اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پس لرزه اجرای حکم شلاق کارگران


«رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی به دلیل آنچه که بی‌اطلاعی از اجرای حکم مجازات شلاق کارگران معدن طلای آق دره عنوان شده است؛ با حکم وزیر کار از سمت خود برکنار شد.

خبرگزاری ایلنا: «رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی به دلیل آنچه که بی‌اطلاعی از اجرای حکم مجازات شلاق کارگران معدن طلای آق دره عنوان شده است؛ با حکم وزیر کار از سمت خود برکنار شد.
 
 یک مقام مطلع در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: با حکم «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امروز چهارشنبه (12 خردادماه) مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی پس از گذشت نزدیک به دو سال نیم از این سمت برکنار شده و به زودی شخص جدیدی به این سمت منصوب می‌شود.
 
پیش از اعلام شد که مجازات شلاق و پرداخت جریمه نقدی‌ای که براساس رای قطعی دادگستری استان آذربایجان غربی برای 17 کارگر معدن طلای آق دره صادر شده بود؛ به اجرا درآمده است.
 
تمامی متهمان این پرونده از کارگران فصلی معدن طلای آق دره بودند که براساس اخبار قبلی خواستار تمدید قرارداد‌های خاتمه یافته شده خود می‌شوند اما در نهایت مخالفت کارفرما با این در خواست باعث شد تا در مقابل این واحد معدنی تجمع صنفی برپا کنند.


ویدیو مرتبط :
واکنش کارگران و فعالان دانشگاهی نسبت به اجرای طرح کارورزی و تضییع حقوق کارگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به اجرای حکم شلاق کارگران آق‌ دره


نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای حکم شلاق برای کارگران معدن آق‌دره در شهرستان تکاب استان ‌آذربایجان غربی گفت: کارگران معدن بعد از 9 ماه کار به مدت سه ماه تعطیل شده بودند تا با این روش پاداش، عیدی و بیمه شامل آنها نشود.

خبرگزاری فارس: نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای حکم شلاق برای کارگران معدن آق‌دره در شهرستان تکاب استان ‌آذربایجان غربی گفت: کارگران معدن بعد از 9 ماه کار به مدت سه ماه تعطیل شده بودند تا با این روش پاداش، عیدی و بیمه شامل آنها نشود.

وی ادامه داد: این کارگران پس از تجمع مقابل کارخانه با نگهبان درگیر می‌شوند و خساراتی را به نگهبانی وارد می‌کنند در نتیجه کارفرما، شخص نگهبان و شورای تامین از این کارگران شکایت کرده و دادستان مجازات سنگینی را برای آنها صادر می‌کند. به گفته وی بعد از رضایت نگهبان و کارفرما شعبه 10 تجدید نظر استان آذربایجان‌غربی حکم زندان و جزای نقدی کارگران را می‌بخشد اما حکم شلاق کارگران در 25 فروردین سال‌جاری اجرا می‌شود.

پس از رسانه‌ای شدن خبر اجرای حکم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یادداشتی نسبت به متداول شدن برخورد قضایی با اعتراضات صنفی کارگری واکنش نشان داد. ربیعی در این یادداشت نوشته است: شنیدن خبر مجازات شلاق، به دلیل اخلال در نظم عمومی، آن هم در معدنی دور افتاده از شهر، قابل تامل بوده و بسیار متاسفم کرد.

 او در این نوشه تاکید کرده است: اگرچه از منظر حقوقی و قضایی این حق برای مدعی‌العموم باقی است که حکم را درست تلقی کرده و آن را اجرا کند، اما به نظر اینجانب این گونه اجرای احکام جزایی باید تاثیر عملی مثبتی نیز داشته باشد.