اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پس از 36 سال آمستردام دیگر علف ندارد!


روز گذشته دادگاهی در لاهه لایحه دولت برای محدودکردن فروش مخدر به شهروندان هلندی و نیز ممنوعیت فروش آنها به توریست ها را تایید کرد.

هفت صبح: پس از گذشت 36 سال و مصرف میلیون ها نخ حشیش و ماری جوانا در کافه های هلند، روز گذشته دادگاهی در لاهه لایحه دولت برای محدودکردن فروش مخدر به شهروندان هلندی و نیز ممنوعیت فروش آنها به توریست ها را تایید کرد.

بدین ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون تازه، دیگر توریست های مشتاق انگلیسی و کشورهای دیگر در کافه های آمستردام و شهرهای دیگر هلند جز قهوه و کیک های معمولی چیز دیگری گیر نخواهند آورد.

از سال 1976 تاکنون مقامات هلندی فروش و مصرف مقدار پایین مخدرات ملایم را تحمل کرده اند و از همین طریق توانسته اند توریست های زیادی را به کافه های همیشه شلوغ شهرهای کشورشان بکشانند. سیاست چندین ساله هلند با این منطق اتخاذ شده بود که بتواند مردم را از خرید و فروش و مصرف مخدرهای سنگین باز دارد، مخدرهایی که تولید و فروش شان در دست گروه های بین المللی است که بدون استثنا همگی دستی هم در جنایات سازمان یافته دارند.

بدین ترتیب هلند در این 36 سال مردم زیادی را از کشورهایی که چنین تحمل و مدارایی ندارند به خود جلب می کرد، تا بی ترس از تعقیب قانونی و دستگیری حشیش لول شده، کیک های حشیش و ماری جوانا بکشند و بخورند.

از سوی دیگر محدودیت های مربوط به اخذ گواهینامه سرو مخدر و رعایت مقررات بهداشتی به شدت کنترل می شوند. برای مثال استعمال دخانیات در این کافه ها ممنوع است. اما از اول ماه می (فردا) کافه ها به 2000 عضو محدود خواهند شد و همه اعضا هم باید کارت شناسایی معتبر و مجوز خرید و استعمال داشته باشند اما مارک یوزمانس، رییس اتحادیه کافی شاپ های رسمی در ماستریخت، می گوید نیازی به تغییر در شرایط کنونی نبود:

«هیچ کشوری در دنیا میزان مرگ در اثر سوء استعمال مواد مخدرش به اندازه هلند پایین نیست.»


ویدیو مرتبط :
سفر به آمستردام هلند - بهشت اروپایی یعنی آمستردام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسناد ثبت اختراع هواپیمای برادران رایت را ببینید / مدارکی که پس از 36 سال پیدا شدند



اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,هواپیمای برادران رایت

ارویل و ویلبر رایت دو برادر اهل اوهایو به خاطر اختراع اولین هواپیمای قابل کنترل موتوردار و سنگین تر از هوا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ مشهور هستند. به تازگی اما اسناد ثبت اختراع «ماشین پرنده» این دو برادر پس از 36 سال مفقود بودن پیدا شده است.

این پتنت با شماره 821,393 و عنوان «ماشین پرنده» در حدود 113 سال پیش ثبت شده و به امضای برادران رایت رسیده است. 36 سال پیش این اسناد گم شدند اما به تازگی بار دیگر توسط یك متصدی اسناد پیدا شدند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,هواپیمای برادران رایت

 

آرشیو ملی آمریكا در سال 1980 اسناد ثبت اختراع این دو برادر را به موزه هوا و فضای اسمیتسونین قرض داد اما در این ماجرا اسناد گم شد و كسی تاكنون خبری از آنها نداشت.

 

اخبار گوناگون - خبرآنلاین