اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پلمپ غرفه‌ های جشنواره به دلیل بدحجابی


پلیس تهران به دلیل بدحجابی، 80 غرفه اولین جشنواره غذاهای سنتی ایران را در نمایشگاه بین‌المللی تهران پلمپ كرد.

خبرگزاری ایسنا: پلیس تهران به دلیل بدحجابی، 80 غرفه اولین جشنواره غذاهای سنتی ایران را در نمایشگاه بین‌المللی تهران پلمپ كرد.

 ماموران پلیس پایتخت در ادامه طرح تشدید امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی، بد حجابی و مانكن‌ها، بعدازظهر روز یكشنبه به نخستین جشنواره غذاهای سنتی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران مراجعه كردند.

بر اساس گزارشات دریافتی ماموران گشت امنیت اخلاقی كه به همراه معاونت نظارت بر اماكن عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل این نمایشگاه حضور داشتند، پس از بررسی وضعیت نسبت به تذكر به غرفه‌داران بدحجاب و بدپوشش اقدام و تعدادی از آنها را نیز دستگیر كردند.

 در عین حال ماموران معاونت نظارت بر اماكن عمومی تهران بزرگ 80 غرفه این نمایشگاه را به دلیل بدحجابی غرفه‌داران و فروشندگان آنها پلمپ و مسئول نمایشگاه نیز برای ارائه توضیحات به معاونت نظارت بر اماكن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ فراخوانده شد.

برخورد با مصادیق بدحجابی در این نمایشگاه كه از روز گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد و ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ نیز هم‌اكنون نیز در محل برگزاری این نمایشگاه مستقر هستند و با مراجعه‌كنندگان و فروشندگان متخلف برخورد می‌كنند.

 پلیس پایتخت از چند هفته گذشته تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی در میادین، مراکز خرید و پارکها، اماکن تفریحی و كوهستان‌ها، رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درونشهری، سگ گردانی و ایجاد آلودگی صوتی را به مرحله اجرا گذاشته است که اجرای آن‌ها همچنان ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
غرفه بنیادنیمروز در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام/فیلم غرفه سیستانیهای گلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشنواره صدا در غرفه ها



 

جشنواره صدا در غرفه ها

 

آماده نشدن بعضی غرفه ها با گذشت دو روز از آغاز نمایشگاه، انصراف برخی از سایتهای خبری به علت عدم اختصاص مکان مناسب، صدای بلند بلندگوهای نمایشگاه و غرفه ها، دیدار وزرای آموزش و پرورش و ارشاد و بازرگانی در غرفه ها و ... از حاشیه های روز دوم نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها بود.

 

دومین روز از هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی و خارجی با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه می خوانید:

 

* در ساعات آغازین صبح سه شنبه، وزیر ارشاد اسلامی، وزیر بازرگانی و وزیر آموزش و پرورش به ترتیب در نمایشگاه حضور پیدا کرده و از غرفه های مختلف بازدید کردند. در این میان خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاریها که غرفه آنها در انتهای سالن قرار گرفته و فاصله زیادی تا درب ورودی دارند، مسافت زیادی را طی می کردند تا وزرا را به غرفه های خود دعوت کنند.

* با گذشت دو روز از برگزاری نمایشگاه، برخی از غرفه ها هنوز آماده نشده اند و مسئولان آن در حال نصب بنر، چیدن میز و صندلی و امکانات خود هستند.

* برخی از غرفه ها در پخش تیزرهای تبلیغاتی با یکدیگر رقابت دارند و حتی از باندهای بزرگ برای پخش صدا استفاده می کنند. صدای بلند گوی نمایشگاه نیز دائم آهنگها و موسیقی های هیجان انگیزی را در همه سالنها پخش می کند. محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هنگامی که در جمع خبرنگاران حضور داشت در واکنش به این صداهای پرهیاهو به مسئولان دو غرفه تذکر جدی داد و از آنها خواست که باندهای خود را خاموش کنند.

*حضور دائم نیروهای بخش خدماتی و نظافت در سالن و ارائه مواد غذایی و آب نیز از نکاتی بود که در نمایشگاه امسال بسیار به چشم می آید.

*وزرای آموزش و پرورش و ارشاد و بازرگانی در چند غرفه با هم برخورد داشتند که با دست و روبوسی گرم از یکدیگر استقبال می کردند گویی که برای بار اول یکدیگر را می بینند.

* بیش از ۳۰ نفر از مدیران روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و سازمانهای مربوط به آن به صورت دسته جمعی با وزیر آموزش و پرورش به نمایشگاه آمده بودند و پا به پای او در غرفه ها حضور پیدا می کردند.

*برخی از سایتهای خبری و رسانه ها به علت عدم اختصاص جایگاه مناسب از شرکت در نمایشگاه انصراف دادند و این موضوع به عنوان یکی از بحثهای جذاب بین خبرنگاران در سالن نمایشگاه دهان به دهان می چرخد.

* رامین در پاسخ به سئوالات خبرنگاران ابتدا از او می پرسید که از کدام رسانه است؟ وی همچنین به خبرنگاری که درباره عدم حمایت از سایت های خبری از او پرسید، خواست که کارت خبرنگاری اش را نشان بدهد و بگوید که از کدام رسانه است؟... / خبرگزارى مهر