اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت طرح پیش فروش سکه دلالی جدیدی نهفته است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اربابی در واکنش به اجرای دور جدید طرح پیش فروش سکه در بازار:

پشت طرح پیش فروش سکه دلالی جدیدی نهفته است

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی،گفت: هرچند طرح پیش فروش سکه امری مثبت و سازنده تلقی می‌شود اما اگر بانک مرکزی در این مورد نتواند به تعهدات خود عمل کرده و کنترل بازار از دستش خارج شود دلالی جدیدی را شاهد خواهیم بود.

محمد سعید اربابی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح پیش فروش سکه در بازار گفت: پیش فروش سکه هر چند تا حدودی می‌تواند باعث تعدیل و کاهش قیمت سکه در بازار شود، اما به نظر نمی‌رسد این امر بسیار محسوس و قابل توجه باشد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، کاهش قیمت سکه با اجرای طرح پیش فروش را امری موقتی دانست و افزود: هرچند طرح پیش فروش سکه امری مثبت و سازنده تلقی می‌شود، اما اگر بانک مرکزی در این مورد نتواند به تعهدات خود عمل کرده و کنترل بازار از دستش خارج شود دلالی جدیدی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مورد کاهش قیمت سکه باید سازوکار جدیدی اتخاذ شود، تصریح کرد: کاهش قیمت سکه در بازار منوط به استمرار طرح‌هایی همچون پیش فروش بوده، چراکه با اجرای طرح‌های موقتی نمی‌توانیم به راه کار مناسبی دست پیدا کنیم.

اربابی اظهار داشت: اگر در طرح پیش فروش سکه از ورود دلالان جلوگیری نشود این طرح به موفقیتی دست نخواهد یافت.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کمک عیدانه دولت باعث افزایش نقدینگی موجود در جامعه خواهد شد، خاطر نشان کرد: درشرایط کنونی نقدینگی بسیاری به بازارتزریق شده، لذا طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی تا حدودی می‌تواند باعث کاهش نقدینگی موجود شود.

گفتنی است رییس کل بانک مرکزی از پیش فروش دور جدید سکه در اوایل اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: پس از تایید دولت و ارائه مجوز پیش فروش، سکه با شرایط جدید و قیمت‌های مصوب آغاز خواهد شد؛ بانک مرکزی در این مورد اذعان داشته است که با اجرای این طرح قیمت سکه تا ۲۰درصد کاهش خواهد یافت./خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
*پشت هر ماسک طراحی شده برای بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 داستانی نهفته است*

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال کاهش دوباره نرخ پیش فروش سکه/ عدم استقبال از دور دوم طرح بانک مرکزی



اخبار,قیمت دلار,محمود بهمنی

بهمنی اعلام کرد:

احتمال کاهش دوباره نرخ پیش فروش سکه/ عدم استقبال از دور دوم طرح بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه روند کاهشی قیمت دلار، طلا و سکه در بازار بر نرخ سکه های پیش فروشی تاثیرگذار است، گفت: از طرح پیش فروش سکه مرحله دوم استقبال نشد.

به گزارش مهر، محمود بهمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار و سکه در بازار، از احتمال کاهش قیمت سکه های پیش فروشی بانک مرکزی خبراد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کاهشی بودن قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی بر روی نرخ سکه های پیش فروشی تاثیر می گذارد، عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت دلار هم روندی نزولی دارد که همین امر هم بر کاهش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار است.

وی به عدم استقبال از طرح پیش فروش سکه در مرحله دوم اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می رفت در این مرحله نیز مانند مرحله اول از طرح پیش فروش استقبال شود.

بهمنی دلیل اصلی عدم استقبال از طرح پیش فروش در این دوره را کاهش نرخ طلا و دلار در بازارهای جهانی و داخلی ذکر کرد و از  تزریق میزان قابل توجه ارز به مرکز مبادلات ارزی برای تامین نیازهای واقعی کشور خبرداد./خبرگزاری مهر

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران