اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهلو گیری ناوهای جنگی روسی در بندر عباس


یک ناو گروه روسی از مجموعه ناوگان اقیانوس آرام روسیه پس از پایان ماموریت طولانی شان در این اقیانوس روز گذشته در بندر عباس پهلو گرفتند.

عصر ایران:  یک ناو گروه  روسی از مجموعه ناوگان اقیانوس آرام روسیه  پس از پایان ماموریت طولانی شان در این اقیانوس روز گذشته در بندر عباس پهلو گرفتند.

 این  ناو گروه شامل ناوشکن ضد زیر دریایی "آدمیرال پانته لیف" و ناوهای پشتیبانی " پرسوت" و نیز "آدمیرال نوولسکوی" با 712 خدمه هستند.

هدف از پهلو گیری این ناوگروه در بندر عباس تقویت روابط نیروی دریایی روسیه و ایران عنوان شده است.



قرار است در طی پهلو گیری این ناو گروه فرماندهان نظامی این ناو گروه با همتایان ایرانی خود در بندر عباس دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش ریانووستی كاپیتان"رومان مارتوف" سخنگوی ناوگان دریایی روسیه در این باره با اعلام اینكه این ناوگروه از منطقه"ولادی وستوك" سفر خود را آغاز كرده، افزود در بین این ناوگان كشتی های غول پیكری مانند"آدمیرال بانتیلف، آدمیرال نیویلیسكی و بریسفیت" و نیز کشتی های نجات " فوتی کریلف" و " بیچینگ" وجود دارند.

 در اواخر آذر ماه سال گذشته نیز ناوشکن " مارشال شاپوشینکف" روسیه در بندرعباس ایران پهلو گرفته بود.



نیروی دریایی روسیه هم اکنون چهار ناوگان به نام های " دریای شمال"، "بالتیک" ، ":اقیانوس آرام " و "خزر" دارد.

گفتنی است روسیه در سال های گذشته حضور ناوگان کشورهای غربی به ویژه آمریکا را در منطقه خلیج فارس نگران کننده می داند.

مقامات روسی بر این باور اند که حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس از سال 2003 به بعد افزایش چشمگیری داشته است و احتمال رویارویی نظامی ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس، ضرورت حضور و آمادگی ناوگان دریایی روسیه در خلیج فارس را بیش از پیش کرده است.


ویدیو مرتبط :
پهلو گیری ناوشکن روسی مارشال شاپوشنیکف در بندر عباس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: ورود ناوهای روسی به بندر انزلی


ناو گروه روسی متشکل از دو فروند ناو به فرماندهی ناخدا یکم کریل تارننکو، عصر یکشنبه با استقبال ناوشکن دماوند در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.