اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر «شکیرا» دائماً بین اسپانیا و آمریکا


شکیرا، خواننده 36 ساله کلمبیایی و پسر 8 ماهه اش، میلان، در این تصاویر در فرودگاه لوس آنجلس دیده می شوند. میلان کوچولو به خاطر حرفه ای والدینش، دائماً بین اسپانیا و ایالات متحده در پرواز است.

 
 
 
 
صبح بخیر: شکیرا، خواننده 36 ساله کلمبیایی و پسر 8 ماهه اش، میلان، در این تصاویر در فرودگاه لوس آنجلس دیده می شوند. میلان کوچولو به خاطر حرفه ای والدینش، دائماً بین اسپانیا و ایالات متحده در پرواز است.

 پدر میلان، یعنی جرارد پیکه در بارسلونا فوتبالیست و مدافع عقب است و مادرش، شکیرا، پاپ استار پرمشغله ای است که در لوس آنجلس حرفه موزیکش را دنبال می کند. بنابراین منظره فرودگاه برای این کوچولوی 8 ماهه منظره آشنایی است.


شکیرا اخیراً استرس فضای دادگاه را پشت سر گذاشته است، زیرا نامزد سابقش، آنتونیو دو لا روآ، خواننده اهل آمریکای جنوبی، سال گذشته برای سال هایی که به عنوان مدیر برنامه به حرفه شکیرا کمک کرده بود، از او به دادگاه شکایت کرده و درخواست 250 میلیون دلار غرامت نموده بود.



این فقط یکی از سه دعوی بود که آرژانتین علیه این خواننده اقامه کرده بود که هر سه تای آنها مختومه اعلام شدند.

البته خود شکیرا هم از دو لا روآ شکایت کرد و او را متهم به برداشت 6.7 میلیون دلار بدون رضایت او نمود. شکیرا ادعا کرده است که دو لا روآ، به خودش 2 میلیون دلار پاداش داده و از 958،476 دلار او سوءاستفاده کرده و 363،910 دلار از یکی از کارت های اعتباری شکیرا بدون اجازه او برداشت کرده است.

دو لا روآ، پسر رئیس جمهور سابق آرژانتین یعنی فرناندو دو لا روآ است و آن زمان نامزدی بین این دو نفر کاملاً جدی بود، ولی حالا شکیرا از او شکایت کرده و درخواست برگرداندن پولش و سود پولش را به دادگاه داده است.





ویدیو مرتبط :
پسر شکیرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انیشتین بعدی یک پسر ایرانی در آمریکا +عکس



 

دومین انیشتین , نابغه های جهان

 

دانشمند جوان ایرانی، با تصدی بر کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟

 

به گزارش ایران ناز نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

 

پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد. ایران ناز، تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

 

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.

 

دومین انیشتین , نابغه های جهان

 

ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.

 

تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل ADD، (Arkani-Dvali-Dimopoulos) شناخته می شود. اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد.