اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلیس در تعقیب کلاهبردار میلیونی + عکس



اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری

 

کارآگاهان پلیس در تعقیب مرد کلاهبرداری هستند که به بهانه مهاجرت به استرالیا سر دست‌کم ۱۳۰نفر کلاه گذاشت.

این مرد كه تنها سرنخ پلیس از او یك قطعه عكس است از مدتی قبل به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای فرودگاه تهران تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

 

او با این ادعا كه می‌تواند طعمه‌هایش را به راحتی به استرالیا منتقل كند، از هر كدام از آنها دست‌كم 18میلیون تومان دریافت می‌كرد.

 

 

بازپرس پرونده از شهروندان خواسته است كه اگر اطلاعی از او و مخفیگاهش دارند با تماس با شماره تلفن 21864190 اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار دهند.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
تعقیب پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس در تعقیب کلاهبردار حرفه‌ای/ عکس



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 پلیس در تعقیب کلاهبردار حرفه‌ای

 پلیس برای دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که جرایم خود را با استفاده از مدارک و چک‌های جعلی انجام می‌دهد از مردم درخواست کمک کرد.

به گزارش شرق، یکی از کسبه منطقه بی‌سیم اواخر سال گذشته با مراجعه به کلانتری به ماموران گفت: فردی به بهانه خرید لباس به مغازه‌ام آمد و با ارایه چک جعلی کلاهبرداری کرد.


مالباخته پس از معرفی به پایگاه ششم پلیس آگاهی به کارآگاهان توضیح داد: «شخصی ساعت 12:30 روز حادثه به بهانه خرید لباس وارد مغازه شد و نزدیک به یک‌میلیون‌و470‌هزارتومان لباس خرید و پرسید چک هم قبول می‌کنم؟ پاسخ منفی دادم اما خریدار با طرح این موضوع که چک را به تاریخ همان روز صادر کرده و همراه من برای وصول چک به بانک مراجعه خواهد کرد،

 

مرا راضی کرد تا لباس‌های خریداری شده را تحویلش دهم. سپس همراه مشتری سوار خودرو او که مقابل مغازه پارک شده بود، شدم تا به بانک موردنظر در میدان خراسان برویم.


مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «وقتی مقابل بانک رسیدیم، این شخص به بهانه اینکه آنجا جای پارک خودرو وجود ندارد، از من خواست از ماشین پیاده شوم تا آن را چند متر جلوتر پارک کند اما به محض آنکه من از ماشین پیاده شدم، وی به‌سرعت از محل متواری شد و من فقط توانستم شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارم.»

 

  کارآگاهان با دریافت شماره پلاک خودرو موردنظر موفق به شناسایی مالک آن شدند و در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم پرونده، خودرو را به صورت قولنامه‌ای خریده است.  فروشنده خودرو در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «خودروام را تیر ماه به فردی به نام رضا فروختم و طبق وکالتنامه قرار شد خریدار بلافاصله پلاک آن را تعویض کند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است.» 

 

رضا در ادامه تحقیقات شناسایی شد اما وی نیز به ماموران اعلام کرد خودرو را به شخص دیگری به نام «مجید حیدری» فروخته و این شخص با ارایه چند فقره چک بلامحل، از وی کلاهبرداری کرده است. در ادامه دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و خودرو در فاصله زمانی کوتاهی توسط عوامل گشت انتظامی توقیف و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم این اتومبیل را به شیوه قولنامه‌ای و با استفاده از مدارک شناسایی مجعول به فرد دیگری فروخته است. 

 

کارآگاهان با شناسایی شعبه بانک محل صدور چک‌ها در خیابان فداییان اسلام، به بررسی اسناد و مدارک شناسایی صاحب حساب پرداختند و اطمینان پیدا کردند دارنده حساب با هویت مجعول و با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب، دریافت دسته‌چک و در ادامه کلاهبرداری کرده است. با شناسایی برخی از دارندگان چک‌های بلامحل، تعداد دیگری از مالباختگان شناسایی شدند.

 

 سرهنگ محمد اشراقی، رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به احتمال ارتکاب جرایم مشابه و به‌منظور شناسایی و دستگیری متهم، مجوز انتشار تصویر به‌دست آمده از این مرد از سوی بازپرس پرونده صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی هویت، مخفیگاه یا محل‌های تردد متهم شده‌اند درخواست می‌شود

 

اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار دهند. همچنین از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی واقع در خیابان نبرد شمالی، انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.»/شرق