اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسـر جوان قربانی لهجه مرد اصفهانی شد



 پسـر جوان قربانی لهجه مرد اصفهانی شد

 مرد اصفهانی زمانی که تصمیم گرفت برای تفریح به برج میلاد برود، نمی‌دانست لهجه‌اش او را مجبور به ارتکاب قتل می‌کند.

به گزارش قانون، ساعت ۱۵ دقیقه بامداد ۱۱ مرداد امسال، مأموران کلانتری ۱۳۸ در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح در منطقه جنت‌آباد قرار گرفتند.

 

با حضور مأموران در محل درگیری در خیابان بنفشه، فردی با مراجعه به مأموران اعلام کرد که پسرش به نام محمدمهدی ۲۲ ساله و دانشجوی رشته IT در مقابل در منزلش، از سوی یک نفر که به گفته پسرش قصد سرقت خودرو سمند آن‌ها را داشته مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و در حال حاضر پسرش به علت شدت خونریزی و اصابت ضربات چاقو به ناحیه گردن، به بیمارستان منتقل شده است.

 

۱۵ مرداد از بیمارستان به کلانتری ۱۳۸ جنت آباد اعلام شد که با وجود انجام اقدامات پزشکی، جوان مصدوم به علت عوارض ناشی از ضربات چاقو فوت کرده است. بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل اعلام و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ویژه قتل، پدر محمدمهدی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت۹ شب ۱۰ مرداد در خانه نشسته بودم که پسرم زنگ خانه را زد و عنوان داشت که به ۱۱۰ زنگ بزنید! به سرعت خودم را به مقابل در رساندم و پسرم را در حالی مشاهده کردم که تمام لباس‌هایش خون آلود شده بود. پسرم به من گفت: جوانی در اطراف ماشین سمند ما پرسه می‌زد و با تلفن همراهش درباره سمند صحبت می‌کرد. به او گفتم که از ماشین دور شود که با چاقو به گردنم زد.

 

در شرایطی که بر اساس اظهارات پدر مقتول بررسی فرضیه «سرقت منجر به جنایت» در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود، کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت و انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند که همزمان با وقوع جنایت، یک دستگاه خودرو سوزوکی ویتارا سفید رنگ به سرعت از محل متواری شده است.

 

یکی از کسبه محل در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۹ شب، داخل مغازه ایستاده بودم که ناگهان متوجه صدای درگیری شدم. از مغازه بیرون آمدم که ناگهان یک دستگاه خودرو سواری ویتارا سفید رنگ به سرعت از مقابل مغازه دور شد.

 

با توجه به شناسایی یک دستگاه خودرو سوزوکی ویتارا سفیدرنگ و احتمال ارتکاب جنایت از سوی راننده آن، کارآگاهان با مراجعه به تعدادی از مغازه‌ها و همچنین دو شعبه بانک نزدیک محل جنایت به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته آن‌ها پرداخته و سرانجام موفق به شناسایی خودروی مذکور شدند.

 

با شناسایی مالک خودرو سوزوکی ویتارا، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت مالک خودرو به نام «مهدی. ح» ۲۸ ساله متوجه شدند که وی، همزمان با وقوع جنایت از محل سکونتش متواری شده است. با توجه به دلایل به دست آمده که نشان از ارتکاب جنایت از سوی مهدی داشت، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه وی در شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفت.

 

بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به اصفهان رفته و سرانجام موفق به دستگیری «مهدی. ح» در تاریخ ۱۸ مهر شدند. «مهدی. ح» پس از انتقال به اداره دهم به ارتکاب جنایت اعتراف کرده اما منکر هرگونه قصد و نیت خود برای سرقت خودرو سمند متعلق به پدر مقتول شد. وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: برای انجام پاره‌ای از کار‌هایم به تهران آمده بودم.

 

شب حادثه برای تفریح و گردش به برج میلاد رفتم اما به علت عدم آشنایی با خیابان‌های منطقه، به صورت ناخواسته سر از محله جنت آباد در آوردم. برای پرسیدن نشانی و خرید سیگار و آبمیوه، ماشین خود را در کنار خیابان پارک کردم که پس از خرید سیگار و آبمیوه، زمانی که با تلفن همراه در حال صحبت کردن بودم با مقتول درگیر شدم.

 

درگیری از آنجا شروع شد که من در حال مکالمه با یکی از دوستانم به نام «صمد» بودم که او را با لهجه محلی «سمند» صدا می‌کردم. مقتول به تصور اینکه دارم در خصوص سرقت خودروی سمند آن‌ها که در جلوی خانه‌شان پارک بود، صحبت می‌کنم با من درگیری لفظی پیدا کرد که این درگیری به درگیری فیزیکی کشیده شد.

 

بعد از چند دقیقه درگیری، با چاقویی که در جیب داشتم، ضربه‌ای به مقتول زده و از محل متواری شدم. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهاراتش در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./قانون


ویدیو مرتبط :
‫آموزش لهجه اصفهانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زوج جوان، قربانی سوءظن مرگبار مرد مسلح



زوج جوان، قربانی سوءظن مرگبار مرد مسلح

«تصور می‌کردم که آنها با هم نسبتی ندارند، برای همین بهشان تذکر دادم و بعد به طرفشان شلیک کردم.»

به گزارش همشهری این ادعای عجیب قاتل خطرناکی است که دو‌ماه پیش در جریان جنایتی هولناک، زوج جوانی را با شلیک گلوله به قتل رساند.

اوایل آبان‌ماه امسال با پیداشدن جسد زن و مرد جوانی در حاشیه شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانیان زوج جوانی هستند که بر اثر اصابت گلوله یک سلاح شکاری به سرشان به قتل رسیده‌اند. با شناسایی خانواده‌های این زوج جوان مشخص شد که مرد 22ساله 9‌ماه پیش با همسرش که 16سال داشت، ازدواج کرده بود و آنها با هیچ‌کس خصومتی نداشتند. 

از سوی دیگر خانواده آنها مدعی بودند که قربانیان آخرین‌بار برای تفریح از خانه خارج شده بودند و احتمال دارد که هدف سرقتی خونین قرار گرفته باشند؛ چرا که تلفن همراه هر دوی آنها ناپدید شده بود. 

درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت ادامه داشت، متخصصان آزمایشگاه جنایی پلیس اعلام کردند که گلوله‌هایی که باعث مرگ قربانیان شده، از یک سلاح شکاری دست‌ساز شلیک شده‌است. با این اطلاعات مأموران به شناسایی تمامی افرادی پرداختند که در آن حوالی سلاح شکاری در اختیار داشتند.

آنها این افراد را یکی بعد از دیگری به اداره آگاهی دعوت کردند و به تحقیق از آنها پرداختند تا اینکه در میان آنها به مرد جوانی رسیدند که کاملا دستپاچه و رنگ‌پریده بود. آنها وقتی از وی درباره اسلحه شکاری‌اش پرسیدند، او ابتدا جواب داد که هیچ سلاحی ندارد و بعد نیز مدعی شد که آن را گم کرده است.

مأموران که به اظهارات مرد جوان مشکوک شده بودند، بازجویی از او را ادامه دادند تا اینکه وی لب به اعتراف گشود و پرده از جنایتی هولناک برداشت.مرد جوان که ساکن یکی از روستاهای اطراف محل جنایت است، ادعای عجیبی را مطرح کرد: مدت‌ها بود که یک سلاح شکاری دست‌ساز به‌صورت غیرقانونی خریداری و آن را در محلی حوالی روستا مخفی کرده بودم. 

روز حادثه به آنجا رفته بودم که سلاحم را بردارم اما در بین درختان چشم‌ام به دختر و پسری افتاد که در حال قدم زدن بودند و با صدای بلند حرف می‌زدند و می‌خندیدند. من تصور می‌کردم که آنها هیچ نسبتی با هم ندارند و خبر نداشتم که زن و شوهر هستند. برای همین درحالی‌که اسلحه شکاری در دستم بود، به طرفشان رفتم و بهشان بد و بیراه گفتم.

پسر جوان که عصبانی شده بود، جوابم را داد و بعد هم دست دختر جوان را گرفت تا از آنجا بروند. هنوز چند قدم بیشتر دور نشده بودند که کنترلم را از دست دادم و به طرفشان شلیک کردم. ساچمه‌های تیر شکاری به سر هر دوی آنها برخورد کرد و ناگهان روی زمین افتادند و مقابل چشمانم جانشان را از دست دادند.

بعد از این ماجرا چون وحشت کرده بودم سلاح شکاری را همانجا مخفی کردم و پا به فرار گذاشتم.با اعترافات تکان‌دهنده مرد جوان، مأموران راهی محل جنایت شدند و سلاح شکاری وی را که در آنجا مخفی شده بود، کشف کردند.سرهنگ زینلی، رئیس پلیس شهرستان سیب و سوران گفت: بررسی‌های پلیس حاکی از آن است که هر دو قربانی به‌طور رسمی با هم ازدواج کرده بودند و متهم به‌دلیل سوءظن دست به این جنایت هولناک زده است. وی ادامه داد: پرونده این جنایت در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد./همشهری