اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پس از تایید رهبری با مذاکرات مخالفت نکنید


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مذاکرات و ادامه آن و تیم مذاکره کننده هسته ای را تایید کرده اند گفت: این سخنان معظم له فصل الخطاب است و پس از اینکه ایشان فرمودند ما با مذاکره و ادامه مذاکره موافقیم سخنی در مخالفت با مذاکره نباید گفته شود.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مذاکرات و ادامه آن و تیم مذاکره کننده هسته ای را تایید کرده اند گفت: این سخنان معظم له فصل الخطاب است و پس از اینکه ایشان فرمودند ما با مذاکره و ادامه مذاکره موافقیم سخنی در مخالفت با مذاکره نباید گفته شود.

علی اکبر ولایتی این مطلب را پس از دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سخنان برخی منتقدین دولت مرتبط با مذاکرات هسته ای بیان کرد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان فرمودند که از مذاکرات و از ادامه مذاکرات دفاع می کنیم و ما اطلاع داریم که تیم مذاکره کننده کشورمان در چهارچوب ترسیم شده از سوی معظم له حرکت کردند و مذاکرات و مذاکره کنندگان مورد تایید ایشان هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز تاکنون تمام خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب را رعایت و تلاش های بسیاری کردند که باید از تلاش های آنان قدردانی شود.

ولایتی تصریح کرد: ممکن است بعضی بگویند مذاکرات هسته ای فایده ندارد و برخی نیز بگویند این مذاکرات فایده دارد اما همگان باید بدانند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و پس از اینکه ایشان فرمودند ما با مذاکره و ادامه آن موافقیم سخنی در جهت مخالفت با مذاکرات هسته ای نباید گفته شود.

*پژوهش درباره سیاست های کلی انتخابات در دستور کار مرکز تحقیقات استراتژیک

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره ماموریت جدیدی که آیت الله هاشی رفسنجانی در خصوص سیاست های کلی انتخابات به وی محول کرده است، گفت: از بنده خواسته شد تا در رابطه با سیاست های کلی انتخابات که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است اقدامات پژوهشی در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام دهم و روند انتخابات در دیگر کشورها را مطالعه کنیم.

ولایتی اظهار داشت: بررسی و تدوین سیاست های کلی انتخابات ماموریتی است که رهبرمعظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده تا این موضوع را بررسی کند و در جهت رفع مشکلات احتمالی که ممکن است به وجود آید رایزنی کند و در نهایت نظر خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کند تا بر اساس صلاحدید در این رابطه ، سیاست های کلی اتخاذ شود.

* اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی فرصتی برای تبادل و همکاری رسانه های این کشورهاست


دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی، گفت: جهان اسلام یک سرزمین وسیع با امکانات فراوان است؛ به طوری که تنها در اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام حدود 200رادیو و تلویزیون با هم متحد شده اند .

وی ادامه داد: تعداد زیادی رسانه اعم از رسانه های الکترونیکی، بیداری ، شنیداری، و مکتوب در جهان اسلام وجود دارد که اگر با هم اتفاق نظر داشته باشند و مبادله خبر را انجام دهند می توانند با استفاده از وسایل موجود سرعت خبررسانی را افزایش دهند و از تمامیت ارضی کشورهای اسلامی دربرابر بیگانگان و مخالفان اسلام دفاع کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی می تواند فرصتی برای تبادل نظر کشورهای اسلامی باشد که امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد وحدت کلمه و وحدت روش کشورهای اسلامی در دنیای ارتباطات باشیم.

* ایران به تنهایی یا با کمک های کشورهای دیگر کمک خود را به عراق، سوریه و لبنان را ادامه می دهد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسوولان غربی در سفر به تهران با محور عراق، از ایران چه می خواهند گفت: اینها وقتی دیدند مردم و دولت عراق با کمک جمهوری اسلامی ایران توانسته اند عوامل غربی در منطقه را که از آنان حمایت مالی و تسلیحاتی می شد شکست دهند برای اینکه از قافله عقب نمانند به ایران می آیند و درخواست کمک می کنند.

ولایتی افزود: به نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق گفتم که ایران چه هر کشوری یا سازمان ملل به او کمک کند یا نکند به تنهایی یا با کمک دیگران به کمک خود به مردم عراق و سوریه و لبنان ادامه خواهد داد زیرا اینها متحدین ما هستند و در برابر حملات کسانی که تحریک شده بیگانگان هستند قرار گرفته اند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا داعش با تخریب بیت المقدس ارتباط مستقیمی دارد؟ گفت: آنچه که می توان تحلیل کرد این است که داعش یک گروه ساخته شده دست توطئه گران و استعمارگران غربی و صهیونیست ها است و اقدامات این گروه نه تنها با روح اسلام مخالف است بلکه با روح همه ادیان الهی مخالف است.

ولایتی اظهار داشت: اینکه قبور شیوخ و اصحاب پیغمبر را تخریب می کنند در حقیقت از بین بردن قبح این نوع کارهای زشت و شکستن تقدس این مکان های الهام بخش است.

وی ادامه داد: بدون تردید پشت این اقدامات صهیونیست ها هستند برای اینکه همزمان با این تخریب ها ، مقدمات تخریب مسجد الاقصی را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: بدون تردید می توانیم بگوییم که تخریب اماکن مقدس مسلمانان توسط عده ای مسلمان نما می تواند توجیهی برای تخریب مسجد الاقصی باشد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ بیانات مقام معظم رهبری - مخالفت با نظرات خاص مقام معظم رهبری ؟ حتما نگاه کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتصاب شورای نظارت بر مذاکرات هسته ای توسط رهبری/ مخالفت روحانی با عضویت نمایندگان



اخبار,اخبار سیاسی,تیم مذاکره کننده هسته ای

 

اخبار سیاسی - نماینده مجلس: انتصاب شورای نظارت بر مذاکرات هسته ای توسط رهبری/ مخالفت روحانی با عضویت نمایندگان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیات نظارت بر تیم مذاکره کننده هسته ای که 4 یا 5 عضو دارد، از سوی مقامات ارشد نظام تعیین شده اند.

«ابراهیم آقامحمدی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا این هیات در گذشته نیز وجود داشته یا نه؟ گفت: به شکل فعلی پیش از این چنین هیاتی وجود نداشته و احتمالا افرادی این نظارت را داشته اند.

وی تاکید کرد: تیم تشکیل شده باید بر اجرای درست آنچه که منویات نظام است، نظارت کرده و برنامه هایی که به آنان داده می شود را دقیقا اجرایی کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این چهار یا پنج نفر چه کسانی هستند، اظهار داشت: به تدریج این اسامی مشخص می شود.

آقامحمدی در پاسخ به این سوال که آیا موافق تشکیل این هیات ناظر است؟ گفت: با تشکیل چنین هیاتی موافقم و آن را به مصلحت می دانم.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان مجلس عضو این تیم هستند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس خواستار این موضوع بودند که از میان نمایندگان مجلس هم به عنوان ناظر بر تیم مذاکره کننده هسته ای انتخاب شوند، اما رییس جمهوری این موضوع را قبول نکرد.

وی اظهار داشت: در بحث راکتور اراک استنباط ما این است که بدون هماهنگی با مقامات ارشد نظام عمل شده و این جزو خط قرمزهایی بود که باید رعایت می شد.

آقامحمدی تصریح کرد: البته نمی دانیم تیم مذاکره کننده در چه شرایطی قرار داشت، گر چه ابهامات دیگری هم وجود دارد.

سید عباس عراقچی شامگاه جمعه و در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت مادر وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه، آیا نهادی برای نظارت بر عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای تشکیل شده است یا نه، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم.

این در حالی است که اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرده بود که دو عضو به هیات ناظر بر مذاکرات هسته ای اضافه شده است.
 اخبار سیاسی - عصرایران