اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلیس نازک طبع شهر من!



 

 

پلیس نازک طبع شهر من!

 

محسن جاحقی- شما را به خدا خواهش می کنم به تک تک جملات زیر دقت کنید و بعد از هر چند سطر که مطلب را خواندید دوباره برگردید و آنها را مرور کنید. دقت کنید:

" ... ظاهراً قاتل و مقتول به دلیل ارتباطی که با یک خانم داشته‌اند با یکدیگر درگیر شده‌اند و براساس تحقیقات عامل جنایت مدام فریاد می‌زده است موضوع ناموسی است و کسی دخالت نکند... دقیقاً 5 دقیقه پس از تماس، 2 نفر از مأموران در محل حاضر شده‌اند... بله، ما از صحنه فیلم داریم، من متأسف هستم که برخی بدون توجه به این حادثه تنها لبخند می‌زنند و شاهد این حادثه دلخراش بودند....من نگفتم پلیس کوتاهی نکرده اما شما به عنوان خبرنگار بپرسید چرا پس از تماس‌های مکرر، اورژانس در محل حضور پیدا نکرده است؟ در ثانی پلیس چه اقدامی می‌توانست انجام دهد. اگر از اسلحه استفاده می‌کرد، تبعات بعدی را داشت و همه می‌گفتند پلیس شلیک کرد..... چند روز پیش 3 نفر از مأموران پلیس در منطقه جنوب تهران - شوش- در درگیری با اراذل و اوباش مجروح شدند که اکنون در بیمارستان بستری هستند. یادآور می‌شوم ما از حادثه فیلم داریم و بخش نظارتی نیروی انتظامی تحقیق درخصوص حادثه را آغاز کرده‌اند و اگر مشخص شود 2 مأمور پلیس قصوری مرتکب شده‌اند!!!!!! با آنها برخورد می‌شود"

اینها صحبت های رییس پلیس تهران بود در گفتگویی با سایت خبرآنلاین این هم آدرسش: http://www.khabaronline.ir/news.aspx?id=106486

دقیقا آبان ماه سال گذشته بود که در میان برگزاری مانور امنیت و آرامش نیروی انتظامی خبر تکان دهنده ای در شهر پیچید. 17 نفر در کنار خیابانی در جنوب شرق تهران به زنی 32 ساله در داخل خودرو تجاوز کردند. تقریبا در سالگرد همان خبر و در حالی که مردم تهران شاهد حضور پررنگ پلیس در خیابان های تهران بودند که با یونیفورم ها، سلاحها و تجهیزات ویژه در جای جای شهر حضور دارند و گاهی با موتور سیکلت در حجم انبوه خیابانهای تهران را سیر می کنند این بار در شمال غرب تهران حادثه ای دلخراش روی داد. جوان 33 ساله ای در جلوی چشم مردم و حضور پررنگ پلیس هر چه ناله زد پاسخی نشنید تا جان داد. این در حالیست که در چند صد متری این حادثه کیوسک پلیس جهت برقراری امنیت شهروندان و چند متر آنسوتر بیمارستانی جهت رسیدگی به حال مصدومان وجود دارد که ای کاش نمی بودند تا لاقل بهانه ای برای توجیه این حادثه بتراشیم.

البته الان دوستان بیکار ننشسته اند. اظهارات رییس پلیس تهران را در صدر این نوشته ملاحظه کردی؟ وی در گفتگو با خبرنگار خبر آنلاین که می پرسد آیا پلیس در این حادثه کوتاهی نکرده است می گوید: "من نگفتم پلیس کوتاهی نکرده اما شما به عنوان خبرنگار بپرسید چرا پس از تماس‌های مکرر، اورژانس در محل حضور پیدا نکرده است؟ در ثانی پلیس چه اقدامی می‌توانست انجام دهد. اگر از اسلحه استفاده می‌کرد، تبعات بعدی را داشت و همه می‌گفتند پلیس شلیک کرد!!"

عجبا! واقعا همه می گفتند چه بد شد که پلیس مثلا به پای مرد جانی شلیک کرد و او را بلافاصله دستگیر کرد و مضروب را بلافاصله به بیمارستان رسانید و جان او را نجات داد و روز بعد همه روزنامه ها و سایت های خبری پلیس را نکوهش می کردند که آخر چرا این کار را کردی مگر تو پول می گیری که حافظ جان و مال مردم باشی؟ تو باید می ایستادی و نگاه می کردی تا طرف بمیرد و دیگر از این کارها نکند که بیاید وسط میدان کاج تهران خودش را با شکم به چاقوی یک قاتل صهیونیست بزند و برای بدنام کردن پلیس جلوی چشم دوربین های رسانه های خارجی هی زار بزند و ناله کند،کمک طلب کند که ایها المسلمین! مرا به بیمارستان آن طرف خیابان ببرید تا نمیرم. اصلا باید می مرد تا برای بدنام کردن پلیس دسیسه نکند.

اگر با همان منطق سردار ساجدی نیا پیش برویم حتما پس از نجات جان یک شهروند بی گناه از مرگ و دستگیری یک قاتل - که همه مردم هم هی می گفتند چقدر بد شد پلیس شلیک کرد - و چون صدای تیر ممکن بود مردم را بترساند و بچه های کوچولو ممکن بود از خواب بپرند و گریه کنند و این برای روحیه شان خوب نیست، پلیس تهران خیلی اوقاتش تلخ می شد که همه دارند می گویند چقدر بد شد پلیس به کسی که باید شلیک می کرده، شلیک کرده است.

لذا از این به بعد پلیس به کسانی شلیک می کند که نباید شلیک کند و یا اصلا خیال همه راحت، پلیس تهران جهت نیازردن خاطر جانیان و قاتلین و برای مصون ماندن از حرف مردم - که امان از حرف مردم - و به جهت نازکی طبع لطیف و جلوگیری از گریه کودکان کوچولو و احیانا شیر خوار منطقه، دیگرشلیک نمی کند، فقط نگاه می کند تا هم قاتل خسته شود و بگوید بابا بیایید مرا بگبرید و اعدامم کنید خسته ام کردید آنقدر نگاهم کردید دیوانه شدم از دست شما! یا مضروب آنقدر ناله کند تا بمیرد تا حواسش را جمع کند دیگر قصد بدنام کردن پلیس را نداشته باشد.

تازه از اینها گذشته، ضارب فریاد میزده که مساله ناموسی است و کسی دخالت نکند. خب، شما جای پلیس! تو مسایل ناموسی و خانوادگی مگر می شود دخالت کرد. و پلیس مودب و حرف شنو و مبادی آداب ما هم اصلا خودش را داخل این مسایل ناموسی نمی کند. وگرنه به قول سردار ساجدی نیا 5 دقیقه ای آنجا بودند و همین که می خواستند اقدام کنند فهمیدند ای دل غافل! مساله ناموسی شد و بی خیال قضیه شدند.

به علاوه جناب سردار می فرمابند که " بله، ما از صحنه فیلم داریم، من متأسف هستم که برخی بدون توجه به این حادثه تنها لبخند می‌زنند و شاهد این حادثه دلخراش بودند" این فیلم را مردم گرفته اند یا پلیس؟ البته پلیس که فیلمبردار نیست از صحنه فیلم بگیرد، آن هم از صحنه ناموسی مردم! حتما مردم گرفته اند و در اختیار پلیس گذارده اند. باز هم دستشان درد نکند و الا ممکن بود مرگ این جوان از بیخ و بن تکذیب شود.

تازه سردار خیلی دلش گرفته از اینکه عده ای لبخند می زده اند، آن عده معلوم الحال هم باید دستگیر شوند و به مجازات عمل خود برسند تا یاد بگیرند از این به بعد با دیدن این حوادث لااقل اگر مثل پلیس کاری نمی کنند دیگر نمک روی زخم نپاشند و یک کم اخم کنند.

به هر حال پلیس همین سه روز پیش به قول سردار در میدان شوش کتک مفصلی از اراذل و اوباش خورده و الان سه نفر از همان نیروی پلیس در بیمارستان هستند. لابد اراذل میدان شوش طاقت نگاه های سنگین و معنی دار پلیس را هنگام ارتکاب جرم نداشته اند و هر چه به پلیس گفته اند "آقا جون! چشمهاتو درویش کن و هی وا نیسا اونجا بر و بر ما رو نگاه کن ما خودمون قاتلیم، جانی ایم" به خرجشان نرفته و آنها هم چون بی تربیت بوده اند پلیس را کتک زده اند.

اما جای هیچ نگرانی نیست. سردار فیلم حادثه را دارد، البته فیلم را همه دارند اما همه که بخش نحقیقات نیروی انتظامی ندارند! ایشان به بخش تحقیقات و نظارت نیروی انتظامی دستور داده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین نرم افزارها و تجهیزات تجزیه و تحلیل فیلم و از زوایای مختلف حادثه بررسی شود تا و تیم ویژه تحقیق متشکل از زبده ترین نیروهای ویژه تحقیق بر آنند تا بررسی کنند آیا قصوری متوجه آن دو پلیس حاضر در صحنه بوده است یا خیر. اگر قصوری بود – که حتما نیست، سردار یک کمی وسواس دارند – با خاطیان برخورد می شود. اصلا بررسی کنند ببینند قتلی صورت گرفته یا خودکشی بوده یا اصلا قضیه سیاه بازی است و طرف پول گرفته جلوی دوربین خودش را بمیرد، صحنه سازی است خلاصه یک کم بو دار است داستان.

یکی نیست بگوید اگر سیاه بازی نیست آن همه دوربین آنجا چه کار می کرده؟ شاید هم از قبل طراحی شده بوده است. خلاصه مردم نگران نباشند بخش تحقیقات و نظارت نیروی انتظامی در حال بررسی شبانه روزی حادثه است. و سردار ساجدی نیا هم به طور ویژه این پرونده را دنبال میکنند.

این بنده حقیر سراپا تقصیر هم از همه شما خوانندگان به خاطر کوتاهی و قصور نابخشودنی مردم، اورژانس شهرستان ممسنی، اداره جنگلبانی دشت لوت، راهداری خلیج فارس و دریای مازندران، نگهیانی مجتمع مسکونی فیروزه واقع در شهرستان ارومیه نبش دریاچه و کلیه بستگان و آشنایان سببی و نسبی از راه دور و نزدیک در وقوع این حادثه جانسوز عذر خواهی می کنم. " در ثانی مگر پلیس جه کار می توانست بکند"

یادمان نرود ما وارثان دینی هستیم که پیامبرش فرمود: هر کسی فریاد کمک خواهی و مددطلبی مسلمانی را بشنود و او را اجابت نکند و به دادش نرسد، مسلمان نیست..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
عزاداری شب نهم محرم شهر نازک 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران تهدید شماره 1 شهر نیویورک است! / ایران موضوع داغ گفتگوها در اداره پلیس نیویورک!



حمله ی ایران به نیویورک , انفجار بمب

 

نیویورک دیلی نیوز نوشت: انفجار سه بمب در هفته ی اخیر باعث تقویت نگرانی ها مبنی بر حمله ی ایران به نیویورک شده است!

مشیل سیلبر، مدیر تحلیل های اطلاعاتی اداره پلیس نیویورک گفت: ایران موضوع بحث بسیاری از گفتگوهای ما در اداره پلیس نیویورک است.

وی افزود: هم اکنون، این موضع اولویت اول ما است. ما نمی خواهیم دیگر تهدیدات را نادیده بگیریم اما هم اکنون تهدید ایران تهدید شماره یک است!

این مقام اداره پلیس نیویورک در خصوص ادعای تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در امریکا گفت: این جریان می توانست باعث اغاز جنگ با سعودی ها یا با امریکا شود.

همچنین، پیتر کینگ، رئیس کمیته امنیتی "هوملند" مدعی شد: اگر ایرانی ها تصمیم به حمله بگیرند نیویورک مرکز حمله ی انها خواهد بود.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: نیویورک هدف شماره یک انها است چراکه این شهر نقاط بسیار ی دارد که می تواند مورد هدف قرار بگیرد.../انتخاب