اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت‌پرده گران شدن داروی بیماران تالاسمی



اخبار,اخبار اجتماعی ,قیمت دارو

قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی درباره گران شدن یکی از داروهای خوراکی بیماران تالاسمی از انجام مذاکراتی با سازمان تامین اجتماعی در این زمینه خبر داد و گفت: میزان سوبسید وزارت بهداشت برای این دارو و داروهای مشابه به هیچ وجه تغییری نکرده است.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با بیان اینکه مذاکراتی در زمینه کاهش حمایت بیمه‌ای یکی از داروهای خوراکی بیماران تالاسمی با سازمان تامین اجتماعی داشته‌ام، گفت: سازمان تامین اجتماعی قسمتی از پولی را که مردم پرداخت می‌کردند، که رقم چندان زیادی هم نبود، را سال گذشته تامین می‌کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که امسال قیمت دارو هیچ تغییری نکرده و میزان تعهد وزارت بهداشت هم که قسمت عمده سوبسید را برای این دارو و داروهای مشابه تامین می‌کرد، به هیچ وجه تغییر نکرده است.

حریرچی در تشریح علت افزایش قیمت این دارو گفت: این موضوع ناشی از تغییر سیاستی در سازمان تامین اجتماعی است. به این صورت قسمتی از پول دارو را که خودشان تامین می‌کردند، حذف کردند.

وی تاکید کرد که قیمت دارو در این مثال حتی بر اساس نرخ تورم هم افزایشی نداشته و قیمت و تعهد وزارت بهداشت هم در این زمینه ثابت مانده است. اما مردم فکر می‌کنند که وزارت بهداشت قیمت دارو را افزایش داده است؛ در حالیکه اینطور نیست و اختیاری در حوزه وزارت بهداشت برای حل این مشکل نیست. بنابراین امیدورایم این رقم حذف شده را هم خود سازمان تامین اجتماعی به نحوی تدبیر کنند که فشاری بر مردم وارد نشود.


اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نحوه استفاده صحیح از دستگاه پمپ تزریق داروی تالاسمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا داروی بیماران تالاسمی گران شد؟


سازمان غذا و دارو دلایل گران شدن داروی بیماران تالاسمی را اعلام کرد.

خبرآنلاین: سازمان غذا و دارو دلایل گران شدن داروی بیماران تالاسمی را اعلام کرد.

چندی پیش اعلام شد که داروی بیماران تالاسمی نایاب و بعد از مدتی اخبار مربوط به گران شده آن منتشر شد.در همین باره روابط عمومی سازمان غذا و دارو توضیحاتی را اعلام کرد. مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، در خصوص قیمت داروهای بیماران تالاسمی توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی پیرصالحی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر مجموع بیمارانی است که از داروهای تالاسمی استفاده می کنند، در خصوص قیمت داروهای بیماران تالاسمی، گفت: این نوع داروها به دو دسته عمده خوراکی و تزریقی تقسیم می شوند در سال حدود ۸ میلیون داروی تزریقی مصرف داشته ایم که از این تعداد ۴ میلیون وارداتی و مابقی تولید داخل تامین می شود برای داروی خوراکی دوز ۵۰۰ میلی که مصرف بیشتری دارد حدود ۵۰۰ هزار مجوز واردات می دهیم و برای تولید هیچ محدودیتی نداریم.

او گفت:در سال گذشته به نسبت سال های قبل از آن، بیشترین تامین را درباره این داروها داشته ایم. بیمار برای داروی خوراکی یا تزریقی تولید داخل هزینه ای پرداخت نمی کند یعنی یک قرص ۳۲۰۰ تومانی را رایگان دریافت می کند ولی اگر بخواهد همان دارو را وارداتی و از نوع برند مصرف کند باید از ۲۲ هزار تومان قیمت در نظر گرفته شده که ۲۰ هزار تومان آن از محل بیمه ها و حمایت های وزارت بهداشت پرداخت می شود، ۲ هزار تومان الباقی را خود بیمار پرداخت کند به همین دلیل و با توجه به مصرف هر روزه این دارو، مبلغ برای بیمار سنگین است.

پیرصالحی گفت: برای حمایت از تولید داخل، هزینه داروی داخل را صفر کردیم و لذا بیمار فقط هزینه داروهای وارداتی را پرداخت می کند.

او همچنین با اشاره به هزینه تولید حدود ۱۱ هزار تومانی داروی تزریقی داخلی اکیدا توصیه کرد: با توجه به اینکه بابت این داروهای تزریقی هیچ هزینه ای از بیمار اخذ نمی شود به نفع بیماران است که داروی داخلی مصرف کنند.