اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر شیخ نمر: پدرم می‌دانست که کشته خواهد شد



اخبار,اخباربین الملل  , اعدام  آیت الله نمر

پسر آیت الله شیخ نمر تاکید کرد که پدرش از مقامات سعودی می‌خواست تا تمام بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کنند و می‌دانست که خود دیر یا زود کشته خواهد شد.

 محمد النمر درباره بازداشت پدرش به شبکه روسیا الیوم گفت: ماشین پلیس سعودی از عقب به ماشین پدرم برخورد کرد و نیروهای پلیس سعودی شیخ نمر را از خودرویش به بیرون کشیده و سپس 4 بار به پاهای وی تیراندازی کردند.

به نوشته "روسیا الیوم"، وی افزود: پدرش در بیمارستان از درمان مناسب برخوردار نبود و با زنجیر به تخت بسته شده بود این درحالی است که وی به دلیل مجروحیتش قادر به راه رفتن نبود.

محمد النمر با اشاره به اینکه مقامات سعودی از آنهایی که مواضع مستقلی دارند، خوششان نمی‌آید، گفت: پدرم (آل سعود را) به آزادی تمامی بازداشت شدگان سیاسی دعوت می‌کرد و در این خصوص هرگز از شیعه و سنی سخن نمی گفت، بلکه از تمام مظلومان کشور دفاع می کرد.

پسر شیخ نمر خاطرنشان کرد که پدرش به این باور رسید که "خونش در مقابل ارزش‌هایی که از آنها دفاع می کند، بهای اندکی دارد."

وزارت کشور عربستان روز شنبه 2 ژانویه 2016 از اعدام "آیت الله نمر باقر النمر" خبر داد؛ محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه‌ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد؛ محاکمه آیت الله نمر در مارس 2013 آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با اتهامات واهی، اعدام ایشان را خواستار شد؛ در پی اعدام این عالم برجسته شیعی، اعتراض های گسترده عربستان و برخی کشورهای جهان را فرا گرفت.

 

 اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله شیخ نمر باقر آل نمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر شیخ نمر: به پدرم افتخار می کنم


پسر شیخ نمر روحانی بارز شیعه که به وسیله رژیم آل سعود اعدام شده در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری آمریکایی گفته به کاری که پدرش کرده افتخار می‌کند زیرا او صدای شیعیان عربستان را به جهان رسانده است.

خبرگزاری فارس: «محمد النمر» پسر «نمر باقر النمر» روحانی شیعه که به وسیله رژیم آل سعود اعدام شد؛ در گفت‌وگویی اعلام کرده به کاری که پدرش انجام داده افتخار می‌کند.

محمد النمر در گفت‌وگو با پایگاه خبری «ان پی آر» آمریکا، گفت: پدرم تلاش کرد صدای ما را (اقلیت شیعه عربستان) به گوش جهان برساند ولی عربستان هنگامی که نمی‌تواند با مردم مقابله کند دست به کشتار آنها می‌زند.

این اظهارات محمد النمر که در آمریکا در حال تحصیل است با خشم برخی حامیان دولت آل سعود مواجه شده است و گروهی از آنها خواستار سلب تابعیت عربستانی از او شده‌اند.

محمد النمر درباره ادعاهای مطرح شده از سوی دولت عربستان که پدر او را به اقدامات تروریستی متهم کرده بود گفت: آنهایی که می‌گویند پدر من تروریست بوده بهتر است سندی برای ادعای خود مطرح کنند؛ آنها نمی‌توانند مدرکی ارائه کنند که در آن شیخ نمر کسی را به اعمال خشونت دعوت کرده باشد.

پسر شیخ نمر به این پایگاه آمریکایی گفته وقتی خبر اعدام پدرش را شنیده ابتدا شوکه شده اما بعد احساس آرامش کرده است زیرا؛ بر اساس اطلاعاتی که داشته پدرش را در یک سیاه چال زندانی کرده بودند و از سال 2012 تا اعدام موفق به دیدار فرزندانش نشده بود.

وی افزود: پدرم کاری کرد که ما صدسال تلاش می‌کردیم انجام دهیم او صدای ما را به همه جهان رسانده است.

عربستان چند هفته پیش شیخ نمر را به اتهام مخالفت با ولی امر اعدام کرد؛ این اقدام با واکنش‌های انتقادی زیادی همراه شد.