اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت میز مذاکره به لبخند چیزی نمی‌دهند


احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه، مقام معظم رهبری به صورت کلان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کرده است گفت: ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم اما آنها باید بدانند در پشت میز مذاکره به لبخند چیزی نمی‌دهند.

خبرگزاری فارس: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در ادامه همایش معاونین عملیات ناجا در مورد رخدادهای روز کشور صحبت کرد.

وی با تأکید بر این نکته که نیروی انتظامی در مواردی که حیطه کاری‌اش نیست به صورت جزئی ورود نمی‌کند گفت: در این موارد ملاک ما نظرات مقام معظم رهبری است.

احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه، مقام معظم رهبری به صورت کلان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کرده است گفت: ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم اما آنها باید بدانند در پشت میز مذاکره به لبخند چیزی نمی‌دهند.

وی یادآور شد: پشتوانه مذاکره قدرت ملی و مجموعه توانمندی است و به طور کلی شرط لازم برای مذاکره قدرت ملی است و شرط کافی تیم مذاکره کننده است و این دو در کنار هم به نتیجه می‌رسند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به این مطلب که ایران اکنون به دانش هسته‌ای دست یافته است گفت: ما باید به جایگاهی برسیم که اگر دستگاه هسته‌ای ما را از ما بگیرند ما می‌توانیم دوباره آن را بسازیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور رخ نداده است گفت: امسال سازمان‌های جاسوسی بیگانه قصد تحرک در ایران را داشتند که تنها توانستند در مرز‌ها و آن هم به صورت محدود به نیت خود برسند.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هرگاه در امنیت مشکل پیدا کرده است به سرعت خود را ترمیم کرده و اجازه نداده است که به اصل نظام خدشه وارد شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان با تأکید بر این نکته که نیروی انتظامی وظیفه حمایت و تقویت قوای کشور را دارد گفت: امن‌سازی و هماهنگی با دولت از جمله اقداماتی است که نیروی انتظامی باید در راستای هماهنگی با دولت آن را انجام دهد.

وی تأکید کرد: نباید با بزرگ کردن اختلاف‌ها پالس منفی برای دشمن فرستاد که آنها بتوانند روی اختلافات کار کنند و باید با هم‌افزایی به تقویت قوای دیگر بپردازیم.


ویدیو مرتبط :
جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مریخ و ونوس پشت میز مذاکره!



 

مریخ و ونوس پشت میز مذاکره

 

همسران چگونه باید با هم صحبت کنند؟مهارت های ضروری برای زندگی زناشویی، آموختنی هستند وقتی فهمیدید زندگی زناشویی چگونه است و نیازمند دریافت چه مهارت هایی است، می توانید مهارت های ایجاد رابطه مثبت و دلنشین را در خود ایجاد کنید.

 

 

عشق

 

تغییرات معمولاً زمان بر است اما می تواند با شما شروع شود. اولین مرحله ایجاد یک زندگی زناشویی رضایت بخش این است که خود را به تغییر کردن متعهد سازید. ابتدا باید بفهمید در زندگی مشترک خود چه نقشی داشته اید و چه کار می توانید انجام بدهید تا زندگی زناشویی متفاوتی داشته باشید. در جریان رشد و تعالی، صبور باشید و فراز و نشیب های تغییر را بپذیرید.

در ادامه مهارت هایی به شما آموزش داده می شود تا روش صحیح گفتگو را آموخته و از زندگی موفق تری برخوردار شوید:

 

- ازدواج چیزی فراتر از زندگی مشارکتی است، کسب یک سری مهارت های اساسی به خصوص مهارت های ارتباط کلامی و غیرکلامی است که به شما کمک می کند که افکار و احساسات خود را به بهترین شکل به همسرتان منتقل کنید و از طرف دیگر قادر به درک کامل احساسات و خواسته های همسرتان شوید.

بیان افکارتان به دیگران اجازه می دهد که بدانند شما کجای این فرآیند هستید و فرض و گمان های غلط دیگران را درباره شما باطل می کند

 

- کلمات قسمتی از پیام هستند نه کل پیام. ما با ژست ها، لبخند، چشم، بالا انداختن ابرو و... هم نظر خود را ابراز می کنیم. بخصوص که در بسیاری از مواقع، رفتار غیرکلامی با کلمات همخوانی ندارد و تاثیر کلمات را کم می کنید. حتی گاهی اوقات رفتار غیرکلامی، مسبب سوء تفاهم ها است.

گاهی اوقات رفتار غیرکلامی شما با کلمات تان تناقض دارد. گاهی اوقات پیام غیرکلامی شما، پیام اصلی و دقیق است یعنی با رفتار غیرکلامی خود، فکر و احساس واقعی خود را منتقل می کنید و با کلمات، احساسی را که همسرتان دوست دارد بشنود را عنوان می کنید. در این موارد، رفتار غیرکلامی، احساس حقیقی را نشان می دهد.

 


ارتباط اثربخش

 

اگر می خواهید اثربخشی ارتباط تان را بیشتر کنید و منظور همسرتان را بهتر بفهمید باید مهارت های لازم را کسب کنید. همچنین باید مایل باشید ارتباط بهتری با همسرتان برقرار کنید و معتقد باشید که می توانید ارتباطتان را بهتر کنید.

 

 

مریخ و ونوس پشت میز مذاکره

 

اما ارتباط اثر بخش، به این مهارت ها نیاز دارد:


- از طرف خودتان حرف بزنید

 

حرف زدن از طرف خود، نخستین مهارت و اساس سایر مهارت های صحبت کردن است. وقتی شما از طرف خود حرف می زنید، ضمیر شخصی «من» را با همه اجزای چرخه آگاهی تان می آمیزید تا پیامی را ارسال کنید.

 

حرف زدن از طرف خود نشان می دهد که شما مسئولیت آنچه را می گویید می پذیرید، نشان می دهد که صاحب نظر هستید، در نتیجه دیگران پیام های شما را به روشنی و آسان تر می شنوند و بیشتر مستعد قبول حرف هایتان می شوند و کمتر مخالف افکار، احساسات و خواسته های شما خواهند شد.

 

- اطلاعات حسی را توصیف کنید

 

برای توصیف اطلاعات حسی، هر آنچه که می بینید، می شنوید و به طور کلی اطلاعات شما از دنیای بیرون توصیف می شود. مانند « چقدر این لباس برازنده توست» و یا « از شنیدن این حرف بسیار خوشحال شدم»

حرف زدن از طرف خود، نخستین مهارت و اساس سایر مهارت های صحبت کردن است.

 

- بیان افکار

 

بیان افکار عبارت است از عمل گفتن افکار، اعتقادات، تعابیر و تفاسیر و یا انتظارات شما. بیان روشن و واقعی افکار مهم است، زیرا فکر کردن یک فرآیند مداوم است. بیان افکارتان به همسرتان اجازه می دهد که بدانند شما کجای این فرآیند هستید و فرض و گمان های غلط دیگران را درباره شما باطل می کند.


- در میان گذاشتن احساسات

 

در میان گذاشتن احساسات، به معنای بیان و ابراز مستقیم عواطف و هیجانات شماست. این نوع عبارات به ارتباط شما چاشنی اضافه می کند.

 

احساسات به طور متفاوت از طریق رفتار و به طورغیرکلامی بیان می شود: مانند خندیدن، گریستن، درها را به هم کوبیدن و... گر چه ابراز غیرکلامی احساسات می تواند تاثیر زیادی داشته باشد اما ممکن است چندان شفاف نباشد. لذا بیان واضح احساس هایی که با رفتار همراه است، دلایل شما را روشن می کند.


- طرح خواسته ها

 

بیان خواسته ها و تمایلات، به همسرتان اجازه می دهد که بدانند شما تمایل دارید چه چیزی باشید، چه کار کنید و چه چیزی داشته باشید. وقتی جمله هایی را به کار می برید که حاکی از قصد و نیت شما هستند، از کلماتی مثل «من می خواهم...»، «من نمی خواهم... »، «من دوست دارم...»، «من قصد دارم...» و ...استفاده کنید.

 

بیان شفاهی خواسته هایتان برای همسرتان، نیروی قدرتمندی است که علایق شخصی را افزایش می دهد. با بیان خواسته ها، شما از همسرتان می خواهید که خواسته شما را جامعه عمل بپوشاند. رک بودن در مورد آنچه می خواهید یا آنچه بدان تمایلی ندارید، رسیدن به آن را تضمین نمی کند، اما خواسته شما را قابل طرح می سازد و وقتی خواسته های ناگفته شما آشکار شوند، احتمال تعجب همسرتان به حداقل می رسد.

 

در این یادداشت سعی داشتیم به طور مختصر به شما آموزش دهیم که چگونه به روش مثبتی با همسرتان ارتباط برقرار کنید و چطور یک نظام زناشویی موثر و پایدار را به وجود آورید. امید است که این چند سطر مختصر برای شما عزیزان موثر و کاربردی باشد.