اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده دعوای حاتمی کیا و عرب نیا در «چ»


«بابک حمیدیان» درباره تنش‌های ابراهیم حاتمی کیا و فریبرز عرب‌نیا در فیلم «چ» گفت: اگر بخواهم واژه‌ها را تلطیف کنم، بین آنها تفاوت نگاه وجود داشت. اما سرانجام همسو شدند و این در خروجی فیلم و به استناد پشت صحنه مشخص است.

خبرگزاری فارس: «بابک حمیدیان» درباره تنش‌های ابراهیم حاتمی کیا و فریبرز عرب‌نیا در فیلم «چ» گفت: اگر بخواهم واژه‌ها را تلطیف کنم، بین آنها تفاوت نگاه وجود داشت. اما سرانجام همسو شدند و این در خروجی فیلم و به استناد پشت صحنه مشخص است.

سیدعلی ضیاء مجری برنامه «بعضیا» شب گذشته یکشنبه 16 آذر میزبان بابک حمیدیان بازیگر سینما و تلویزیون بود.

او یادآور شد: اما من زیاد پیاده می‌روم و گاهی در این پیاده‌روی‌ها بهروز افخمی را هم می‌بینم. سوار مترو هم می‌شوم. این را نمیگویم تا همه بگویند به به چه هنرمند مردمی. بلکه من از ترافیک تهران عاجز هستم و وقتی از پیاده روی خسته شوم سوار مترو می‌شوم.

پدر حمیدیان نیز در بخش دیگری از گفت‌وگویش با «بعضیا» تأکید کرد: ابراهیم حاتمی کیا کارشناس فیلم جنگی است. من به اسم اصغر وصالی کاری ندارم اما او کار بزرگی انجام داد و «چ» هم فیلم خوبی بود.

او در پایان گفت: دوست دارم اوج موفقیت‌های بابک را ببینم و او را در اوج آرامش ببینم.

در ادامه برنامه، گفتگو به نقش اصغر وصالی در فیلم «چ» رسید و حمیدیان درباره این تجربه گفت: کار کردن با حاتمی‌کیا سخت و جذاب است. بینندگان اگر دی وی دی فیلم را بگیرند در آن پشت صحنه کاملی وجود دارد که حاتمی کیا توضیحات خوبی درباره نگاهش به این فیلم زده است. حاتمی‌کیا می‌خواست چمرانی که برای صلح و گفتگو آمده را به تصویر بکشد.
او گفت: فریبرز عرب نیای نازنین هم به تمامی آن چیزی را نقش آفرینی کرد که کارگردان می‌خواست.

حمیدیان درباره اینکه برخی می‌گفتند «چ» فیلم اصغر وصالی است نه شهید چمران، گفت: از آنجایی که وصالی صریح‌تر است و بیشتر حرف می‌زند، جنس رفتار او به نحوی است که اوپررنگ تر به چشم می‌آید اما نباید به این سمت رفت. من هم آنچه کارگردانم خواست انجام داد. ایفای نقش اصغر وصالی ترس‌های بزرگی را می‌تواند به همراه داشته باشد و درباره افرادی که در دوران معاصر هستند منِ بازیگر نمی‌توانم به خیالم استناد کنم و باید به حقایق توجه کنم.

این بازیگر یادآور شد: بیشترین نگرانی من درباره همسر وصالی بود. خانم کاظم‌زاده که گرچه می‌خواستم با او ارتباط بگیرم اما فرصتش پیش نیامد و حاتمی‌کیا از من خواست بعد از ساخت فیلم ببینیم قضاوت‌ها چگونه است. وقتی کاظم‌زاده این نقش را از من پذیرفت، خستگی از وجود من رخت بربست. گرچه من نه شباهتی به شهید وصالی داشتم و نه هم قد و هم هیکل او بودم. او بالا بلند بود.

بازیگر «هیس... دخترها فریاد نمی‌زنند» درباره اظهارنظرهای مردم گفت: حق طبیعی مردم است که نظر بدهند. اگر نظرات آنها از سر احساس باشد که به دیده جان می‌پذیرم. دوست جوانی به من اعتراض کرد که واقعیات تاریخی در «چ» رعایت نشده و ما چپ‌ها از تو توقع نداشتیم دراین فیلم بازی کنی! به او گفتم این شیطنت‌ها را نکن. با او حرف زدم و نقدش را نپذیرفتم. گفتم اگر من در سینمای مطلوب تو بازی نمی‌کنم یک موضوع شخصی است. من از گرمای کاوه تا سرمای 10 درجه زیر صفر شرق تهران، در این فیلم با همه باورهایم بازی کردم.

او در پاسخ به سوال ضیاء درباره تنش‌های ابراهیم حاتمی کیا و فریبرز عرب‌نیا در فیلم «چ» گفت: اگر بخواهم واژه‌ها را تلطیف کنم، بین آنها تفاوت نگاه وجود داشت. اما سرانجام همسو شدند و این در خروجی فیلم و به استناد پشت صحنه مشخص است. من هم در آن فیلم تیمی داشتم که شامل بچه‌های جوان بود و با هم عشق بازی کردیم و دلتنگشان می‌شوم. من به آنها یادآوری کردم که وقتی وارد فضای فیلم «چ» می‌شوید اینجا دهه 60 است. بچه‌های من در «چ» بی نظیر هستند و فقط حضور ندارند. بلکه پر از رنگ و خون و باور هستند. من به همه سلام میدهم و مدیونشان هستم.

این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا اهدای جوایز سیمرغ بر اساس لابی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: من در جشن خانه سینما انتظار داشتم برای «چ» و «رستاخیز» جایزه بگیرم. اما حمیدرضا آذرنگ جایزه را برد که من به او تبریک می‌گویم و بازی‌اش در «ملکه» خیلی خوب بود اما من کاندیدا هم نشدم. اگر چند سال پیش این اتفاق می‌افتاد اعتراض می‌کردم اما حالا بزرگتر شده‌ام.

او گفت:‌ فردای سیمرغ گرفتن هم به اساتیدی چون گلمکانی و عیاری زنگ زدم و آنها گفتند من 7 رای مثبت داشته‌ام. ایفای سه نقش ابن زیاد، یزید و اصغر وصالی در یک جشنواره، چرخش جذابی است اگر صادق باشیم. من به این چرخش‌ها می‌بالم. شاهین شجری کهن منتقد به من گفت تو پرسونا نداری و وقتی به تو فکر می‌کنیم با نقش خاصی به یادت نمی‌آوریم. من از پرونده کاری‌ام در سینما دفاع می‌کنم.


ویدیو مرتبط :
خنده بازار-ماجرای دعوای حاتمی کیا و عرب نیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای سکانس پایانی فیلم حاتمی‌کیا و توضیح فریبرز عرب‌نیا



ماجرای سکانس پایانی فیلم حاتمی‌کیا و توضیح فریبرز عرب‌نیا / برخی از دوستان به سیستم برده‌داری اعتقاد دارند

فریبرز عرب‌نیا بازیگر فیلم «چ» جمعه شب 24 آذر روی خط برنامه «هفت» آمد و در مورد حاشیه‌های حضورش در فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا سخن گفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته اعلام شد که فریبرز عرب‌نیا - به دلیل آنچه که از آن به عنوان پایان یافتن زمان قرارداش با فیلم «چ» نام برده شد- سر صحنه فیلمبرداری سکانس پایانی این فیلم حاضر نمی‌شود. 

ابراهیم حاتمی‌کیا هم به عنوان کارگردان تصمیم گرفت تا این سکانس را در یکی از پادگان‌های نظامی تهران و بدون حضور بازیگر نقش اصلی، فیلمبرداری کند.

موضوع فیلم «چ» در مورد دو روز از زندگی شهید چمران است که به غیر از عرب‌نیا بازیگرانی چون سعید راد، مریلا زارعی و بابک حمیدیان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

در برنامه «هفت» این هفته، ابتدا پژمان لشگری‌پور به نمایندگی از فارابی که سرمایه‌گذار فیلم است، روی خط برنامه تلویزیونی «هفت» آمد تا درباره نبود فریبرز عرب‌نیا در سکانس پایانی فلیم «چ» صحبت کند. او گفت: «فیلمبرداری این فیلم 20 آذر بعد از 5 ماه تمام شد. بحث رسیدن فیلم به جشنواره ربطی به حضور فریبرز عرب نیا ندارد. همه عوامل مایل هستند این فیلم در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود، اما طبیعی است، با احترامی که همه عوامل برای این جشنواره قائل هستند، می‌خواهند فیلم با کیفیت مطلوبی نمایش داده شود و باید تمامی مراحل فنی به اتمام برسد و این موضوع ربطی به حوادث اخیر ندارد.»

او از فیلم سینمایی «چ» به عنوان یکی ساخته‌های ویژه ابراهیم حاتمی‌کیا نام برد که جزو فیلم‌های بر‌تر سال است.

در ادامه برنامه علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم «چ» روی خط برنامه آمد و گفت: «روز شنبه قرار بود سکانس آخر فیلم را بگیریم که آقای عرب‌نیا تشریف نیاوردند. ایشان مشکلاتی داشتند، اما از طرف ما خلف وعده‌ای نشده بود.»

قائم مقامی با بیان این مطلب که  آقای عرب‌نیا تا 19/9/91 با پروژه قرارداد داشته و دستمزدشان را هم کامل گرفته‌اند، افزود: «به ناچار روز آخر فیلمبرداری به دلیل حضور نداشتن فریبرز عرب نیا آقای حاتمی‌کیا باتغییری در دکوپاژ، سکانس آخر فیلم را با یک نابازیگر فیلمبرداری کرد. ما نمی‌توانستیم پروژه را تعطیل کنیم، چون دو فروند هلی‌کوپتر آماده در آنجا مستقر و همه چیز برای فیلمبرداری آماده بود و طبیعتا نمی‌شد همه چیز را لغو کرد.»

لشکری پورنیز در ادامه گفت: «با شرایطی که برای آقای عرب‌نیا به‌وجود آمد ما هم اعمال مدیریت کردیم. کاش آقای عرب‌نیا توفیق داشتند و فیلم را تمام می‌کردند.»

در ادامه فریبرز عرب‌نیا که در هفته گذشته سکوت کرده بود، روی خط برنامه «هفت» آمد و در مورد اتفاقات اخیر و اظهارات قائم‌مقامی و لشگری‌پور سخن گفت.

او با اشاره به حضورش در برنامه «هفت» سال گذشته گفت که هنوز هم با پیامد‌های صحبت‌هایش در «هفت» مواجه است.

بازیگر نقش مختار در سریال «مختارنامه» داوود میرباقری، در زمان فریدون جیرانی سه شب مهمان این برنامه بود و با صراحت در مورد فضای بازیگری و سینمای ایران صحبت کرد.

او در برنامه جمعه شب «هفت» گفت که بنا نداشته به این جنجال‌ها وارد شود و حالا اگر صحبتی می‌کند، نه به خاطر خودش بلکه بخاطر اشاره به ضعف‌هایی حرف می‌زند که دامنگیر سینما ایران شده‌است.»

او به صحبت های مدیر تولید فیلم «چ» اشاره کرد و ادامه داد: «آقای قائم مقامی امشب در دو مورد دروغ گفتند و بحران جدی را خود ایشان سبب ساز شدند.»

بازیگر نقش شهید چمران ادامه داد: «من قرار دادی داشتم و به مفادش پایبند بودم، اما دوستانی یودند که می‌خواستند این مفاد را زیر پا بگذارند.»

عرب‌نیا گفت:« این دوستان به سیستم برده‌داری معتقد بودند، در حالی که من به این سیستم اعتقاد ندارم و به رعایت اصول حرفه‌ای معتقدم.»

او با اشاره به این موضوع که در صلاحیت آقای قائم مقامی نیست که در موردقرار داد من صحبت کنند، افزود: « قرار داد من با تهیه کننده بود، و اگر تا به‌حال چیزی نگفتم فقط برای حرمتی است که برای فیلم قائلم.»

این بازیگر سینما با اشاره به صحبت‌های لشگری‌پور تصریح کرد:«ایشان هم توضیح دادند که اگر فیلم به جشنواره فجر نرسد، تقصیر من نیست و مراحل فنی کار زمان می‎برد.»

عرب‌نیا خاطر نشان کرد که بحث حضور نیافتنش به خاطر دستمزد سر صحنه فیلمبرداری دروغ است و زمان قراردادش به پایان رسیده بوده‌است.

او گفت: « من 4 ماه 20 روز قرار داد داشتم و به این قرارداد پایبند بودم و به همین خاطر نتوانستم، سفر حجم را بروم و فیلم خودم را شروع کنم. مسئولان هم باید پروژه را با زمان من هماهنگ می‌کردند.»

بازیگر نقش شهید چمران تاکید کرد که حاضر است در یک برنامه زنده با حضور مسئولان پروژه در مورد اتفاقات پیش آمده صحبت کند، او افزد: «به شما قول می‌دهم فینال خوبی با حضور عرب‌نیا گرفته شده‌است.»/خبرآنلاین