اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده های پروژه جدید تخریبی علیه شهرداری تهران



این بار یک دارالقرآن بهانه تخریب شهرداری تهران شد

پشت پرده های پروژه جدید تخریبی علیه شهرداری تهران

شهر تهران به عنوان پایتخت کشور همواره مورد توجه ویژه جهان و غرب قرار داشته است.تهران به عنوان پایتخت شیعی یک کشور اسلامی همواره توجه بسیاری از مسلمانان جهان را به خود جلب می کند و به تبع، نظم و مدیریت صحیح شهری در پایتخت، ایران را به عنوان الگو و نموه مدیریت سامان دهی و مدیریت شایسته شهری مطرح می کند و...

 

شفاف: شهر تهران به عنوان پایتخت کشور همواره مورد توجه ویژه جهان و غرب قرار داشته است.تهران به عنوان پایتخت شیعی یک کشور اسلامی همواره توجه بسیاری از مسلمانان جهان را به خود جلب می کند و به تبع، نظم و مدیریت صحیح شهری در پایتخت، ایران را به عنوان الگو و نموه مدیریت سامان دهی و مدیریت شایسته شهری مطرح می کند و به همین علت مدیریت شهر تهران برای مراجع و روحانیون دینی نیز حایز اهمیت است.

این مساله در دیدار اخیر شهردار تهران با مراجع قم به خوبی نمود پیدا کرد و علاقه مراجع بزرگ شیعه را به شهر تهران و نحوه اداره آن مشخص کرد.

 

دیدار اخیر شهردار تهران با مراجع بزرگ تقلید قم اما به مذاق دولتی ها خوش نیامده است چرا که بلافاصله بعد از این دیدار و تقدیر مراجع از عملکرد محمد باقر قالیباف، موج تخریب های زنجیره ای دوباره آغاز شد  و جالب اینجاست که بعد از ایراد به بی دلیل بودن  دیدار شهردارتهران با مراجع،  این بار تخریب شهرداری تهران بر مبنای ادعای تخریب یک مکان مذهبی است تا شاید به این ترتیب، نظر علما و روحانیون نسبت به شهردار تهران تغییر کند.

در خبرتخریبی این رسانه ها  آمده بود که شهرداری منطقه 7 یک دارالقرآن را تخریب کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شهردار ناحیه 5 منطقه 7 اما بلافاصله در  واکنش به انتشار برخی اخبار نادرست درباره یک دارالقرآن کریم در محدوده این ناحیه گفت : متاسفانه شاهدیم برخی افراد برای دستیابی به منافع شخصی با بهره برداری از مقدسات ، نسبت های دروغینی را به نهاد خدمت رسان شهرداری روا می دارند .

محمد جواد خسروی در توضیح ماجرای رخ داده گفت: در ضلع جنوبی بوستان شهید توکلی در ناحیه ۵ منطقه ۷ حسینیه‌ای قرار دارد که چند ماه قبل بر اساس توافق با هیئت امنای آن قرار شد شهرداری به منظور تکریم شهروندان، ضمن بازسازی و گسترش فضای این حسینیه اقدام به ساخت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی در زیرزمین آن در کنار بوستان کند.

وی با بیان اینکه این موضوع با استقبال هیئت امنا و اهالی مومن محل مواجه شد، خاطرنشان کرد: پس از این توافق از طرف این حسینیه نماینده‌ای به شهرداری مراجعه و اعلام کرد چون کلاس‌های مختلف مذهبی و فرهنگی در این حسینیه برپا می‌شده به منظور جلوگیری از توقف این کلاس‌ها مکان دیگری در زمان بازسازی حسینیه اختصاص یابد.

محمد جواد خسروی   در توضیح ماجرای رخ داده گفت : در ضلع جنوبی بوستان شهید توکلی در ناحیه 5 منطقه 7 حسینیه ای قرار دارد که چند ماه قبل بر اساس توافق با هیئت امنای آن قرار شد شهرداری به منظور تکریم شهروندان ، ضمن بازسازی و گسترش فضای این حسینیه اقدام به ساخت نمازخانه و سرویس های بهداشتی عمومی در زیرزمین آن در کنار بوستان کند .

وی گفت: به منظور حل مشکل بنا شد امکانات منتقل شده در کمال احترام به محل حسینیه ارجاع داده شود.

خسروی تصریح کرد: متاسفانه مشخص نیست به چه دلیلی پس از انتقال امکانات یاد شده در ‌‌نهایت احترام و اصول شرعی به حسینیه، از پذیرفتن آن‌ها خودداری شد و عوامل شهرداری ناچار شدند این امکانات را به محل دیگری منتقل کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد فرصت طلب با انگیزه سودجویی مبادرت به صحنه سازی به هم ریختن وسایل متعلق به حسینیه و پس از آن اقدام به تصویربرداری و ادعای اهانت به مقدسات کردند که این موضوع سوالات بسیاری در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

خسروی تاکید کرد: شهرداری منطقه ۷ تصمیم دارد این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کرده و اجازه نخواهد داد خادمان قرآن کریم در شهرداری این ناحیه به واسطه سودجویی برخی افراد مورد تهمت و افترا قرار گیرند.

 

در این میان اما، نکته مهم اینجاست که  دور جدی پروژه  تخریب مجموعه مدیریت شهری توسط کسانی کلید خورده است که هرگز پایگاه محکمی در نزد روحانیون و علما نداشته اند و حالا با این توطئه سازی ها و فرافکنی ها قصد تخریب شهرداری تهران را که مشغول خدمت رسانی به مردم تهران است، دارند.

البته تخریب شهرداری تهران موضوع تازه ای نیست و از همان دوران قبل انتخابات مجلس نهم  و حتی پیش از آن نیز زنجیره تخریب ها آغاز شد بود که با حادثه مترو به اوج خود رسید اما همانطور که بسیاری از مراجع نیز نقل کردند، تغییرات و پیشرفت در تهران محسوس است و مردم خود بهترین قاضی هستند./شفاف


ویدیو مرتبط :
انیمیشن و موشن اینفوگرافی پروژه کارت بلیت شهرداری تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده مستند تخریبی علیه حسن روحانی


نكته اینجاست كه كسی از این موسسه پاسخگوی سوالات هم نیست. معصومه نبوی، كارگردان مستندی است كه این همه چالش ایجاد كرده است. كارگردانی كه به گفته یكی از اعضای هیات‌مدیره انجمن مستندسازان نه تنها در این انجمن عضو نیست بلكه نام آشنایی هم برای مستندسازان نیست.

خبرگزاری ایسنا: «من روحانی هستم» مستندی درباره رییس یك قوه كه صدای همه را درآورد؛ مستندی تخریبی كه ایده‌اش در همان روزهای پس از انتخابات شكل گرفت و فیلمنامه‌اش پاییز سال گذشته و در روزهایی كه دولت یكی دوماهه بوده نوشته شده است. كسی كارگردانش را نمی‌شناسد اما می‌گویند آنها قصد شناساندن روحانی به مردم را داشته‌اند. انجمن مستندسازان از وجود خارجی چنین مستندسازی بی‌خبر است.

روزنامه اعتماد نوشت: «سفیر فیلم» كه توزیع‌كننده مستند است از دادن اطلاعات در مورد تیم سازنده مستند خودداری می‌كند. می‌گویند مصلحت‌های رییس‌جمهور را در ساخت مستند رعایت كرده‌اند اما تلاش زیادی شده است برای تغییر چهره حسن روحانی. «من روحانی هستم» سه فصل دارد كه فصل اولش با حجم بالایی از اتهامات عجیب به رییس‌جمهور اینقدر سرو صدا به پا كرده است؛ مستندی كه برخلاف پیش بینی‌هایش برای اكران با مشكلات زیادی روبه‌رو شد. در دانشگاه‌ها استقبال آنچنانی از مستند نشد و بسیاری از دانشگاه‌ها از پخش آن خودداری كردند. شنیده شده كه در برخی مساجد نیز قرار است این مستند پخش شود. روز گذشته مستند ساخته شده صدای رییس مجلس را هم درآورد و از این حجم تخریب‌ها گله كرد.

اما این پایان ماجرا نیست و فیلم‌های دیگری هم این‌بار در مورد اطرافیان رییس‌جمهور در راه است. مستند دیگر در 45 دقیقه با عنوان «لكه» است و برای انتقاد از اعضای هیات دولت و سابقه سیاسی آنهاست. مخالفان دولت پروژه‌های متنوعی برای نشان دادن مخالفت‌های‌شان دارند. شورای نظارت بر صدا و سیما، پایان جنگ تحمیلی، واقعه 18 تیر، مذاكرات سعدآباد، ماجرای مك فارلین، ماجرای 99 نفر و حتی دوران مدیریت روحانی بر شورای عالی امنیت ملی همگی مورد انتقاد قرار گرفته است. از اظهارات شخصیت‌ها به صورت كاملا گزینشی استفاده شده و در همه مباحث حسن روحانی متهم درجه اول شناخته شده است. عوامل مستند می‌گویند منتقدان هنوز فیلم را ندیده‌اند اما فیلمنامه مستند كه در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته است گواه موضوعات دیگری است.

مستندی كه معصومه نبوی كارگردان آن در موردش به مهر گفته است: «ما هدف‌مان را از ساخت فیلم نشان دادن زندگی دكتر روحانی بدون عینك جناحی قرار دادیم. حالا این منتقدان شكایت می‌كنند كه چرا شما به 99 نفر پرداخته‌اید! آیا كذبی در 99 نفر هست؟! در حقیقت ما از این واكنش‌ها به نتیجه‌یی رسیدیم كه انگار افراطیونی قصد دارند زیر چتر اعتدال، چهره رییس‌جمهور را مخدوش كنند. یا سوابق رییس‌جمهور در شورای عالی امنیت ملی خصوصا در بحث مدیریت غائله 18 تیر كه مشخص است و همه می‌دانند. چرا الان یك سری رسانه‌های خاص از آن ناراحت هستند؟! همین‌طور بحث هسته‌یی. ما در بحث هسته‌یی ماجرا را از زبان آقای موسویان و ظریف روایت می‌كنیم. این نگاه خود تیم آقای روحانی به مذاكرات تهران است.

از آن جالب‌تر امروز می‌بینیم بعضی از روزنامه‌ها از فیلم محرمانه آقای ظریف و البرادعی صحبت می‌كنند، گویی ما رفتیم آنجا فیلم محرمانه گرفته‌ایم. این صحنه سال‌ها پیش پخش شده است و در آن مستندی كه پخش شده خود آقای ظریف مصاحبه رسمی‌ دارند.»

در این مستند همچنین خاطرات روحانی و مصاحبه‌ها و صدای وی و دیگران به تصویر كشیده شده است. علاوه بر این صدای چهره‌هایی همچون الیور نورس از هیات دیپلماتیك مك‌فارلین، علیرضا زاكانی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سال 78، جان ساورز عضو تیم مذاكره‌كننده انگلیس، استانیسلاس دولابولایه عضو تیم مذاكره فرانسوی، یوشكا فیشر وزیر خارجه سابق آلمان، سید محمد خاتمی و حسین موسویان در این مستند پخش می‌شود.

در همین حال رییس مجلس نیز كه روز گذشته در جمع كارگران سخن می‌گفت، با اشاره به نیاز كشور به تولید و آرامش سیاسی «پرهیز از دروغ گفتن و انتشار سی‌دی و بولتن‌هایی كه صرفا اختلاف ایجاد می‌كند» را برای آرامش كشور ضروری دانست.

لاریجانی با اشاره به این سی دی گفته: «همین چند روز پیش دیدم چه سر و صدایی در كشور به وجود آمده است آن هم بر سر یك سی‌دی، سی‌دی كه با عنوان «من روحانی هستم» پخش شده است. در این سی‌دی یك سری مطالبی را مطرح كردند كه برخی از مطالب خلاف واقع است.آقای روحانی، رییس‌جمهور را متهم كردند كه شما در داستان مك‌فارلین حضور داشتید، این دروغ است، كسانی كه در آن شرایط سیاسی پس از انقلاب حضور داشتند، همه می‌دانند كه آقای روحانی نقشی در مساله مك فارلین نداشته است، چرا خلاف واقع می‌گویید؟ چرا دروغ می‌گویید؟»

رییس مجلس بر همین اساس تاكید می‌كند: افرادی كه آن زمان در زمینه این مساله نقش داشتند، مشخص هستند كه چه كسانی هستند، مشخص هستند كه كدام بخش‌های كشور بودند، آقای روحانی نقشی در این مساله نداشت چرا سی‌دی دروغ درست كردید؟ برخی از مسائل دیگر این سی‌دی نیز خلاف واقع است. بنده در جریان این مسائل بوده‌ام. آیا شما می‌خواهید به تاریخ هم دروغ بگویید؟!

لاریجانی به منتقدان توصیه كرد كه نباید مشی ماركسیست‌ها را داشته باشند كه هدف، وسیله را توجیه می‌كند. او همچنین گفت اگر كسی اختلاف سیاسی دارد، این مردانگی نیست كه از هر وسیله‌یی و ابزاری استفاده كند، اگر آنها انتقادی دارند آن را مطرح كنند. عضو شورای امنیت ملی گفت: بعدا صدایشان هم در می‌آید كه چرا نگذاشتید این سی‌دی پخش شود. رونق تولید با دعواهای سیاسی درست نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح كرد: سرمایه‌گذاران وقتی می‌بینند كه شهر شلوغ است رغبتی برای سرمایه‌گذاری در كشور ما ندارند. وی گفت: تهیه چنین سی‌دی‌هایی درست نیست، درست است كه آزادی بیان است اما قرار نیست هر كاری كه دلمان خواست انجام دهیم. دود این كارها به چشم طبقات ضعیف جامعه می‌رود و حركتی مسوولیت‌ساز در كشور نیست.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط حاضر كشور، مصاف‌های مهمی در مسائل خارجی داریم و مشكلات كنونی اقتصاد كشور نیز بر این موضوع سایه افكنده كه باید با حل این دو مشكل فضای آرامی برای سرمایه‌گذاری ایجاد كنیم تا مشكل اقتصاد كشور حل شود.

لاریجانی با بیان اینكه من نمی‌گویم آرامش گورستانی باید در كشور حاكم باشد، ادامه داد: اما دروغ گفتن و سی‌دی درست كردن و متهم كردن افراد كاری ناصحیح است. این چه كاری است كه برای كسی كه مسوولیت اجرایی كشور را برعهده دارد سی‌دی دروغ تهیه می‌كنید.

نماینده مردم قم در مجلس با تاكید بر اینكه امروز در كشور احتیاج به همدلی داریم ادامه داد: برخی‌ها مشی ماركسیستی دارند و این مردانگی نیست كه برای رسیدن به اهدافمان از هر حربه‌یی استفاده كنیم.

وی تصریح كرد: برخی ممكن است سبك دوستان دولت را نپسندند خب باید نقد منصفانه داشته باشند نه اینكه از هر ابزاری برای كوبیدن دولت استفاده كنند.

در شفق مدیا چه خبر است؟

شفق مدیا سازنده مستند «من روحانی هستم» است و سفیر فیلم توزیع‌كننده آن. اما شفق مدیا مستندهای دیگری هم ساخته است. ساخت مستند تخریبی علیه آیت‌الله هاشی رفسنجانی و طعنه زدن به اینكه «آقای هاشمی بد نیست كمی فكر كنید»، مستند «كابینه فراجناحی» برای انتقاد از هیات دولت، مستندهای «ما همیشه آماده هستیم» و «فرصت همیشگی نظام» و «چهره واقعی دشمن» همگی از همین دست مستندهایی هستند كه هرچند وقت یك‌بار ساخته می‌شوند و از سوی جریان‌های تندرو مورد به به و چه چه قرار می‌گرفته‌اند. اما مستند «من روحانی هستم» جدی‌ترین و هدفمند‌ترین كار این گروه است. كاری كه از همان روزهای ابتدایی پیروزی روحانی كلید خورد و چند ماه بعد فیلمنامه‌اش نوشته و بعد هم برای اكران روانه مهم‌ترین دانشگاه‌های كشور شد.

نكته اینجاست كه كسی از این موسسه پاسخگوی سوالات هم نیست. معصومه نبوی، كارگردان مستندی است كه این همه چالش ایجاد كرده است. كارگردانی كه به گفته یكی از اعضای هیات‌مدیره انجمن مستندسازان نه تنها در این انجمن عضو نیست بلكه نام آشنایی هم برای مستندسازان نیست.

نبوی اما سابقه آنچنانی ندارد. اطرافیانش می‌گویند نمی‌خواهد كه او گفت‌وگویی با روزنامه‌ها داشته باشد و در گفت‌وگوهایی هم كه با رسانه‌های همسو با خودشان دارند عكسی از او منتشر نمی‌شود. بنابراین مشخص نیست كه او چگونه بدون هیچ سابقه‌یی احساس تكلیف برای شناساندن حسن روحانی به مردم كرده است. برای شناسایی هم به گفته خودشان به سراغ خاطرات خود روحانی رفته‌اند.

مستندهای دیگری كه رسانه‌یی نشده است

اما ظاهرا مستندهای دیگری هم وجود دارد كه آنچنان رسانه‌یی نشده است. هادی فیروزمند، سردبیر سایت سفیر فیلم كه مسوولیت توزیع مستند «من روحانی هستم» را بر عهده دارد در همین مورد به «اعتماد» می‌گوید: برای مستند «من روحانی هستم» از سوی دانشگاه‌های زیادی تقاضای اكران وجود داشت اما این تقاضاها ناگهان متوقف شد. در دانشگاه‌های امیركبیر، علم و صنعت، علوم پزشكی، شهید بهشتی و علامه طباطبایی اجازه اكران فیلم داده نشد اما در حال حاضر تلاش داریم كه فیلم را در دانشگاه‌های شهرستان‌ها كه از اخبار دورتر هستند پخش كنیم.

وی اما اخبار دیگری هم به «اعتماد» داد و گفت: مستند «لكه» نیز یك روایت داستانی 45 دقیقه‌یی از یكی از كارگردانان جوانی است كه در جشنواره عمار برنده شده است. در مستند لكه به زندگی یك شخصیت سیاسی پرداخته می‌شود كه در سال 88 مشروعیت نظام را زیر سوال برده اما با آغاز به كار دولت یازدهم حكم دولتی می‌گیرد و در دولت مشغول به كار می‌شود. اكران این فیلم هم متاسفانه از سوی 10 دانشگاه لغو شد اما ما توانسته‌ایم در دانشگاه شریف این فیلم‌ها را پخش كنیم. گفته‌های فیروزمند نشان می‌دهد كه مخالفان روحانی این‌بار با چنته‌یی پر از مجموعه فیلم‌ها به میدان آمده‌اند تا شكل مخالفت‌های‌شان با دولت را تغییر بدهند.

تغییر رویه مخالفان چقدر موفق خواهد بود؟

با رسانه‌یی شدن ماجرای مستند «من روحانی هستم»، مشخص شد كه مخالفان دولت برای نشان دادن مخالفت خود حتی چند روز هم صبر نكرده‌اند و درست از فردای پیروزی روحانی به دنبال ساخت فیلم رفته‌اند. فیلم‌های‌شان را مشخص نیست كه چه كسی حمایت مالی می‌كند اما درست در حال ادامه راه محمود احمدی‌نژاد هستند. می‌خواهند مدام فیلم رو كنند و در ردای انتقاد سازنده ، تخریب پنهان كنند. پایگاه اجتماعی رییس‌جمهور را نشانه گرفته‌اند و تلاش دارند ابتدا در میان دانشجویان و بعد هم بدنه اجتماعی مردم رسوخ پیدا كنند و پایگاه اجتماعی از دست رفته‌شان را با تضعیف پایگاه اجتماعی روحانی به دست بیاورند.

حالا مخالفان هر روزه دولت كه از هر تریبونی برای انتقاد از دولت استفاده می‌كردند سكوت كرده‌اند و وظیفه را به فیلمسازان‌شان سپرده‌اند؛ فیلمسازانی كه در هشت سال اخیر فیلمسازی و شناساندن چهره محمود احمدی‌نژاد را فراموش كرده بودند و حالا احساس وظیفه كرده‌اند.