اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلیس پایتخت دانش آموز 14 ساله را از چنگال آدمربایان نجات داد/ تبهکاران 3 میلیارد تومان درخواست کرده بودند + تصاویر



افرادی که با ربودن پسر 14 ساله‌ای قصد اخاذی 3 میلیارد تومانی را داشتند ، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در ساعت 08:00 مورخه 5 اردبیهشت ماه فردی با مراجعه به کلانتری 112 ابوسعید به مأموران اعلام کرد که پسر 14 ساله اش بنام امیرحسین در زمان مراجعه به مدرسه ، توسط فرد یا افراد ناشناسی ربوده شده است .

پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت .

اخبار,اخبار حوادث,آدم ربایی

 

اظهارات شاکی پرونده :
پدر امیرحسین پس از حضور در اداره یازددهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در مورخه 5 اردبیهشت ماه ، پسرم در ساعت 06:30 از درب منزل خارج شد تا با سرویس به مدرسه برود ؛ حدود ساعت 06:45 بود که زنگ منزل به صدا درآمد و راننده سرویس مدرسه عنوان داشت که چرا امیرحسین پایین نیامده ؟! بلافاصله به در منزل مراجعه و داخل کوچه را برای پیدا کردن امیر حسین گشتیم اما از او اثری نبود .

اخبار,اخبار حوادث,آدم ربایی


پدر امیرحسین در خصوص نحوه اطلاع از ربایش پسرش نیز به کارآگاهان گفت : حدود ساعت07:00 بود که فرد ناشناسی با تلفن همراه بنده تماس گرفت و عنوان داشت پسرم در اختیار آنها است و در ازای آزادی وی مبلغ 3 میلیارد تومان درخواست کرد .

تحقیقات پلیسی :
کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود به مدرسه محل تحصیل امیرحسین مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که در چند روز گذشته افراد ناشناسی با خودروهای مختلف سیتروئن و پژو 405 نقره ای رنگ به مدرسه محل تحصیل امیرحسین مراجعه و سؤالاتی را در خصوص زمان حضور دانش آموزان در مدرسه و تعطیلی آنها و ... پرسیده ، در حالیکه فرزند یا فرزندان آنها در این مدرسه مشغول به تحصیل نبوده اند .

اخبار,اخبار حوادث,آدم ربایی


در ادامه و بنا بر تحقیقات بعمل آمده از خانواده نوجوان ربوده شده مشخص شد که ربایندگان اطلاعات کاملی در خصوص فعالیت اقتصادی پدر و همچنین پدربزرگ امیرحسین در زمینه خرید و فروش آهن آلات اقتصادی دارند ؛ لذا تحقیقات جهت شناسایی متهمین پرونده به سمت محل کار پدر و پدربزرگ امیرحسین در بازار آهن کشیده شد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت افراد رباینده شده و طی یک عملیات غافلگیرانه ، در ساعت 11:00 مورخه 07/02/1394 موفق به دستگیری سه رباینده و همچنین آزادی امیرحسین در منطقه دهکده المپیک شدند .

 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبرنگارا ن 


ویدیو مرتبط :
نجات دانش آموز لرستانی با تلاش و فداکاری دانش آموزان و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس پایتخت افغان ثروتمند را از چنگال آدمربایان نجات داد/ تبهکاران قربانی خود را داخل گونی انداختند + عکس



 

افرادی که فردی از تبعه کشور افغانستان را برای اخاذی از خانواده‌اش ربوده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 16:30 مورخه 07/11/1393 فردی با مراجعه به کلانتری ابوسعید به مأموران اعلام کرد که هم اتاقی اش بنام "عیسی" ( 36 ساله ) توسط چند نفر ربوده شده است . 
 
پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات شاکی پرونده : 
دوست فرد ربوده شده پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "بهمراه عیسی در داخل خانه نشسته بودیم که ناگهان درب خانه شکسته شد و دو نفر با چاقو و قمه وارد خانه شدند ؛ آنها پس از قرار دادن عیسی در داخل یک گونی زردرنگ ، او را در داخل صندوق عقب یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ قرار داده و به سرعت از محل دور شدند" .

شناسایی مالک خودرو : 
با انجام تحقیقات میدانی از محل ربایش و شناسایی خودرو پراید استفاده شده در آدم ربایی ، کارآگاهان اداره یازدهم به محل سکونت مالک خودرو بنام "علی . ب" ( 40 ساله ) در منطقه تهرانسر مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این شخص از محل سکونت خود متواری شده است . 
 
در ادامه و با پیگیری های ویژه ، سرانجام محل تردد "علی .ب" در محدوده بیمارستان فیاض بخش شناسایی ، این شخص در ساعت 22:00 مورخه 09/11/1393 دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 
 
اعترافات متهم (علی . ب) : 
متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف اما در ادامه ی تحقیقات مدعی شد که وی تنها به عنوان راننده و به صورتی خودرو دربستی ، در ازای مبلغ دریافت 200 هزار تومان وجه نقد در این آدم ربایی حضور داشته است . 
 
متهم که به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد ، در اعترافش به کارآگاهان گفت : " سه نفر جوان افاغنه به عنوان کرایه دربست خودرو ، به بنده مراجعه و من نیز پیشنهاد 200 هزار تومانی آنها را قبول کردم ؛ بهمراه این سه نفر به خانه ای قدیمی در منطقه ابوسعید مراجعه کردم ؛ در حالیکه یک نفر از آنها در داخل ماشین نشسته بود ، دو نفر بعدی از ماشین پیاده و با تخریب درب ورودی !! وارد خانه شدند ؛ دقایقی بعدآنها یک گونی زردرنگ همراه خود داشتند که به سرعت آنرا در صندوق عقب قرار داده و بلافاصله سوار ماشین شدند ؛ در شرایطی که قدرت تصمیم گیری نداشتم ، به دستور آنها ماشین را روشن کرده و آنها را به روستایی در منطقه پاکدشت رساندم. پس از رسیدن به روستا ، آنها مبلغ 200 هزار تومان را به من پرداخت کرده و با خارج کردن فردی از داخل صندوق عقب ، من نیز به تهران بازگشتم ؛ اطمینان داشتم که پلیس به دنبال من خواهد آمد و به همین علت و به خاطر ترس دستگیری ، از محل سکونت خود متواری شدم ".

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی, سرقت

 کشف پرونده ( دستگیری آدم ربایان و رهایی گروگان ) : 
با توجه به اعتراف راننده خودرو پراید ، کارآگاهان موفق به شناسایی روستای محل نگهداری فرد ربوده شده در بخش شریف آباد منطقه ی پاکدشت شدند ؛ با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه یکی از متهمین بنام گل میر ( 25 ساله و تبعه افغانستان ) و نهایتا دستگیری وی در ساعت 01:00 بامداد مورخه 10/11/1393 شدند . 
 
با دستگیری اولین متهم ، تحقیقات از "گل میر" در همان محل دستگیری وی و جهت شناسایی مخفیگاه سایر متهمین و محل نگهداری فرد ربوده شده - که او نیز تبعه افغانستان است - در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت . 
 
"گل میر" که چاره ای جز اعتراف نداشت ،  صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف و عنوان داشت : "فرد ربوده شده ( عیسی ) در زمینه انتقال پول اتباع افاغنه به کشور افغانستان فعالیت دارد و ما نیز با اطلاع از این موضوع و همچنین وضعیت مناسب مالی وی و خانواده اش در افغانستان ، تصمیم گرفتیم تا او را در در ایران ربوده و از خانواده اش در افغانستان درخواست پول کنیم . 
 
با اعترافات بدست آمده از متهم ( گل میر ) ، مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده و در واقع محل نگهداری فرد ربوده شده در همان روستا شناسایی و کارآگاهان در ساعت 05:00 بامداد مورخه 10/11/1393 موفق به دستگیری دو متهم دیگر پرونده بنام های "علی احمـد" ( 35 ساله ) و "احد" ( 24 ساله ) و نهایتا آزادی فرد ربوده شده با دست و پاهای زنجیر شده به دیوار ، شدند .

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی, سرقت

 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با کشف کامل پرونده و اعتراف صریح متهین ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر چهار متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند " .

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی, سرقت

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران