اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پـایـان جولان کیف قاپان



 پـایـان جولان کیف قاپان

 کیف قاپان حرفه‌ای که با موتورهای تقویت شده در تهران مرتکب سرقت‌های میلیاردی شده بودند، با ردیابی دوربین‌های مداربسته دستگیر شدند.

۲ تیر سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد اظهار كرد: ساعت ۱۰ صبح ۱۹ تیر ماه همراه یک بسته دلار به میزان صد هزار و هشتصد دلار، از بانک شعبه خیابان جلال آل احمد قبل از پل گیشا خارج و سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم.

 

نبش خیابان کارگر و جلال آل احمد بود که یک موتورسوار از بغل به ماشین من زد و اصرار داشت تا محل خسارت تصادف را نشان بدهد اما من از ماشین خارج نشده و به راه خود ادامه دادم.

 

زمانی که به شرکت رسیدم، ماشین را در ۵۰ متری شرکت پارک و برای چند لحظه در صندوق عقب را زده تا آفتابگیر را از صندوق عقب بردارم که در همین فاصله کوتاه، ناگهان یک موتورسیکلت به ماشین نزدیک شد و کیسه پول داخل ماشین را سرقت کرد.


با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی موفق به شناسایی تصویر یکی از پلیس آگاهی تهران بزرگدر زمینه کیف قاپی به نام «فرشید.ح» شدند.  با شناسایی فرشید به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان کیف قاپ و با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و همچنین بررسی شکایت‌های مشابه، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند

 

که تمامی سرقت‌ها  به شیوه و شگردی مشابه و از سوی یک گروه از سارقان حرفه‌ای در حال انجام است که اقدامات پلیسی گسترده‌ای در خصوص شناسایی اعضای گروه سارقان آغاز شد.  با انجام اقدامات گسترده پلیسی، مخفیگاه و محل‌های تردد گروهی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی در مناطق اسلامشهر، شهرک گلستان، شهرک واوان، سلطان آباد و رباط‌کریم مورد شناسایی قرار گرفت

 

و سرانجام، با انجام هماهنگی‌های لازم قضایی و طی چندین عملیات همزمان و غافلگیرانه، تعداد هشت نفر از اعضای این گروه از سارقان به نام‌های امیر ۳۶ ساله، حمید ۲۸ ساله، سلمان ۳۳ ساله، فرشید ۲۵ ساله، بابک ۲۷ ساله، فیروز ۲۳ ساله، ابراهیم ۲۶ ساله و سیامک ۲۳ساله دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها بیش از ۶۰ میلیون تومان وجه نقد، ده‌ها گوشی تلفن همراه مسروقه، چندین قبضه انواع سلاح سرد، چندین رشته گردنبند طلای مسروقه به همراه چندین دستگاه انواع موتورسیکلت کشف و توقیف شد. 


با توجه به اعترافات صریح متهمان  مشخص شد که اعضای این گروه از سارقان در قالب تیم‌های دو الی چهار نفره و با دو یا سه دستگاه موتورسیکلت  تقویت شده از شهرستان‌های رباط کریم، گلستان و سلطان آباد به تهران و محدوده‌های شمال، شمال شرق، شمال غرب و مرکزی شهر تهران مراجعه و پس از شناسایی مالباختگان به شیوه زاغ زنی در مراکز تجاری و مالی به خصوص بانک‌ها و صرافی‌ها، به بهانه پرسیدن نشانی محل   یا ایجاد تصادف و درگیری‌های صوری اقدام به سرقت وجوه نقد همراه مالباختگان کرده‌اند.

 

آن‌ها حتی در مواردی نیز که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آن‌ها را داشتند، با استفاده از سلاح سرد همراه خود با آن‌ها درگیر و بعضا آن‌ها را مجروح کرده‌اند. 

 

 

 سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر با اشاره به شناسایی متهمان  از سوی ده‌ها مالباخته، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان  به ده‌ها فقره سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان  برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

 

به همین خاطر از تمام مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، کیف قاپی، زورگیری، گردنبند قاپی، ضرب و جرح، تهدید و... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان  و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند./قانون

 


ویدیو مرتبط :
کیف قاپان در دام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتگر، کیف قاپان را ناكام كرد



رفتگر، کیف قاپان را ناكام كرد

مسوول روابط عمومی منطقه 10 شهرداری کرج گفت: شجاعت و هوشیاری یک رفتگر 63ساله شهرداری، کیف قاپان 29 میلیارد ریالی را در فردیس کرج ناکام گذاشت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، حمید بخشی زاده گفت: «جعفر- ر» رفتگر شهرداری حین انجام وظیفه متوجه کیف قاپی توسط دو موتورسوار از داخل یک دستگاه خودرو می شود که با فریادهای مالباخته به کمک او می شتابد.

وی افزود: این کارگر زحمتکش پس از درگیری فیزیکی با سارقان و با کمک تعدادی از مردم موفق به بازپس گیری کیف مسروقه از دست آنها می شود.

مسوول روابط عمومی منطقه 10 شهرداری کرج اظهارداشت: کیف مسروقه به همراه 20 میلیارد ریال چک و 9 میلیارد ریال وجه نقد و مدارک شخصی با حضور ماموران انتظامی به صاحبش باز گردانده شد و در پایان نیز این رفتگر از سوی مسوولان شهری مورد تجلیل قرار گرفت./جام جم آنلاین