اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده حضور خوانندگان پاپ درتلویزیون


امسال هم در یک غافلگیری بزرگ و در چرخشی 180 درجه ای، سیاست مدیران شبکه های داخلی، به سمت موسیقی پاپ گرایش پیدا کرد تا حضور گسترده خواننده ها و هنرمندان این عرصه بتواند یک پیروزی بزرگ را در جهت جلب مخاطبان تلویزیونی در کارنامه مدیران تلویزیون ثبت کند. اما در پشت پرده این اتفاق و این تصمیم چه گذشت؟

تماشا: همه ساله و در برنامه های ویژه لحظه سال تحویل تلویزیون، گویی خط قرمزها و محدودیت حضور اهالی هنر و ستاره ها به حداقل ممکن می رسد و مدیران رسانه ملی برای جلب مخاطب هم که شده هیچ محدودیتی برای دعوت از هنرمندان و اهالی موسیقی اعمال نمی کنند تا مخاطبان تلویزیونی در این لحظه خیلی خاص به جای دیدن برنامه های شبکه های آن ور آبی و ماهواره ای، کانال های داخلی را ترجیح دهند و در کنار خانواده لحظات مفرحی را تجربه کنند.

 امسال هم در یک غافلگیری بزرگ و در چرخشی 180 درجه ای، سیاست مدیران شبکه های داخلی، به سمت موسیقی پاپ گرایش پیدا کرد تا حضور گسترده خواننده ها و هنرمندان این عرصه بتواند یک پیروزی بزرگ را در جهت جلب مخاطبان تلویزیونی در کارنامه مدیران تلویزیون ثبت کند. اما در پشت پرده این اتفاق و این تصمیم چه گذشت؟ چه کسی بزرگ ترین نقش را در حضور اهالی موسیقی در تلویزیون بازی کرد؟ این همه اجرای زنده (و البته در برخی اوقات غیرزنده) از کی شروع و در چه زمانی برنامه ریزی شد؟ و آنهایی که دعوت مدیران تلویزیونی را قبول نکردند چه کسانی بودند؟



بدون شک بهترین برنامه لحظه سال تحویل را احسان علیخانی در شبکه دو سیما به روی آنتن برد که با خلاقیت های تصویری جالب توجه و ایده هایی که برای اولین بار به آنها پرداخت می شد، توانست لقب پربیننده ترین برنامه را از آن خود کند.

حضور گسترده محبوب ترین خواننده های پاپ، طرح کلیپ های «کافه ترانه»، گپ و گفت های جذاب و ایده هایی که درباره برخی از خوانده ها برای حضور برابر دوربین در نظر گرفته شده بود باعث شد که فضای برنامه به دور از هرگونه فضای کلیشه ای و تکراری، تا لحظه آخر مخاطب را پای گیرنده میخکوب کند.

حضور جالب توجه فرزاد فرزین با پدرش در استودیوی شبکه دو، حضور مازیار فلاحی و بابک جهانبخش و اجرای قطعات پرطرفدارشان و همچنین اجرای زنده فریدون آسرایی و سیروان خسروی در شبکه 3 و برنامه ویژه فرزاد حسنی از پرهیجان ترین بخش های موسیقایی این برنامه ها بودند که بازخوردهای جالب توجهی را هم در پی داشت و در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی با واکنش های زیادی نیز رو به رو شد.



آنهایی که خانه ماندند

خواننده هایی که در این برنامه ها حضور پیدا نکردند چهره های شاخصی بودند که پیش بینی می شد حضور قوی و تاثیرگذاری را در این برنامه ها داشته باشند که بنابر دلایل نامعلوم خبری از آنها نشد تا کمپین های فراوانی علیه شبکه های مختلف سیما از سوی مخاطبان این خواننده ها در فضاهای مجازی به وجود بیاید.

این گروه از چهره هایی که در این برنامه ها حضور پیدا نکردند را باید به دو دسته تقسیم کرد: گروه اول آنهایی که خودشان تمایلی برای حضور در برنامه های تلویزیونی نداشتند و گروه دوم نیز چهره هایی بودند که به دلایل نامعلوم جزو خط قرمزهای تلویزیون بودند و از حضورشان برابر دوربین جلوگیری شد.

محسن یگانه و احسان خواجه امیری از چهره هایی بودند که خودشان حاضر نشدند در این برنامه ها حضور داشته باشند و علی لهراسبی نیز از سوی مدیران رسانه ملی برای حضور در این برنامه های زنده دعوت نشده بود.



چاوشی نیامد

خبر خواندن تیتراژ ابتدا و انتهای ویژه برنامه شبکه دو توسط محسن چاوشی برای اولین بار در «تماشا» منتشر شده و سپس در بسیاری از رسانه ها مورد توجه قرار گرفت. تک آهنگ این خواننده چندین بار در طول برنامه از شبکه دو پخش شد اما تا لحظه آخر این خواننده به این برنامه نیامد تا دوستدارانش بازهم نتوانند چهره واقعی او را به صورت زنده ببینند.

خود چاوشی در این باره به تماشا گفت: «در برهه ای  تصمیم گرفته بودم که بدون اعلام قبلی در این برنامه حاضر شوم اما به مرور زمان از تصمیم منصرف شدم!».



زنده بود؟ زنده نبود؟

یکی دیگر از بخش های ویژه برنامه های امسال، اجرای دوصدائه رضا صادقی و مهدی یراحی بود که به طرز گسترده ای مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفت. در این اجرا صادقی و یراحی در موزه سینما و در فضایی باز، به اجرای دو قطعه دوصدائه پرداختند که «منو رها کن» و «تو با منی» نام قطعاتی بود که این دو هنرمند با هم آنها را اجرا کردند.

نکته عجیب این اجرا حرف و حدیث هایی است که درباره زنده بودن یا نبودن این اجرای دوصدائه گفته و شنیده شد. این در حالی بود که رضا صادقی در حین اجرای این برنامه بارها به زنده بودن این اجرا تاکید داشت و حتی در برخی از سکانس ها صحبت هایی را درباره علیخانی که در استودیوی پخش بود، متذکر می شد.


ویدیو مرتبط :
پشت پرده حضور هنرمندان(!!!) در برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده پایان حضور رویانیان در پرسپولیس/ پای یک هلدینگ در میان است!



پشت پرده پایان حضور رویانیان در پرسپولیس

پشت پرده پایان حضور رویانیان در پرسپولیس/ پای یک هلدینگ در میان است!

محمد رویانیان در شرایطی از باشگاه پرسپولیس خواهد رفت که برخی مدیران بالادستی از مدتها پیش نقشه کنارگذاشتن او را طراحی کرده بودند. رویانیان نیز که خود می‌دانست بزودی باید از این باشگاه برود، از دو طرح مدیران جدید این باشگاه پرده برداشت!

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان در نشست خبری روز یکشنبه‌اش با اشاره به اینکه ماموریتش در روز 31 فروردین‌ماه سال جاری به پایان رسیده اما با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح و برای اینکه مشکلی در فصل نقل و انتقالات برای پرسپولیس به وجود نیاید، تا امروز بدون اینکه هیچ اقدامی برای تمدید ماموریتش انجام نشد، به همکاری‌اش با این باشگاه ادامه داده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد اگر بخواهند با قدرت به کارش در باشگاه ادامه می‌دهد و اگر نخواهند با قدرت می‌رود. حتی او از نشست خود با محمد عباسی وزیر و ورزش و جوانان خبر داد و در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که اگر ماموریتش تمدید نشود و از مدیرعاملی پرسپولیس کنار برود، در هیات مدیره می‌ماند و اقتصاد باشگاه را زنده می‌کند.

با این حال از مدت‌ها قبل مشخص بود محمد رویانیان مدیر ماندگاری در پرسپولیس نیست و بزودی کرسی مدیریت را به فرد دیگری تحویل خواهد داد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که از هفته‌‎ها قبل مذاکراتی بین تصمیم‌گیرندگان برای پرسپولیس و مسئولان یک هلدینگ اقتصادی برگزار شده و توافقات ابتدایی برای واگذاری 51 درصد سهام این باشگاه صورت گرفته است.

انتشار خبر هواپیمای اختصاصی باشگاه پرسپولیس که البته مالکیتش متعلق به این باشگاه نبود و همچنین شبکه ماهواره‌ای پرسپولیس که آن هم متعلق به این باشگاه نبود، چشمه‌هایی از کارهای اقتصادی مالکان جدید باشگاه سرخپوش تهران است که بزودی قرار مالکیت این باشگاه را در اختیار بگیرند. این هلدینگ ارتباط نزدیکی با فوتبال دارد و براساس توافقاتی که صورت گرفته، بزودی سهام اصلی باشگاه پرسپولیس را خریداری خواهد کرد.

قرار است هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بزودی تشکیل جلسه دهد و تکلیف مدیرعامل این باشگاه را مشخص کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که محمد رویانیان در ایران حضور ندارد و راهی روسیه شده است تا با مسئولان باشگاه رابین کازان توافق نامه همکاری امضا کند! از برخی گزینه‌های ورزشی به عنوان جانشین رویانیان نام برده می‌شود اما تا زمانی که هیات مدیره تشکیل جلسه ندهد، چیزی مشخص نیست./مهر