اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر ۱۷ ساله، قربانی باند تبهكاری شدپسر ۱۷ ساله، قربانی باند تبهكاری شد



 

۸میلیون دلار دیه برای مرگ دو دختر توسط پلیس خاطی

 

۵ عضو باندی كه در پوشش مشتری، صاحبان مغازه ها را تهدید و پس از تخریب وسایل، اموالشان را سرقت می كردند ، دستگیر شدند.

اعضای این باند تبهكاری با ایجاد رعب و وحشت میان همسایگان خود در مشگین آباد كرج، پسر ۱۷ ساله یكی از آنها را ربوده و فیلم غیراخلاقی تهیه شده از او را در میان مردم شهر منتشر كردند.

به گزارش «جام جم»، چندی پیش مردی در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای جنایی كرج از ۵ مرد جوان به اتهام سرقت اموال مغازه اش و زخمی كردن كارگرش شكایت كرد.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، با دستور بازپرس آقایاری تحقیقات ماموران آگاهی استان تهران آغاز شد.

شاكیان در دام سارقان

ماموران در تحقیق از شاكی و شاگرد وی، متوجه شدند سارقان فراری به عنوان مشتری وارد مغازه شده و پس از تخریب اموال مغازه با قمه و قداره، پول و اموال مغازه دار را به سرقت برده و هنگام فرار، شاگرد مغازه را نیز زخمی كرده اند.

ماموران با اطلاعاتی كه از شاكیان به دست آوردند، به چهره نگاری رایانه ای از آنها پرداختند.

در ادامه تحقیقات افراد دیگری هم با حضور در مركز پلیس، شكایت های مشابهی ارائه كردند.

بررسی این شكایت ها نشان داد سارقان فراری به یك شیوه از مغازه داران سرقت كرده اند و تصاویر رایانه ای به دست آمده از آنها با هم مطابقت دارد. ماموران پس از بررسی آلبوم مجرمان و تایید تصاویر از سوی مالباختگان، ۵ نفر را در این رابطه دستگیر كردند.

اعتراف دزدان خشن

با انتقال متهمان به مركز پلیس، آنها در بازجویی اعتراف كردند پس از آزادی از زندان باندی را تشكیل داده و به عنوان مشتری وارد مغازه های محله های مختلف كرج شده و با تخریب وسایل و ایجاد رعب و وحشت، پول و اموال را سرقت و در صورت مقاومت صاحبان مغازه ها، آنها را با قمه زخمی كرده اند.

در حالی كه متهمان به ۵۰ فقره سرقت از مغازه ها اعتراف كرده بودند، جستجو برای دستگیری همدستان فراری آنها ادامه پیدا كرد تا این كه هفته گذشته مردی همراه پسر ۱۷ ساله اش به مركز پلیس استان تهران مراجعه و حادثه تلخی را كه برای فرزندش رقم خورده بود، بازگو كرد.

شاكی به پلیس گفت كه ۵ نفر از افراد شرور محل زندگی اش، پسرش را ربوده و از او فیلم غیراخلاقی تهیه و در محله شان پخش كرده اند.

نوجوان شاكی نیز در تحقیقات به پلیس گفت: مجید، همسایه مان كه از اراذل و اوباش محله است، یك هفته پیش همراه همدستانش مرا در حومه شهر ربود.

پخش بلوتوث سیاه در شهر

شاكی یادآور شد: آنها با قمه مرا تهدید و با انتقال به بیابان های شهر كرج پس از آزار و اذیت از من فیلم غیراخلاقی تهیه كردند و پس از این كه مرا بشدت كتك زدند، در حوالی خانه ام رها كردند.

وقتی پی بردند قصد شكایت از آنها را دارم، فیلم غیراخلاقی را در محل منتشر كردند و حتی روز گذشته پدرم را تهدید به ربودن دوباره من كرده اند.

در پی شكایت این نوجوان و پدرش، ماموران با تحقیق دراین ارتباط، متوجه شدند گفته های آنها صحت دارد و این فیلم غیراخلاقی در شهر پخش شده است.

دستگیری ۵ متهم شرور

ماموران در بررسی تصاویر رایانه ای از مجید و ۵ همدستش پی بردند آنها همان سارقان آزارگر تحت تعقیب پلیس هستند.

جستجوها ادامه یافت تا این كه چند روز پیش مخفیگاه مجید ـ سركرده باند ـ و ۴ نفر از همدستانش در مشگین آباد كرج شناسایی و دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به مركز پلیس، آنها در بازجویی به مشاركت در ۵۰ فقره سرقت های عادی و مقرون به آزار از مغازه داران سطح شهر كرج و ربودن پسرنوجوان و پخش فیلم غیراخلاقی تهیه شده از او از طریق بلوتوث در مشگین آباد كرج برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم اعتراف كردند.

بنابر این گزارش، اعضای این باند با قرارقانونی روانه زندان شدند.

تحقیقات از آنها برای دستگیری عضو فراری باند ادامه دارد..../گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
دختری ۱۷ ساله ای که ۱۰۰ ساله به نظر می رسید، درگذشت(1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر 12 ساله قربانی هوس در اسارتگاه باند شیاطین


اعضای باند شیاطین که با ربودن دختر 12ساله‌ای، وی را تسلیم نیت شیطانی خود کرده بودند، از سوی پلیس مازندران دستگیر شدند.

روزنامه ایران: اعضای باند شیاطین که با ربودن دختر 12ساله‌ای، وی را تسلیم نیت شیطانی خود کرده بودند، از سوی پلیس مازندران دستگیر شدند.

سناریوی این جنایت سیاه روز 13 تیرماه در خیابان ساری قائمشهر با ربوده شدن یک دختر نوجوان کلید خورد.  در حالی که هنوز تا فرو رفتن خورشید روز 13 تیرماه در پس ساختمان‌های بلند مرتبه شهر قائمشهر ساعتی باقی بود، ساکنان و مغازه‌داران چهار پسر جوان را دیدند که با زور دختری را سوار پرایدی کردند و با خود بردند.

ربایندگان دختر وقتی با واکنش مردم روبه‌رو شدند ادعا کردند از مأموران اداره اطلاعات هستند و به خاطر موارد امنیتی باید این دختر را به مرکز انتقال دهند. در حالی که مغازه‌داران با حیرت به این صحنه نگاه می‌کردند، پسران جوان به سرعت سوار خودروی خود شده و دختر نوجوان را با خود بردند.

 با گذشت ساعتی از تاریکی هوا وقتی اعضای خانواده این دختر از غیبت وی نگران شدند در تماس با بستگان و دوستانش سعی در اطلاع از مکان وی کردند اما همه تماس‌ها بی‌فایده بود و هیچ‌کس از سرنوشت وی اطلاعی نداشت.


خانواده دختر 12 ساله وقتی در تلاش‌هایشان به بن‌بست خوردند، با مراجعه به کلانتری ماجرای ناپدید شدن دخترشان را با آنها در میان گذاشته و تقاضای کمک کردند. در حالی که به دستور سرهنگ قدمی رئیس پلیس قائمشهر تجسس‌های گسترده‌ای برای ردیابی دختر ناپدید شده آغاز شده بود روز بعد دختر نوجوان با سرو صورت زخمی و در حالی که بشدت ترسیده بود به خانه‌اش برگشت و خانواده‌اش را در جریان یک سناریوی هولناک قرار داد. خانواده دختر نوجوان که پشت‌پرده این آدم‌ربایی را شنیده بودند، به کلانتری رفتند و ماجرا را برای پلیس بازگو کردند.

دختر 12 ساله وقتی از سوی مأموران تحت تحقیق قرار گرفت درباره چگونگی وقوع حادثه گفت: خانه ما در حوالی آفتاب است. غروب بود داشتم از پیاده رو به طرف خانه مان می‌رفتم که دو پسر جوان مزاحم من شدند. بی‌اعتنا به آنها به راهم ادامه دادم. چند قدم جلوتر دو مرد جوان دیگر جلوی مرا گرفتند.

 آنها با ادعای این‌که مأمور اداره اطلاعات هستند، خواستند سوار خودرویشان شوم تا به دور از مزاحمت‌های اراذل و اوباش مرا به خانه‌ام برسانند. من تشکر کرده و گفتم خانه مان در همین نزدیکی است و می‌توانم خودم به خانه بروم. وقتی با اصرار‌های آنها درباره این‌که باید سوار خودرو شوم روبه‌رو شدم شک کردم. خواستم به هر طریق ممکن از آنجا دور شوم که ناگهان یکی از آنها از پشت سر چاقویی را به پهلویم قرار داده و تهدید کرد اگر سوار نشوم مرا در همان خیابان خواهد کشت.

 باز هم مقاومت کردم اما آنها با زور مرا سوار خودرویشان کرده و در برابر پرسش‌های مردم هم اعلام کردند از مأموران اداره اطلاعات هستند و برای برخی موارد باید مرا با خود ببرند. آنها مرا به خانه‌ای در همان حوالی بردند. به التماس‌ها و گریه‌هایم اعتنایی نکردند و فردای آن روز با گفتن این‌که ما مأمور اطلاعات هستیم و اگر در این باره به کسی حرفی بزنی با ما کاری ندارند و تنها خودت اذیت می‌شوی و خانواده ات را خواهیم کشت مرا به خیابانی برده و در آنجا رها کردند.


با توجه با این اطلاعات و نشانی‌هایی که این دختر از مشخصات ظاهری متهمان در اختیار مأموران قرار داده بود با دستور دادستان قائمشهر اکیپی از مأموران اداره امنیت پلیس مأموریت یافتند تا تجسس برای ردیابی شیاطین را آغاز کنند. آنان با ردیابی پاتوق‌های احتمالی ربایندگان دختر نوجوان به صورت نامحسوسی این مناطق را تحت نظر گرفتند تا این‌که عصر روز 14 تیرماه یکی از ربایندگان در دام مأموران گرفتار شد.

با توجه به بازجویی‌های فنی و پلیسی انجام گرفته از این جوان سنگدل مأموران در مدت زمانی کمتر از 10 ساعت مخفیگاه سه همدست وی را ردیابی و همه آنها را دستگیر کردند. شیاطین که بین 19 تا 24 سال سن دارند و همگی از اهالی قائمشهر هستند در جریان بازجویی‌های پلیس به این اقدام اعتراف کردند. به دستوردادستان قائمشهر این پسران تا انجام تحقیقات تکمیلی با صدور قرار قانونی در اختیار مأموران قرار گرفتند.

با توجه به این‌که شایعات گوناگونی درباره این حادثه در قائمشهر و حتی شهر‌های اطراف در سطح گسترده‌ای منتشر شده بود روایت‌های مختلفی از این حادثه مطرح می‌شد.