اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده خداحافظی رحمتی از تیم ملی


رحمتی روز گذشته در گفت و گویی با فارس خبر داد: «به دلیل پاره ای از مشکلات فعلا ترجیح می دهم سکوت کنم اما فقط همین را بگویم که مدتی در خدمت تیم ملی نیستم. فعلا می خواهم برای حفظ آرامش تیم ملی سکوت کرده و صحبتی انجام ندهم ولی مدتی در خدمت تیم ملی نخواهم بود.»

تماشا: هیچ خبرنگاری را به رختکن راه ندادند اما آن چند خبرنگاری که پشت در رختکن ایستاده بودند، خبر می دهند که کی روش در رختکن استقلال مجتبی جباری را بغل کرد. سرمربی تیم ملی که برای تماشای بازی ملوان – استقلال به انزلی رفته بود، پیش از آغاز بازی به رختکن استقلال رفت. البته غیر از خبر دیدار صمیمانه کی روش با جباری اتفاق مهم دیگری هم در رختکن استقلال افتاد که رسانه ای نشد. برخورد سرد سرمربی تیم ملی با مهدی رحمتی. حتی بعضی از بازیکنان استقلال روایت می کنند که کی روش و رحمتی به هم سلام هم ندادند.

این کلیدی ترین سکانس ماجرای اختلاف رحمتی با کی روش در چند ماه گذشته به حساب می آید. اتفاقی تاثیرگذار که باعث شد یک روز بعد از بازی ملوان – استقلال، مهدی رحمتی از تیم ملی کنار بکشد.

رحمتی روز گذشته در گفت و گویی با فارس خبر داد: «به دلیل پاره ای از مشکلات فعلا ترجیح می دهم سکوت کنم اما فقط همین را بگویم که مدتی در خدمت تیم ملی نیستم. فعلا می خواهم برای حفظ آرامش تیم ملی سکوت کرده و صحبتی انجام ندهم ولی مدتی در خدمت تیم ملی نخواهم بود.»

جر و بحث در اردوی مجارستان

سریال مشکلات رحمتی و کی روش از اردوی مجارستان در مرداد ماه کلید زده شد. در بازی دوستانه با تونس در اردوی مجارستان که 2-2 شد، مهدی رحمتی دو گل بد خورد. دو گل روی ارسال از جناحین. یکی از بازیکنان تیم ملی که در آن اردو بود، ادعا می کند: «پس از پایان بازی به هتل که رفتیم، کی روش و رحمتی جر و بحث کردند. صدایشان آنقدر بالا رفت که همه می شنیدیم.»

مشکل کی روش با رحمتی ضعف اصلی او بود. مشکل خروج در ارسال ها. کی روش در اردوهای آن دوره تمرکز زیادی برای رفع مشکل رحمتی داشت اما گل هایی که رحمتی در بازی با تونس خورد، نشان می داد رحمتی هیچ فرقی نکرده است.



داد و فریاد در رختکن بازی با ازبکستان


بازی با ازبکستان در ورزشگاه آزادی. شکست در آن بازی وضعیت ایران در مقدماتی جام جهانی را به بحران کشاند. دلیل اصلی شکست هم خروج اشتباه مهدی رحمتی بود. شنیده می شود پس از آن بازی هم کی روش در رختکن برخورد تندی با رحمتی داشته. فریادهای او بر سر گلر مقصرش بیرون از رختکن ورزشگاه آزادی هم شنیده می شد.

یک ساعت بعد، رحمتی که از ایرادگیری های کی روش کلافه شده بود، رو به چند نفر از باتجربه های تیم گفت: «دیگر خسته شدم. اصلا برود یک نفر دیگر را بیاورد بکند دروازه بان تیمش.» و عجیب اینکه کی روش همین کار را کرد.

چند روز پیش که خبر حضور دانیل داوری در فهرست تیم ملی برای مسابقات مقدماتی ام ملت های آسیا منتشر شد، رحمتی با یکی از دوستانش در فدراسیون فوتبال تماس گرفت.

دوست رحمتی در فدراسیون خبر را تایید کرد. البته پیش از انتشار خبر حضور دانیل داوری در فهرست، رحمتی از میل رسانه ها به پوشش اخبا ردانیل داوری دلخور بود. او شفاهی به یکی دو روزنامه ای که اخبار دانیل داوری را چاپ می کردند، اعتراض کرده بود و حتی از عادل فردوسی پور به خاطر پخش فیلم بازی های داوری در 90 ناراحت بود.



توهم توطئه


یک شایعه غیرقابل باور هم در این بین شنیده شد. شایعه کم کاری رحمتی در تیم ملی. یکی از دوستان کارلوس کی روش ادعا می کند: «کادر فنی فکر می کنند که رحمتی تعمدی آن اشتباه بازی با ازبکستان را مرتکب شده. آنها فکر می کنند رحمتی با آن کارش خواسته فدراسیون فوتبال را برای اخراج سرمربی تیم ملی متقاعد کند.»

البته توهم توطئه به اینجا ختم نمی شود: «آنها مطمئن هستند که رحمتی دلش می خواهد قلعه نویی سرمربی تیم ملی شود و برای همین دیگر قابل اعتماد نیست.»

با اینکه این سناریو اصلا باورپذیر نیست اما باعث شده که دیگر هیچ اعتمادی بین سرمربی و گلر یک تیم ملی وجود نداشته باشد. دیوار بی اعتمادی بین این دو آنقدر بالا رفته که شنیده می شد کی روش دیگر نمی خواهد رحمتی را بازی دهد و دانیل داوری از این به بعد گلر شماره یک تیم ملی است.



اشتباه رحمتی در انزلی

در نیمه دوم بازی با ملوان، انزلی چی ها کرنری را روی دروازه استقلال فرستادند. رحمتی باز هم خروج نامطمئنی داشت و تنها با کف دست توپ را دفع کرد. خبرنگارانی که در ورزشگاه پشت سر کی روش نشسته بودند، از دیدن واکنش کی روش به آن صحنه تعجب کردند. سیموئز و کی روش که با یک صندلی فاصله نسبت به هم نشسته بودند، بعد از آن صحنه نگاه معناداری به هم کردند. سیموئز که دید هنوز اشتباهات همیشگی رحمتی برطرف نشده، کف دستش را به کی روش نشان داد به نشانه اینکه هنوز هم رحمتی ارسال ها را با کف دست دفع می کند. البته آنها تصمیم خودشان را گرفته بودند و دانیل داوری را در فهرست تیم ملی برای مقدماتی جام ملت های آسیا قرار داده بودند.



نگرانی قلعه نویی


روز گذشته تمرین استقلال تحت تاثیر خبر خداحافظی رحمتی بود. قلعه نویی که خبر را از زبان خبرنگاران شنید، در تمرین، گلر تیمش را به کنار برد و دلیل خداحافظی را از او پرسید. اما رحمتی به قلعه نویی هم جواب سربالا داد: «با کسی مشکل ندارم. تصمیم خودم بود. یکسری حرف هاست که البته نمی خواهم الان بگویم.» این دیالوگ را چند خبرنگاری که کنار زمین ایستاده بودند، شنیدند. داستان رحمتی و تیم ملی به فصل جدید رسیده است اما حالا باید در انتظار تبعات این اتفاق در استقلال هم بود.



رحمتی: خداحافظی ام از تیم ملی موقتی است


خبر خداحافظی مهدی رحمتی از تیم ملی، خبر شوکه کننده ای بود که دیروز منتشر شد و اخبار دربی را هم تحت تاثیر قرار داد. خبری که گفته می شود واکنش احساسی شماره یک تیم ملی به دعوت دانیال داوری توسط کی روش است.

رحمتی درباره خبر خداحافظی اش از تیم ملی به خبر آنلاین گفت: «این یک تصمیم شخصی است. در دو ماه گذشته حرفی نزدم و سکوت کردم اما فشار زیادی را تحمل کردم. امروز (دیروز) هم به این نتیجه رسیدم. تصمیمی را که چند وقتی بود به آن رسیده بودم اعلام کنم. می خواهم استراحت کنم و نیاز به آرامش دارم. برای همین، همانطور که گفتم با عذرخواهی از همه، می خواهم چند وقتی را دور از تیم ملی باشم.»

دروازه بانی که حالا بیشترین بازی ملی را در میان گلرهای تاریخ تیم ملی دارد، مبهم صحبت کرد: «نمی دانم چه باید بگویم؟ اگر فکر می کنید کار اشتباهی کرده ام، عذرخواهی می کنم اما به هر حال من به دلیل یکسری مشکلات تصمیمی گرفتم که فکر می کنم به آن نیاز داشتم. نمی توانم بیشتر از این چیزی را بگویم. چند وقتی بود به این ماجرا فکر می کردم و امروز هم دیدم وقت گفتنش شده. شما بروید اتفاقاتی که در این چند ماه افتاده را بررسی کنید. من چیز بیشتری برای گفتن ندارم.»

البته پورحیدری گفته بعید است این اتفاق بیفتد: «منصورخان لطف دارند اما همانطور که گفتم این تصمیم را گرفته ام و فعلا نمی خواهم برای تیم ملی بازی کنم.» رحمتی این تصمیم را بدون اینکه به کی روش و کادر فنی تیم ملی اعلام کند، رسانه ای کرده است: «متاسفانه در این باره و قبل از اعلام این خبر با کسی حرف نزدم. نه با آقای کی روش، نه با مسئولان و مربیان استقلال و نه حتی با امیر قلعه نویی. من حتی با خانواده ام هم در این باره مشورتی نکرده بودم. خودم وقتی سبک و سنگین کردم به این نتیجه رسیدم که چنین تصمیمی بگیرم. دلایلش هم که گفتم ریشه در اتفاقات چند ماه اخیر دارد که برایم رخ داده بود.»

البته رحمتی مثل همیشه جانب احتیاط را رعایت کرده و راه را برای بازگشت باز گذاشته است: «من که گفتم این یک تصمیم موقت است. واقعا به استراحت نیاز دارم. از همه می خواهم درکم کنند.

واقعا شرایط برایم طوری شده که دوست دارم به من حق بدهند که بعد از 5 یا 6 سال بازی بی استراحت برای باشگاه و تیم ملی تقریبا در همه رده های سنی!

این قدری فرصت استراحت را در اختیارم بگذارند. احتمالا در اردوی آینده تیم ملی نیستم و امیدوارم شرایط طوری پیش برود که به آمادگی برسم و دوباره در خدمت تیم ملی کشورم باشم.»



مهدی رحمتی طبق گزارش ایسنا در حاشیه تمرین دیروز با یکی از خبرنگاران قدیمی درگیری پیدا کرد. البته او این موضوع را تکذیب کرد.

رحمتی گفت: «من قصد توهین به هیچ یک از خبرنگاران را نداشتم و حتی اصلا به کسی بی احترامی نکردم. یکی از دوستان عزیز آمد و از من توضیح خواست که عرض کردم ببخشید، نمی خواهم توضیحی بدهم. ایشان دنبالم آمد و دوباره سوالش را تکرار کرد که من هم دوباره گفتم معذرت می خواهم، حرفی ندارم که بزنم. فکر نمی کنم رفتار زشتی کرده باشم. باید تاکید کنم ایشان در ابتدای تمرین که در حال پیاده شدن از اتومبیل بودم سمت من آمد. نمی دانم چرا گفته در پایان تمرین آمده است. بگذریم. این اتفاق باشد بین من و این دوستمان و خدا!»


ویدیو مرتبط :
پشت پرده زمین گیرشدن ۳ساعته پرواز تیم ملی فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده خداحافظی مجیدی از تیم ملی


کارلوس کی‌روش نامه خداحافظی فرهاد مجیدی از تیم ملی را بلافاصله جواب داد. مثل این که او منتظر چنین نامه‌ای بود و ماه‌ها انتظارش را می‌کشید. کی‌روش که مجیدی را خیلی زود دعوت کرد تا اعتماد هواداران استقلال را جلب کند در پاسخی که به شماره 7 استقلال داد، نوشت..

کارلوس کی‌روش نامه خداحافظی فرهاد مجیدی از تیم ملی را بلافاصله جواب داد. مثل این که او منتظر چنین نامه‌ای بود و ماه‌ها انتظارش را می‌کشید. کی‌روش که مجیدی را خیلی زود دعوت کرد تا اعتماد هواداران استقلال را جلب کند در پاسخی که به شماره 7 استقلال داد، نوشت: «او هنوز می‌تواند در سطح ملی بازی کند اما من ضمن احترام به تصمیم فرهاد مجیدی برایش در عرصه باشگاهی آرزوی موفقیت می‌کنم.»
 
* مجیدی: بازی در تیم کی‌روش افتخار است
فرهاد مجیدی 2 ماه قبل در کنفرانس مطبوعاتی استقلال گفت: «من زمان قطبی از تیم ملی خداحافظی کردم ولی واقعیت آن است که بازی کردن در تیمی که کارلوس کی‌روش مربی آن است افتخار بزرگی محسوب می‌شود و من هم دوست دارم زیر نظر او به تیم ملی کشورم خدمت کنم.» این حرف فرهاد درست با روزهای شروع لیگ و درخشش مجیدی در ترکیب استقلال توام شد. او در 7 بازی اول 7 گل زده ولی بعد از بازی با سایپا گفت احساس خستگی می‌کنم. فرهاد بلافاصله بعد از آن بازی و با توجه به این که از بازی با ملوان محروم شده بود به امارات رفت و بعد هم آن نامه خداحافظی‌اش را منتشر کرد.
 
* برای فرهاد نیمکت‌نشینی بد بود
مجیدی در بازی تیم ملی مقابل اندونزی فیکس بازی کرد ولی موفق به گلزنی نشد. حضور او و البته علی کریمی سبب آشتی تماشاگران با تیم ملی شد و کی‌روش از این حیث به هدف خود رسید اما در بازی دوم مقابل قطر که در دوحه برگزار شد فرهاد نیمکت‌نشین شد و به جای او کریم انصاری‌فرد فیکس بازی کرد. همان‌جا مرد محبوب استقلال حس کرد که در تفکرات کی‌روش جای ثابتی ندارد و تصمیمش را گرفت. به هر حال برای بازیکنی در حد مجیدی که کاپیتان استقلال و محبوب هواداران این تیم است افت داشت که در تیم ملی روی نیمکت بنشیند و بازی امثال انصاری‌فرد و آرش افشین را تماشا کند.
 
* کی‌روش، مجیدی را 90 دقیقه‌ای نمی‌دانست
فرهاد بعد از برنامه 90 هفته گذشته گفت با دیدن انگیزه سیدایمان موسوی (مهاجم نفت) یاد جوانی‌های خودم افتادم. من تصمیم دارم جا را برای جوان‌ها خالی کنم. من باید در اوج جوانی به تیم ملی دعوت می‌شدم. نکته مهم این‌جاست که به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش هم خیلی به بازی مجیدی اعتقاد نداشت و حداقل این که او را برای یک بازی 90 دقیقه‌ای مناسب نمی‌دانست. روزی افشین قطبی در مورد مجیدی گفت به نظر من او بهترین بازیکن لیگ ایران است ولی اگر دعوتش کنم باید او را فیکس بازی بدهم. در واقع نیمکت‌نشین کردن فرهاد یا تعویض کردن او کار ساده‌ای نیست.
 
* کارهای اقتصادی مجیدی
فرهاد مجیدی بازیکن محبوب و البته محجوب استقلال به سبب انجام کارهای اقتصادی در امارات فرصت حضور توامان در استقلال و تیم ملی و حضور در اردوهای هر دو تیم را نداشت. شاید هر کس دیگری هم جای او بود و فقط بابت اجاره یک سوله در دبی سالی حدود 300 میلیون می‌گرفت، خیلی زود از حضور در تیم ملی خسته می‌شد اما به هر حال پایان «فرهاد» در تیم ملی خیلی «شیرین» نبود.

منبع: پارس فوتبال