 40 درصد نفت جهان از آن عبور می کند حضور نظامی دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در سواحل بحرین مستقر است. اما ایران مالکیت منطقه خلیج فارس را از آن خود و در حیات خلوت خود می داند و افزایش نفوذ در آن منطقه را برای خود مشروع می داند.

 یکی از فرماندهان نیروی دریایی ایران اعلام کرده، در حال حاضر ناو نیروی دریایی ارتش ایران از سمت افریقای جنوبی به سوی اقیانوس اطلس در حرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند.

به گزارش تدبیر به نقل از کریستین ساینس مانیتور، این کشتی جنگی یک ماه پیش از ایران عازم شده است. ویلیام مک کین در این گزارش با چاپ تصویری از ناو جماران مسلح به موشکهای هدایت شونده می افزاید، ایران می گوید یک ماه پیش یک گروه کشتی جنگی و تدارکات لازم را به منظور آموزش و مانور به سوی سواحل امریکا اعزام نموده است.

 

این نشریه می افزاید خبرگزاری فارس اعلام کرده، این اقدام در واکنش به افزایش حضور نیروی دریایی امریکا در آب های خلیج فارس می باشد. براساس این گزارش این دو ناو در ماموریت سه ماهه خود در آبهای بین المللی سی نفر از کارآموزان سال آخر رشته علوم دریایی را به همراه دارند. در واشنگتن یک مقام وزارت دفاع امریکا در واکنش به این خبر با تردید نسبت به اعزام ناوهای ایران گفت: "کشتی ها آزادند که در آب های بین المللی دست به عملیات بزنند."

این گزارش می افزاید امریکا سال هاست در آب های خلیج فارس محلی که 40 درصد نفت جهان از آن عبور می کند حضور نظامی دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در سواحل بحرین مستقر است. اما ایران مالکیت منطقه خلیج فارس را از آن خود و در حیات خلوت خود می داند و افزایش نفوذ در آن منطقه را برای خود مشروع می داند. و بارها گفته است که چنانچه منافعش تهدید شود تنگه هرمز را می بندد.

کریستین ساینس مانیتور در ادامه گزارش خود به نقل از خبرگزاری فارس می افزاید نیروی دریایی ایران از سال 2010 با اعزام ناوها و کشتی های خود به آب های بین المللی دراقیانوس هند و خلیج عدن با راهزانان دریایی سومالی مقابله کرده است.

 

دراین گزارش به نقل از ناخدا یکم، افشین حداد فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ایران آمده است، اعزام این ناوشکن و کشتی تدارکاتی برای نخستین بار درنزدیکی قلمرو دریایی امریکا دارای پیامی  است. شبکه سی بی اس امریکا این سوال را در میزگرد تحلیلی خود مطرح کرد که هدف ایران در این شرایط از اعزام کشتی جنگی به سواحل امریکا چیست؟ یکی از کارشناسان ضمن تعجب از این خبر گفت باید ابتدا از صحت این خبر مطمئن شویم تا بعدا بتوانیم در باره آن تحلیل کنیم.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر