اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت صحنه «هزار دستان» در تلویزیون


پشت صحنه مجموعه به یاد ماندنی « هزاردستان » ساخته شادروان علی حاتمی ، شاعر سینمای ایران ، از شبکه مستند سیما پخش می شود.

عصر ایران: پشت صحنه مجموعه به یاد ماندنی « هزاردستان » ساخته شادروان علی حاتمی ، شاعر سینمای ایران ، از شبکه مستند سیما پخش می شود.

این مستند آلبومی به یاد ماندنی از بزرگان سینمای ایران از جمله: عزت الله انتظامی ، علی نصیریان ، جمشید مشایخی ، محمد علی کشاورز ، داوود رشیدی ، کودکی لیلا حاتمی و... است . ضمن این که تصاویری از مرحوم مهرداد فخیمی تصویربردار هزار دستان نیز در کنار مرحوم علی حاتمی در این مستند به نمایش در می آید .

همچنین از بخش های جذاب این مستند می توان به مراحل ساخت و شکل گیری شهرک سینمایی اشاره کرد.

در «پشت صحنه هزار دستان » که به کارگردانی روح الله امامی ساخته شده است ،  گویندگی بر عهده ناصر طهماسب است و هوشنگ سمندی نیز تصویربرداری این مستند را بر عهده دارد.

این مستند جمعه این هفته ، 5 تیرماه ، ساعت 23 و به مدت 41 دقیقه  از شبکه مستند پخش می شود.


ویدیو مرتبط :
زیباترین صحنه هزار دستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت صحنه اختلاس ۳ هزار میلیاردی؛ هشدار کتبی دادیم به آقای x وام ندهید



 

 

پشت صحنه اختلاس ۳ هزار میلیاردی؛ هشدار کتبی دادیم به آقای x وام ندهید

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هنوز مشخص نشده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات ناشی از جعل اسناد یا اختلاس بوده گفت: بانک مرکزی هشدار کتبی داده بود که به آقای X هیچ تسهیلاتی پرداخت نکنند.

 

محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره اینکه آیا منابع بانک "آریا" از طریق جعل اسناد یا اختلاس تأمین شده بود یا خیر، اظهار داشت: در تمام دنیا اگر سارق نباشد پلیس به وجود نمی آید؛ حتماً واقعه ای به وجود آمده که رسیدگی آن آغاز شده است.

رئیس کل بانک مرکزی اذعان داشت: هنوز مشخص نیست که این پرونده اختلاس بوده یا جعل اسناد چرا که جعل قوانینی دارد که باید از طریق قاضی صحت آن اعلام شود.

"شک" رئیس کل مانع از ادامه فعالیت بانک آریا شد

وی با بیان اینکه برخی از بانک ها ۶ ماه الی یک سال قبل وجوه خود را برای تأسیس بانک واریز کرده اند ولی هنوز بانک مرکزی مجوز فعالیت آنها را صادر نکرده افزود: گاهی اوقات مواردی می آید که کمیسیون تصمیمات خود را برای آن می گیرد ولی بنده در پایان باید مصوبات را تأیید کنم و در برخی موارد که مشکوک می شوم بلافاصله دستور توقف ادامه مراحل را به واحد ذیربط می دهم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: قانون گفته بود نباید کسی که می خواهد بانک بزند نه اینکه "بانک سرقت کند" دارای مطالبات معوق باشد.

بهمنی تصریح کرد: اما کسی که آمده تسهیلات بگیرد حتی اگر دارای بانک هم باشد و ۴ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه نیز واریز کرده ولی دارای بدهی ۴ هزار میلیارد تومانی است صلاحیت بانکدار شدن را ندارد.

وی اذعان کرد: اگر کسی پول دارد که بانک تأسیس کند باید بدهی خود را تسویه کند چه رسد به اینکه دارای بدهی های معوق باشد.

متوجه وضعیت بانک آریا بودیم

رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط با اشاره به اینکه در برخی موارد ماجرای سرمایه گذاران بانک های جدید خیلی پیچیده است، افزود: در این موارد سرمایه بانک ها با پیچیدگی های خاصی تشکیل می شود.

بهمنی گفت: در این موارد سرمایه بانک ۲ الی ۳ دست گشته و در نهایت در قالب آقای x ظاهر شده است و در این مورد باید به نقطه شروع این سرمایه برسیم و متوجه شویم چه کسی این سرمایه را شکل داده است.

وی با بیان اینکه در این موارد بانک به جای بانک خصوصی به بانک اختصاصی تبدیل می شود، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که سهام واقعی افراد در بانک زیاد نباشد تا مدیریت واقعی خود را اعمال نکنند.

سکاندار بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه پرونده های متعدد مشابهی از درخواست تأسیس بانک های جدید بوده که قصد باز کردن آنها را نداریم، گفت: دقیقاً متوجه وضعیت بانک آریا بودیم.

بهمنی درباره پشت پرده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات بیان کرد: بانک ها خودشان بازرس دارند و باید این موارد را رسیدگی کنند اما زمانی که بانک مرکزی متوجه این وضعیت شد بلافاصله بازرس های خودمان را برای پیگیری موضوع فرستادیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر بانک مرکزی این پرونده در قوه قضائیه و سازمان های نظارتی درحال رسیدگی است.

وی درباره اظهار نظر قائم مقام بانک مرکزی مبنی بر هشدار به بانک صادرات از اسفند ماه سال گذشته برای فعالیت این باند، گفت: زمانی که این پرونده به بانک مرکزی آمد و ما احساس کردیم وی می خواهد از بانک تسهیلات دریافت کند به بانک متبوع هشدار دادیم که تسهیلاتی به این فرد پرداخت نکند.

بهمنی اضافه کرد: بانک مرکزی کتباً هشدار داد که تسهیلات قبلی که به این فرد پرداخت شده به خاطر اینکه وی می خواهد بانک تأسیس کند باید وصول شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: این هشدار برای ندادن تسهیلات و وصول تسهیلات قبلی بوده و ارتباطی با تأسیس بانک "آریا" نداشته است.

به گفته بهمنی، زمانی بانک مرکزی تأسیس بانک "آریا" را متوقف کرد که پشت پرده سرمایه آن مشخص شده بود..../فارس