اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پس از 12 سال،چرخ یکی از هواپیماهای 11 سپتامبر پیدا شد+عکس



انفجارهای تروریستی ساختمان‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی

پس از 12 سال،چرخ یکی از هواپیماهای 11 سپتامبر پیدا شد+عکس

پلیس نیویورک پس از گذشت 12 سال از انفجارهای تروریستی ساختمان‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی، از پیدا شدن قطعه‌ای متعلق به یکی از هواپیماهایی که با این ساختمان‌ها بر خورد کرد، خبر داد.

به گزارش نامه به نقل از بی.بی.سی، پلیس نیویورک اعلام کرد که در منطقه نزدیک ساختمان های دو قلوی مرکز تجارت جهانی که در 11 سپتامبر 2001 در اثر برخورد سه هواپیما فروریختند، قطعه ای متعلق به یکی از هواپیما ها را پیدا کرده است.

این قطعه فلزی که به طول یک مترو نیم است و برچسب شرکت بویینگ روی آن حک شده است، متعلق به چرخ یکی از هواپیماهای برخورد کننده به برج ها بوده است.

این قطعه در محفظه بین دو ساختمان در نزدیکی محل حادثه کشف شده است. گمان می رود این قطعه به موزه 11 سپتامبر در نیویورک منتقل شود.

در حادثه تروریستی 11 سپتامبر نزدیک به 3 هزار نفر از شهروندان آمریکا کشته شدند./نامه نیوز

انفجارهای تروریستی ساختمان‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی

 

انفجارهای تروریستی ساختمان‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی


ویدیو مرتبط :
نکته جالب از شماره پرواز هواپیماهای 11 سپتامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

12 سال از «11 سپتامبر 2001» گذشت


آمریکایی‌ها امروز (چهارشنبه) یادبود دوازدهمین سال حملات 11 سپتامبر را با مراسم‌ متفاوت برگزار می‌کنند و متعهد می‌شوند تا کشته شدن سه هزار تن را در جریان برخورد هواپیماهای ربوده شده با برج‌های دوقلو، پنتاگون و مزرعه کشاورزی پنسیلوانیا از یاد نبرند.

خبرگزاری ایسنا: آمریکایی‌ها امروز (چهارشنبه) یادبود دوازدهمین سال حملات 11 سپتامبر را با مراسم‌ متفاوت برگزار می‌کنند و متعهد می‌شوند تا کشته شدن سه هزار تن را در جریان برخورد هواپیماهای ربوده شده با برج‌های دوقلو، پنتاگون و مزرعه کشاورزی پنسیلوانیا از یاد نبرند.

 شهر نیویورک که همچنان از آن حملات که برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی را با خاک یکسان کرد، در هراس است ، امروز یاد 2983 تن از کشته شدگان حملات 11 سپتامبر 2001 را که در جریان برخورد هواپیماهای ربوده شده به ساختمان‌ پنتاگون، زمین کشاورزی در شنکسویل، پنسیلوانیا و برج‌های دو قلو جان باختند، گرامی می‌دارد.



19 رباینده این هواپیماها نیز در جریان این حملات زنجیره‌ای کشته شدند، حملاتی که بعدا ادعا شد توسط اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده صورت گرفتند وباعث جنگ مستقیم آمریکا در افغانستان و مداخله نظامی در عراق شد.

آمریکا در ساعت 8:46 دقیقه زمانی که هواپیمای خطوط هوایی آمریکا به برج شمالی مرکز تجارت جهانی برخورد کرد ودر پی آن یک هواپیمای دیگر در ساعت 9:30 به برج جنوبی اصابت کرد، امروز سکوت اختیار می‌کنند.

در ساعت 9:37 نیز زمانی که هواپیمای دیگری از خطوط هوایی آمریکا به پنتاگون اصابت کرد، در ساعت 9:59 زمانی که برج جنوبی سقوط کرد و در ساعت 10:30 دقیقه زمانی که یک هواپیمای دیگر در زمین زراعی نزدیک به شنکسویل پنسیلوانیا سقوط کرد و در ساعت 10:28 زمانی که برج شمالی فرو ریخت، سکوت سراسری برقرار خواهد شد.

این مراسم در محل یاد بود ملی 11 سپتامبر در نیویورک که دو استخر در جای برج‌های ایجاد شده برگزار می‌شود.

محل مرکزی تجارت جهانی در حال بازسازی است. دو آسمانخراش در دو طرف این محل یاد بود در حال تکمیل شدن هستند که یکی مرکز تجارت جهانی اول است و با ارتفاع 1776 فوت بلندترین ساختمان در نیم کره غربی زمین مسوب می‌شود.

 دو ساختمان بسیار بلند نیز قرار است در این محل ساخته شوند که موزه نیز شامل آن می‌شود که در زیر استخرها در حال ساخته شدن است و یک ورودی بزرگ نیز برای راه اندازی یک مرکز حمل ونقل ساخته می‌شود.


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به همراه چاک هاگل، وزیر دفاع و ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش در واشنگتن در مراسمی در پنتاگون شرکت خواهند کرد. یک مراسم خصوصی نیز در محل یاد بود پنتاگون برای خانواده کشته شدگان واعطای تاج گل برگزار می‌شود.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدید را برای هیات‌های دیپلماتیک آمریکا در خارج از این کشور و در جریان دوازدهمین سال حملات 11 سپتامبر 2001 اتخاذ کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم امنیت ملی رئیس جمهور اقداماتی را برای جلوگیری از حملات مرتبط با 11 سپتامبر 2001 و به منظور تضمین حفاظت از شهروندان آمریکایی و هیات‌های این کشور در خارج اندیشیده است.