اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده لغو بزرگداشت ناصر عبداللهی


عصر روز گذشته قرار بود مراسم بزرگی در گرامیداشت و یادبود مرحوم «ناصر عبداللهی » برگزار شود اما در کمال تعجب برخی اتفاقات باعث شدند این مراسم لغو و به بعد از ایام سوگواری محرم موکول شود.

عصر روز گذشته قرار بود مراسم بزرگی در گرامیداشت و یادبود مرحوم «ناصر عبداللهی » برگزار شود اما در کمال تعجب برخی اتفاقات باعث شدند این مراسم لغو و به بعد از ایام سوگواری محرم موکول شود.

 خبر لغو برگزاری کنسرت و بزرگداشت ناصر عبداللهی در ظاهر کاملا منطقی و قابل توجیه به نظر می‌رسید ولی یادداشت «رضا کریمی» (وکیل خانواده عبداللهی و رئیس ستاد برگزاری این مراسم ) در وبلاگ اش، پرده از برخی ناگفته ها برداشت و باعث شد ابعاد جدیدی از این اتفاق علنی شود.

 در متن این یادداشت «رضا کریمی » نوشته:

«چند روزی است که مقدمات برگزاری پنجمین سالگرد فراق «ناصریا» ی عزیز فراهم شده بود... ابتدا قرار بود این مراسم روز دوم آذر ماه، یعنی در روز چهارشنبه برگزار شود، ولی‌ به دلیل قرار داد قبلی‌ سالن این مراسم به سه شنبه اول آذر موکول شد. شرایط ویژه اجرای برنامه ایجاب می‌کرد سالن برگزاری از صبح روز برگزاری در اختیارمان قرار گیرد که به دلیل اجرای برنامه‌ای از پیش تعیین شده تا ساعت 16 همانروز، کیفیت اجرایی برنامه‌های پیش بینی‌ شده، دچار افت محسوسی می‌گردید و به ناچار به پیشنهاد نماینده معرفی‌ شده از معاونت هنری وزارت ارشاد، روز جمعه چهارم آذر برای اجرای این مراسم تعیین گردید،...

هر چند فاصلهٔ زمانی دو روز به ماه محرم، (مثل مراسم 2سال پیش) در ابتدای کار، موضوع را عادی و برنامه را اجرایی و شدنی متصور می‌کرد، ولی‌ از آنجاییکه مرکز موسیقی‌ مجوز برگزاری کنسرت‌ها را تا پایان روز پنجشنبه سوم آذر صادر کرده بود قدری این موضوع را از نظر بنده با شبهه و تردید روبرو می‌کرد که به همین دلیل و بنا به شواهد موجود و شهادت همهٔ عزیزانی که پیگیر حضور در این مراسم بودند، تاریخ مشخصی‌ به وضوح اعلام نگردید و صرفاً بعضی‌ از نزدیکان و مرتبطین کاری از آن مطلع بودند.

لذا موضوع مجدداً جهت استعلام طرح، و شرح چگونگی‌ اجرا و فضای حزن آلودِ حاکم بر آن طی‌ نامه شماره 515-110 خطاب به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام گردید که با تماس تلفنی نماینده آن معاونت، موافقت نهایی اعلام و مکاتبات لازم جهت اخذ مجوز اصلی‌ با استناد به اعلام شفاهی‌ از طریق موسسه فرهنگی هنری «آیان»، صورت گرفت.

ولی هرچقدر به روز مراسم نزدیک می شدیم دوستان بیشتر از دسترس خارج می شدند تا اینکه پس از 4 روز تماس بی‌ جواب مانده بنده با نماینده ارشاد، آنهم توسط واسطه، خبرِ لغو مراسم و تعویق آن به پس از ایام محرم و صفر، یعنی دو ماه پس از سالروز رحلت «ناصریا» (!) را شنیدم...



ویدیو مرتبط :
ناصر عبداللهی ، پرویز پرستویی ، پشت این پنجره ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده لغو دیدار با موزامبیک



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - به جا مانده از اردوی آفریقای جنوبی
پشت پرده لغو دیدار با موزامبیک

سرمربی تیم ملی در اقدامی که در نهایت از لحاظ مالی به سود فدراسیون فوتبال شد، با لغو دیدار تیم‌های ملی ایران و موزامبیک موافقت کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی ایران پس از 17 روز تمرین سرانجام صبح روز گذشته به اولین اردوی خارجی خود در کشور آفریقای جنوبی پایان داد و از شب گذشته در دو کاروان راهی ایران شد.

در جریان اردوی آفریقای جنوبی قرار بود تیم ملی کشورمان علاوه بر 4 دیدار با تیم‌های باشگاهی لیگ برتری آفریقای جنوبی به مصاف موزامبیک نیز برود که در نهایت این دیدار با تصمیم کارلوس کی‌روش لغو شد.

در آن زمان اخبار متفاوتی از لغو این دیدار از جمله برهم خوردن برنامه موزامبیکی‌ها به خاطر کوتاه شدن اردو یا ناآماده بودن بازیکنان این تیم به گوش رسید که در نهایت پشت پرده اصلی لغو این دیدار پس از یک هفته فاش شد.

در جریان این اردو قرار بود موزامبیک بدون اینکه هزینه‌ای دریافت کند راهی آفریقای جنوبی شده و به دیدار تیم ملی ایران برود که در نهایت موزامبیکی‌ها زیر قول خود زده و درخواست کردند تا هزینه‌‌ رفت و برگشت تا ژوهانسبورگ و همچنین هزینه اسکان از سوی طرف ایرانی به آنها پرداخت شود که در نهایت این موضوع ناراحتی کی‌روش را در پی داشت تا جایی که سرمربی تیم ملی در اقدامی که به سود فدراسیون فوتبال هم بود با لغو دیدار تیم‌های ملی ایران و موزامبیک موافقت کرد.

لازم به ذکر است تیم ملی ایران برای برگزاری 4 دیدار تدراکاتی خود با تیم‌های باشگاهی آفریقای جنوبی مبلغی را پرداخت نکرد، با این حال طبق اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین مسئولان وزارت ورزش این اردو حدود یک و نیم میلیارد برای فدراسیون فوتبال هزینه در بر داشت و چه بسا اگر اقدامات صرفه‌جویانه کی‌روش نیز نبود شاید هزینه این اردو خیلی بیشتر از این ارقام هم می‌شد.
اخبار ورزشی - فارس